اخبار برتر سال 1400در استان قم ! / کفش قم برند می شود !

فاطمه مداح نظری هستم خبرنگار و نماینده پایگاه خبری رکنا دراستان قم؛ با توجه به قابل اهمیت بودن برخی از مسائل سیاسی ،اقتصادی،اجتماعی....درسالی که گذشت خبرهای دراستان قم رخ داده که برای اقشار مردم ومسئولین ازقاب رسانه مهم بود را دررکنا منتشره کرده ام.

1- طرح آبفای قم با اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریالی گشایش می‌یابد

طرح آبفای قم با اعتبار ۸۵۰ میلیارد ریالی گشایش می‌یابد

از ابتدای سال 1400 تاکنون ۳۱ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب با هزینه‌ای بالغ بر ۳۳۴ میلیارد ریال اصلاح و توسعه یافته که در این ایام رسماً از آن بهره‌برداری خواهد شد.

2- رئیس حقوق بشر لندن: جنایات علیه مردم یمن‌ نفرت انگیز است

رئیس حقوق بشر لندن جنایات علیه مردم یمن‌ نفرت انگیز است

مسعود شجره، رئیس کمیسیون حقوق بشر لندن گفت: جنایت و کشتار مردم یمن نفرت انگیزترین کار کشورهای غربی و عربی است و باید به مجامع بین‌المللی فشار وارد کنیم چون جان میلیون‌ها تَن در خطر است، ما باید به سازمان ملل متحد فشار بیاوریم.

در همایش مجازی بررسی ابعاد تجاوز به یمن کهبه به همت بنیاد بین‌المللی اربعین ترتیب یافت، طی سخنانی اظهار داشت: حمایت ما از مردم یمن نه به خاطر حمله کشورهایی ثروتمند به آن، بلکه به خاطر مساله نسل کشی طی ۶ سال اخیر در این کشور است.

وی از وخامت اوضاع در یمن و نداشتن غذا و دارو به شدت انتقاد کرد و گفت: این مردم بدون هیچ امکاناتی و با وجود تخریب تمام زیرساخت‌هایشان ایستاده‌اند و در مقابل مستکبران سر فرود نمی‌آورند.

3-رجب ماه بازگشت به آغوش گرم خداست

رجب ماه بازگشت به آغوش گرم خداست

ماه رجب ماهی است که رحمت گسترده الهی بر بندگان جاری می‌شود و ماه بازگشت به آغوش گرم خدا با ذکر استغفار است.

در این ماه می توان با استغفار و طلب بخشش، قلب را از زنگار گناه پاک کرد و با قلبی آراسته به نور، قدم به شعبان و بعد از آن ماه مبارک رمضان گذاشت.

رجب نام نهری در بهشت است که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‌تر است. بر اساس روایات هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد خداوند از آن نهر به او خواهد نوشاند.

در اهمیت ماه رجب همین بس که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: رجب ماه بزرگ خداست و ماهی که حرمت و فضیلت به آن نمی‌رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است. رجب ماه خداست و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودی خدای بزرگ می‌شود و غضب الهی از او دور می‌شود و دری از در‌های جهنم بر روی او بسته شود.

اعمال روز ماه رجب

شادی آغاز ماه مبارک رجب را می‌توان با استغفار، روزه‌داری، غسل و خواندن دعاهای نقل شده از رسول خدا(ص) برای روز قیامت که ندا داده می‌شود: این الرجبیون؟ جاودانه کرد.

روزه، غسل و زیارت امام حسین (ع) اعمال توصیه شده این روز است. روایت شده که حضرت نوح (ع) در این روز به کشتی سوار شد و به کسانی که همراه او بودند امر فرمود روزه بگیرند که هر کس این روز را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال از او دور شود. در حدیث دیگری نیز آمده است که هر کس سه روز این ماه را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می‌شود.

همچنین روایت شده است که: روز قیامت منادی از بطن عرش صدا می‌زند: کجایند رجبیّون؟ [در این هنگام [عده‌ای از میان مردم بر می‌خیزند و این در حالی است که از چهره آنها می‌درخشد و [خداوند] بر سر آنان تاج ملائکه را نهاده است و این مزد کسانی است که ماه رجب روزه گرفته‌اند و لو یک روز از اول، وسط و یا آخر آن را».

از امام جعفرصادق (ع) نیز روایت شده است که هر کس امام حسین (ع) را در روز اول رجب زیارت کند، خداوند او را بیامرزد.

برای تمام روزهای این ماه مبارک دعاها و ذکرهای متعدد بیان شده است که ذکر صلوات، لااله الا الله و استغفرالله جزو اذکار کوتاه اما پرفضیلت توصیه شده این ماه است.

امام صادق (ع) نیز در خصوص فضیلت ماه رجب فرموده‌اند: «روز قیامت منادی از درون عرش ندا می‌دهد اهل ماه رجب کجایند؟ گروهی برمی‌خیزند که چهره‌شان برای مردم محشر می‌درخشد، بر سرشان تاج پادشاهی آکنده از مروارید و یاقوت است. همراه هر یک از ایشان هزار فرشته از سوی راست و هزار فرشته از سوی چپ ایستاده‌اند و به او می‌گویند ای بنده خدا! کرامت خدای بر تو گوارا باد!

4- کشف احتکار حدود 9 تن روغن جامد در قم

کشف احتکار حدود 9 تن روغن جامد در قم

احتکارحدود 9 تن روغن نباتی جامد در یک انبار زیرزمینی مخفی کشف شد. در بازرسی از محل مذکور به عنوان انبار احتکار ارزاق عمومی تعداد یک هزار و 972 حلب 4/5 کیلوگرمی و در مجموع حدود 8 تن و 874 کیلو گرم روغن نباتی جامد احتکار شده به ارزش بیش از یک میلیارد و 300میلیون ریال کشف و محل پلمب شد.

5- کفش و فرش قم برای ارز آوری نیاز به برندسازی دارند

کفش و فرش قم برای ارزآوری نیاز به برندسازی دارند

معاون وزیر صمت گفت: استان قم در زمینه صادرات کفش ماشینی و فرش دستبافت ظرفیت بالایی دارد اگر برندسازی دنبال و موانع برداشته شود می توان هیئت‌های مهم تجاری را از کشورهای همسایه با توجه به نزدیکی قم به پایتخت، به این استان هدایت کرد و در این صورت قم در زمینه کفش و فرش می‌تواند ارزآوری کند.

علیرضا پیمان پاک اظهار کرد: برای ایجاد یک فضای کسب و کار مناسب و رفع موانع صادرات ما نقشه راهی را تهیه کردیم و بر اساس آن کالاها و بازارهای هدف اولویت‌بندی و نشست‌هایی نیز با تشکل‌های بازرگانی، تجار و صادرکنندگان برنامه‌ریزی شده است.

6- نخستین نرم افزار اندرویدی جامع قرآن کریم به ۳۲ زبان زنده دنیا، در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی قم رونمایی شد و در اختیار قاریان و پژوهشگران کلام‌الله مجید قرار گرفت.

حجت‌الاسلام اکبر راشدی نیا، معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در این آیین اظهار داشت: تاکنون یک نرم‌افزار قرآنی که پژوهشگران با استفاده از سیستم عامل اندروید پژوهش خود را انجام دهند، وجود نداشت و این نرم افزار۱۲۲ عنوان ترجمه قرآن به زبان فارسی و ۳۱ زبان زنده دنیا از محتوای این نرم افزار می‌باشد.

7- حضرت فاطمه الگویی برای مردان و زنان جهان

حضرت فاطمه الگویی برای مردان و زنان جهان

بیستم ماه جمادی الثانی مصادف با سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا(س) است که به یُمن زادروز بانوی نمونه ی اسلام، این روز مبارک را روز مادر نامیده اند.

حضرت فاطمه(س) اسوه و الگویی کامل در فضیلت و کمال است. ایشان تنها مسلمانی هستند که پدر بزرگوارشان پیامبر خدا، همسرشان یکی از امامان معصوم و خود نیز از معصومین بودند. بانویی که در دامان حضرت خدیجه(س) اولین بانوی مسلمان و همسر پیامبر اکرم(ص) و در کانون نخستین خانواده اسلامی با نغمه های آسمانی و تسبیح قدسیان متولد شد.

چرا روز تولد حضرت فاطمه(س) را روز مادر نامیده اند؟

حضرت فاطمه(س) نمونه ای بارز از بهترین مادر و از باب زن و همسری، بهترین بانو بودند. زندگی و سیره حضرت زهرا ( س) به قدری آموزنده و جذاب است که هر زن آزاده ای در جهان او را همچون قدیسه ای تحسین کرده و الگوی خود قرار می دهد.

بعد از فوت حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه(س) در جنگ ها مونس پیامبر بود و در غم هایی که در سختی ها، گرفتاری ها و مشکلات بر تن پیامبر (ص) می نشست، همدم و یاور پیامبر می شدند.

8- کشف بیش از ۱۵۰۰ لیتر مشروبات الکلی در قم

کشف بیش از ۱۵۰۰ لیتر مشروبات الکلی در قم

بیش از ۱۵۰۰ لیتر مشروبات الکلی در قم کشف شد. این کارگاه تولید مشروبات سنتی و صنعتی توسط تیم ویژه ضابطین ناحیه بسیج شهرستان با همکاری عوامل ناجا در قم شناسایی و متهمان دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند.

کدخبر: 771443 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟