سن جرم کاهش یافته است + عکس

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۱۴۰‌سارق و زورگیر حرفه‌ای که در قالب‌۳۲ باند دست به ارتکاب اعمال مجرمانه می‌زدند، خبر داد. سردار حسین رحیمی درباره شدت کاهش سن آسیب‌پذیری مواد مخدر Drugs و آسیب‌های اخلاقی آن هشدار داد.
به گزارش خبرنگار ما، سردار حسین رحیمی صبح دیروز در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان در پلیس آگاهی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: «مرحله جدید طرح برخورد با سارقان، کیف‌قاپان، جاعلان، سارقان منزل، محموله خودرو و سارقان مسلح که بعد از دو ماه کار اطلاعاتی مأموران پلیس آگاهی تهران بزرگ ظرف 48‌ساعت گذشته انجام شد. ‌در این طرح 140‌نفر از سارقان و زورگیران حرفه‌ای دستگیر شدند که متأسفانه 58‌درصد دستگیرشدگان از افرادسابقه‌دار با سوابق متعدد کیفری هستند.‌»
وی در ادامه گفت: «‌سارقان در قالب 32 باند اقدام به سرقت‌های پیچیده، مهم و مسلح می‌کردند که 35 درصد متهمان کیف‌قاپ، زورگیر، گوشی‌قاپ، 25‌درصد سارقان منزل، اماکن و مغازه، 25‌درصد سارقان خودرو، لوازم خودرو و موتورسیکلت، 6 درصد جاعل و کلاهبردار و 9‌درصد محکومان متواری هستند.‌»

دستگیری باند سرقت Stealing خودرو سند نمره
فرمانده نیروی انتظامی در توضیح باند سرقت خودرو سند نمره گفت: «این باند شش‌نفره‌که به سرکردگی یکی از سارقان سابقه‌دار با چندین فقره سابقه کیفری، در سطح شهر تهران به ویژه شمال و شمال غرب پایتخت به صورت گسترده و پیچیده مرتکب سرقت خودرو می‌شدند، بعد از شناسایی در شهرستان رفسنجان و تهران دستگیر و در تحقیقات پلیسی، 73‌دستگاه خودرو سنده نمره از منازل و محل فعالیت آنها کشف شد.‌» 
وی در ادامه با اشاره به باند سارقان مسلح محموله نیز گفت: «این باند چهارنفره با عنوان مأموران ناجا در پوشش لباس مأمور، با سلاح سرد، افشانه و ضرب و شتم مالباختگان، محموله‌های مهم و با ارزش از جمله‌100 تخته فرش و 70‌دستگاه تلویزیون در منطقه حسن‌آباد را سرقت ‌کردند که در رباط‌کریم شناسایی و دستگیر شدند‌»

انهدام باند سارقان مسلح
سردار رحیمی به انهدام باند چهارنفره سارقان مسلح نیز پرداخت و گفت: «این افراد با کمین شهروندانی که دلار می‌خریدند آنها را شناسایی ‌کرده و سپس در محلی مناسب به صورت مسلحانه از آنها زورگیری و خفتگیری می‌کردند که تاکنون به 10فقره اعتراف کرده‌اند. علاوه بر این باند در فضای مجازی نیز اجناس ارزشمند را شناسایی می کردند و با فروشنده قرار می‌گذاشتند. سپس به صورت مسلحانه اجناس مورد نظر را سرقت می‌کردند. همچنین در ساعات پایانی شب، از مغازه‌ها و سوپرمارکت‌ها سرقت مسلحانه انجام می‌دادند که از مخفیگاه آنها یک قبضه سلاح گرم به دست آمد.‌»
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در ادامه به شناسایی و انهدام دو باند جعل اسناد نیز اشاره کرد و گفت: «این باند سه نفره مرتکب جعل 1500‌عدد مدرک دولتی و اسناد تحصیلی شده بودند و باند دیگری هم مرتکب جعل 300‌نوع مهر سازمان‌ها و ادارات شده بود که با تلاش مأموران شناسایی و دستگیر شدند.‌»

دستگیری باند سارقان اتباع بیگانه
سردار رحیمی با بیان دستگیری باند سارقان اتباع بیگانه گفت: «این باند شامل یک زن و یک مرد بود که بعد از دستگیری نیز مشخص شد هیچ نسبت محرمیتی ندارند. این زن و مرد با یک دستگاه موتور در خیابان و محل‌های پرتردد مهمانان خارجی کمین کرده و از اتباع بیگانه سرقت می‌کردند. تعداد شاکیان این پرونده 15ـ16 شاکی است که شامل اتباع بیگانه از کشورهایی همچون فرانسه، چین، ژاپن و... است. بعد از دستگیری از مخفیگاه سارقان مقادیر زیادی ارز و ساعت و موبایل کشف و ضبط شد. 
وی در ادامه با هشدار به لیدر تورهای خارجی گفت: «این دو سارق از افراد توریستی که خارج از تور گردشگری به تردد در سطح شهر می‌پرداختند سرقت می‌کردند. بنابراین لازم است در این زمینه لیدر تورهای خارجی هشدارهای لازم را به مهمانانشان ارائه دهند.‌» در پایان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص بازار Store ارز اعلام کرد: «پلیس با تمام قدرت وظیفه خود را در خصوص بازار ارز انجام می‌دهد اما بقیه آن بر عهده بانک مرکزی است و مسئولان باید فکری جدی برای بازار ارز کنند.‌»

هشدار پلیس به کاهش سن مصرف و فروش مواد مخدر
سردار حسین رحیمی قبل از حضور در پلیس آگاهی، در نشست کارگاه دو روزه فرهنگ‌یاران پلیس که با حضور 500 نفر از معلمان و فرهنگ‌یاران ترافیک در تالار فرهنگ تشکیل شده بود، گفت: «رفتارهای معلمان مسئولانه است؛ چراکه با توجه به مسائل و آسیب‌های فراوان فرزندانمان در حوزه امنیت اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی تصمیم گرفتیم از بازوان توانمند معلمان کمک بگیریم، دیدیم مسئولان آموزش و پرورش از ما یک گام جلوتر بوده و معلمان نیز از هر دوی ما یعنی پلیس و مسئولان آموزش و پرورش جلوتر هستند.‌»
وی در ادامه گفت: «جوانان و نوجوانانمان در نوک حملات شدید دشمن قرار دارند و آنها در تلاش هستند که این سرمایه با ارزش را از ما بگیرند. بنابراین لازم است این هشدار داده شود که متأسفانه سن آسیب‌پذیری از حوزه مواد مخدر و آسیب‌های اخلاقی به شدت کاهش پیدا کرده چنانچه هفته گذشته در طرح دستگیری اراذل و اوباش، از میان 200‌الی 300‌نفر از افراد دستگیر شده 70‌نفر از آنان زیر 18‌سال بودند که ما آنها را در قهوه‌خانه‌ها و باشگاه‌های بدنسازی شناسایی و دستگیر کردیم. به همین دلیل اگر امروز از آموزش و پرورش درخواست همکاری داریم برای این است که وضعیت در این بخش خوب نیست و نیازمند یک حرکت جهادی در این زمینه هستیم. بنابراین لازم است تلاشمان را در این زمینه مجدانه ادامه دهیم به همین دلیل امروز اولین کارگاه فرهنگ‌یاران پلیس آغاز به کار کرده است.‌»

گذرگاه نابسامانی و معضلات اجتماعی بی‌نظمی است
وی با اشاره به اینکه بی‌نظمی مسیر نابسمانی معضلات اجتماعی است، گفت: «‌بنده معتقدم مسیر نابسامانی اجتماعی و معضلات اجتماعی از گذرگاهی است به نام بی‌انضباطی اجتماعی که در پلیس راهور در بخش فرهنگیار ترافیک روی آن تمرکز و مسائل و انضباط ترافیکی از طریق فرهنگیاران ترافیک به دانش‌آموزان منتقل شد. بنابراین به شدت معتقدم نظم و انضباط را باید از کودکی آموزش داد. همانطور که در زمان گذشته درسی در مدرسه آموزش داده می‌شد که در آن با نظم و انضباط اجتماعی آشنا می‌شدیم اما متأسفانه امروز این درس‌ها از کتاب‌ها حذف شده است.‌»
سردار رحیمی خاطرنشان کرد: «متأسفانه در همین تلگرام Telegram که تا حدودی مسدود شده است با تمام قدرت کار می‌کنند و اتاق‌های فکری وجود دارد قصد دارند ذخایر ما را ببرند و در کنار آن فرزندان ما را نیز برده خود کنند. آنها به جوانان و نوجوانان خود آموزش می‌دهند که ژن‌برتر جهان هستند و باید بر جهان مسلط شوند و یکی از موضوعات آموزشی آنها به کودکانشان این است که باید جهان را راهبری کنند و برای این کار هم حتماً نیاز نیست که رئیس‌جمهور شوند.‌»
رئیس پلیس پایتخت با اشاره به پلیس‌های افتخاری گفت: «5هزار و 730 پلیس افتخاری در حال حاضر با پلیس تهران همکاری می‌کنند که به منزله بسیج نیروی انتظامی هستند. همچنین 8هزار و 321 نفر اعم از خواهران و برادران فرهنگی و معلم به عنوان فرهنگیار ترافیک با پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری کرده و بالغ بر یک‌میلیون دانش‌آموز به عنوان همیار پلیس آموزش دیده‌اند. در این طرح نیز قصد داریم با توجه به رویکرد مردمی پلیس فرهنگیار ترافیک را به فرهنگیار پلیس گسترش دهیم.‌»وی ادامه داد: «امروز مشکل ما در داخل مدرسه نیست اما بیرون مدرسه دانش‌آموزان با مواد مخدر آشنا می‌شوند و از آنجا که ذهن کنجکاوی دارند در فضای مجازی وارد شده و همین امر آنها را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.‌»

حضور مسئولانه پلیس در اطراف مدارس
وی در خصوص حضور نیروهای پلیس در اطراف مدارس نیز گفت: «اساس کار ما کماکان مانند گذشته ادامه دارد و ما در مقابل تمام مدارس به ویژه دبیرستان‌های دخترانه طرح مراقبت و کنترل و حفاظت را چه در زمان ساعت مدرسه و چه پس از آن و در زمان تعطیلی مدارس اجرا می‌کنیم و با همکاری آموزش و پرورش با قدرت و قاطعیت بیشتر وارد خواهیم شد.‌»

گفت و گو با متهم
فرجام آشنایی مجازی با مرد زندانی!
وقتی در پلیس آگاهی با تعداد زیادی سارق، زورگیر و کلاهبردار دستگیر شده در سطح شهر تهران مواجه شدم همگی مرد بودند، اما گوشه‌ای از حیاط زنی کنار مأمور بدرقه ایستاده بود که توجه‌ام را جلب کرد. مأمور بدرقه‌اش گفت که اتهامش کلاهبرداری است.

چندسال داری؟
39 سال.

متأهلی؟
بله یک دختر 15 ساله دارم اما چند سال قبل شوهرم به اتهام درگیری منجر به قتل Murder روانه زندان Prison شد که با پرداخت چند میلیون تومان دیه آزاد شد. در همان ابتدای دستگیری غیابی طلاقم را گرفتم و با دخترم زندگی می‌کردم.

سابقه چه داری؟
موادمخدر.

خانه مستقل داری؟
قبلاً با دخترم خانه اجاره کرده بودم، اما به خاطر شرایط مالی مجبور شدم به منزل پدرم بروم.

درآمدی داری؟
فیلمبردار مجالس عروسی بودم. اما درآمدم زیاد نبود که بخواهم از پس هزینه‌های زندگی بربیام.

گویا فریب مردی را خوردی که در تلگرام با او آشنا شده بودی، توضیح می‌دهی؟
مدتی قبل در تلگرام پیامی دیدم که معلوم بود مردی است که ابراز علاقه می‌کند. بعد از آشنایی چند روزه هر وقت می‌خواستم همدیگر را ببینیم می‌گفت نمایشگاه دارم و خیلی سرم شلوغ است به همین بهانه طفره می‌رفت تا اینکه روزی پیام داد چند میلیون پول به شماره کارتم ریخته و خواست چند سکه بخرم. وقتی از آن مرد سؤال کردم، گفت برای کادوی عروسی یکی از دوستانش می‌خواهد سپس از من خواست آنرا به آدرسی ببرم و تحویل یک راننده آژانس بدهم. این گذشت و آن مرد چند بار به کارتم پول واریز کرد و از من خواست سکه و یکبار هم گوشی موبایل بخرم. او هر بار همین بهانه را می‌آورد که سرم شلوغ است و نمی‌توانم برای خرید به بازار بروم. من هم به خاطر اعتمادی که کرده بودم قبول کردم و قرار شد هر بار برای خرید هر سکه یا گوشی درصدی پول برایم واریز کند.

چطور فهمیدی فریب خوردی و آن مرد به اتهام سرقت و کلاهبرداری در زندان رجایی‌شهر است؟
اسفند پارسال بود که برای سفر دماوند با دخترم سوار ماشینم بودم. در ماشین مواد داشتم که مأموران مرا بازداشت کردند. بعد از آن گوشی موبایلم دست دخترم بود که آن مرد با شماره‌ام تماس گرفته بود و با تهدید شماره کارتم را از دخترم خواسته بود. آنجا بود که ماجرا را به پلیس گفتم و بعدها فهمیدم زندانی است.

آن مرد زندانی چطور شماره تو را پیدا کرده بود؟
قبلاً با مردی آشنا شده بودم که او هم در همان زندان رجایی شهر بود. گویا شماره را از او گرفته بود.

از شیوه کلاهبرداری آنها بگو. 
آن مرد بیرون زندان دوستان زیادی داشت. دوستان او به بهانه جایزه یکی از مسابقات رادیو جوان با افراد تماس می‌گرفتند و آنها را به بهانه دادن کد رهگیری پای دستگاه‌های عابربانک می‌کشاندند. بعد به بهانه ارسال کد رهگیری، موجودی حساب کارت شاکیان را به کارت من و سایر کارت‌های دیگر می‌ریختند. بعد با آن پول سکه یا گوشی می‌خریدیم و آنها را می‌فروختیم.
مگر به کارت دیگران هم واریز می‌شد؟
بله. آنها افراد معتاد Addicted و کارگرانی که موجودی کارتشان کم بود را شناسایی می‌کردند و با پرداخت مبلغی کارت آنها را می‌خریدند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / خودسوزی در محل سخرانی رئیس جمهور در نیشابور + فیلم

این 16 زن ایرانی توسط داعشی ها آموزش ترور دیده اند + جزییات

جزییات پرسش و پاسخ های قاضی ایرانی با یک داعشی / خواندن سرود داعشی در روز عقد!

زشت‌ترین دختر دنیا در گینس چگونه زیبا شد ؟! + عکس‌های باورنکردنی

دستگیری زن پرسروصدا در خانه مجردی اش! + عکس

پاسگاه پلیس کوهدشت را به رگبار بستند

ازدواج شوم دختر پرورشگاهی با پدرخوانده اش ! / سیمین از 9 سالگی به من خاله می گفت!

اولین فیلم از اعترافات پدرشکنجه گر نگار / نگار آرزو دارد پیانیست شود + جزییات و تصاویر دردناک

جزییات نگهداری ۵۰ کودک تهرانی در یک زیر زمین!

آخرین اخبار شگفت انگیز درباره جسد مومیایی منتسب به رضا شاه / میراث فرهنگی هیچ کاره است؟!

نقش بدل ایرانی مسی در فیلم غیراخلاقی داخل دبیرستان مشهدی / زن مطلقه و دخترش بازیگران اصلی بودند

پدر پزشک تبریزی: عروسم به ما قرص لاغری داد وخودش هم خورد! / پسرم بیگناه است!

دختر حاکم دوبی کجاست؟ / ناگفته های تینا دوست صمیمی لطیفه +عکس

فروش آخرین اقامتگاه رضاشاه! + عکس

 

کدخبر: 378130 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟