کنترل و کاهش وقوع جرم با مدیریت فرابخشی

به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، بابک محبوب علیلو با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم Crime امری فراقوه‌ای است و نیازمند همکاری دستگاههای مختلف است گفت: با مدیریت فرابخشی است که می توان وقوع جرم را کنترل و کاهش وقوع جرم داد.

وی بر ضرورت هماهنگی و همکاری سازمان های ذیربط در اجرای آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان تأکید و هدف از تشکیل کمیته را ایجاد هماهنگی و همکاری بین دستگاه ها برای اجرای آیین نامه مذکور اعلام کرد و نگاه بخشی و عملکرد جزیره ای در حل معضل اعتیاد را از آسیب های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر Drugs دانست و اظهار داشت: بایستی زمینه بازگشت شرافتمندانه معتادان به جامعه و زندگی عادی را فراهم کنیم.

معاون قضایی و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همچنین با اشاره به افزایش جمعیت معتاد Addicted جوان، عمده مشکل معتادان پس از خروج از مرکز را معضل بیکاری دانست و افزود: معتادان پس از درمان و خروج از مرکز نگهداری در صورت بیکاری، دوباره به سمت مواد مخدر رو می آورند.

مدیر مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده (16) نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام یافته در خصوص تکالیف بعد از خروج افراد ترخیص شده گفت: در سال 96 تعداد 1537 نفر در مرکز پذیرش شده و تعداد 1438 نیز از این مرکز ترخیص شده اند.

در این جلسه در خصوص مشکلات و موانع موجود در عملیاتی نمودن آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان بحث و بررسی مقرر شد کارگروهی برای ارزیابی عملکرد مرکز ماده 16 و ارائه راهکارهای اصلاح فرآیند پذیرش و ارجاع معتادان تشکیل شود.

همچنین مقرر شد از تجربیّات اداره کل زندان Prison های استان و انجمن حمایت از زندانیان استان برای اشتغال معتادان پس از خروج از مرکز ماده 16 استفاده شود.

مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان ماده (16) تبریز در سال 94 به بهره‌برداری رسید و علاوه بر اقدامات بازپروری و درمان معتادان، فعالیت‌های کارگاهی، اشتغال‌زایی، آموزشی و فرهنگی نیز در آن انجام می‌شود.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟