منافی: با بازی مقابل تیم‌های بزرگ ضعف‌های ما مشخص می‌شود/ زور امارات به ما نرسید

تیم ملی فوتبال ایران تا کنون 5 بار موفق به حضور در جام جهانی شده است.تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام‌جهانی 2022 قطر با هدایت دراگان اسکوچیچ پای به این مسابقات گذاشته است. تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی از 8 با 22 امتیاز در رتبه نخست جدول رده‌بندی گروه A مسابقات مقدماتی جام‌جهانی قراردارد. تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام‌جهانی 4 فروردرین 1401 به مصاف کره‌جنوبی می‌رود.

جواد منافی در گفت‌وگو با رکنا ورزشی، در خصوص دیدار تیم ملی کشورمان مقابل امارات در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی اظهار داشت: با توجه به این که تیم ما صعود کرده و  تماشاگران در ورزشگاه نبودند بازی خوبی را دیدیم و خوشحالم که توانستیم به پیروزی برسیم. امیدوارم که تیم ملی کشورمان دو بازی آینده خود را با برد زمین بازی را ترک کند تا بتوانیم با اقتدار به جام‌جهانی برویم. باید بپذیریم امارات قدرت سابق را نه تنها ندارد بلکه حتی مقابل ما هم حرفی برای گفتن نداشت. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا دیدارهای بعدی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی حساس هستند یا خیر گفت: اگر تیمی به عنوان تیم نخست وارد جام‌جهانی شود،  اقتدار خود را نشان داده و تیم‌ها به گونه دیگری روی آن حساب می‌کنند. ما باید این دو بازی را جدی بگیریم و برای صدرنشینی باید در این دیدارها 4 امتیاز بگیریم. 

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: بازیکنان خوبی در نیمکت تیم ملی فوتبال داریم که می‌توانند جای بازیکنان اصلی را پر کنند. تیم ملی فوتبال باید در  بازی‌های بعدی از موقعیت‌ها نهایت استفاده را ببرد و کادر فنی هم به بازیکنان جوان بازی بدهد. به نظرم هر چه بازی‌های بعدی را  پُر گل‌تر ببریم به تیم ملی کمک می‌کند. مهاجمان  در بازی‌های نه چندان مهم باید توپ‌های خود را به گل تبدیل کنند، زیرا در بازی‌های بزرگ آنقدر موقعیت‌گیر ما نخواهد آمد. مهاجمانی مانند طارمی و آزمون می‌دانند باید از موقعیت‌ها استفاده کنند، چون در بازی‌های بزرگ و  مسابقات جام‌جهانی چنین فرصت‌های طلایی گیر آنها نمی‌آید.

منافی درباره اینکه عملکرد اسکوچیچ را تا الان چگونه دیده است، پاسخ داد: عملکرد اسکوچیچ در تیم ملی فوق‌العاده است و ما از یک سرمربی دیگر چه چیزی می‌خواهیم تیم او هم زیبا بازی می‌کند و هر کاری لازم بوده تا الان برای تیم ملی انجام داده است. فکر می‌کنم دیگر حرفی برای گفتن نیست زیرا رکوردها خودش گویای همه چیز است. 

وی با اشاره به اینکه باید با تیم‌های بزرگ بازی کنیم تا عیار تیم ملی مشخص شود، گفت: در هر صورت عیار تیم ملی در بازی‌های بزرگ مشخص می‌شود باید  با تیم‌های اروپایی و آمریکایی جنوبی بازی انجام دهیم تا عیار ما مشخص شود. به نظرم بازی با امارات و عراق عیار ما را مشخص نمی‌کند، بلکه باید با تیم‌های بزرگ بازی کنیم تا هم ضعف‌های ما نمایان شود و هم شکل تیمی ایران مشخص شود. بهتر است مقابل تیم‌های بزرگ عرض اندام کنیم. به مردم تبریک می‌گویم به جام جهانی رفتیم و امیدوارم این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/

کدخبر: 769223 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟