مهدوی: اشتباه کودکانه فشار زیادی روی تیم ملی فوتبال وارد کرد

تیم ملی فوتبال ایران تا کنون 5 بار موفق به حضور در جام جهانی شده است.تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی 2022 قطر با هدایت دراگان اسکوچیچ پای به این مسابقات گذاشته است. تیم ملی فوتبال ایران در حال حاضر در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی از 6 با 16 امتیاز در رتبه نخست جدول رده بندی گروه A مسابقات مقدماتی جام جهانی قراردارد. تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی 12 بهمن 1400 به مصاف امارات می رود.

محمد رضا مهدوی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی رکنا گفت: بازی خوبی را شاهد بودیم تاجایی که اخراج صادق محرمی باعث شد تا ایران ده نفره شود. تا زمانی که بازی با نفرات برابر (11 به 11) بود یک فوتبال با یک سر و گردن برتر از  تیم ملی ایران مقابل امارات را شاهد بودیم.

 

محمدرضا مهدوی

وی ادامه داد: متاسفانه با یک اشتباه کودکانه فشار خیلی زیادی به بازیکنان وارد شد, امیدوارم درس بزرگی برای همه باشد. اشتباهات کوچک در بازی های حساس می تواند ضربه بزرگ و جبران ناپذیری را وارد کند. زمانی که تیم ایران ده نفره بود، باز هم نشان دادیم  حرف اول را در آسیا می زنیم چه از لحاظ تاکتیک گروهی و چه تکنیک فردی فکر می‌کنم که منحصر به فرد بودیم و توانستیم موقعیت های خیلی خوبی خلق کنیم و انگیزه که در بازیکنان تیم ایجاد شده بود اما به دلیل یک بازیکن کمتر فشار مضاعفی که ملی پوشان وارد شد باز هم چندین موقعیت گل ایجاد کردند که این یکی از امتیازهای مثبت تیم ماست.

وی در ادامه در درباره ترکیب تیم ملی گفت:اینکه ترکیب اصلی دست سرمربی تیم است حق مسلم اوست، زیرا هماهنگی این نفرات در جام جهانی نیز به درد خواهد خورد و من فکر می‌کنم این بازی ها را به عنوان بازی تدارکاتی و آن رنکینگی که مدنظرش است مطمئنا نگاه می کند و این را می دانم که به تدریج به بازیکنان دیگر هم بازی خواهد داد و تفکرات و ایده هایی که مد نظرش است و در ذهن کادر فنی و سرمربی تیم است باید اجرا شود و نمی توانیم نظر خاصی بدهیم.

وی در خصوص اخراج صادق محرمی که دراگان اسکوچیچ در نشست خبری بعد از بازی از این اتفاق به عنوان یک فرصت یاد کرده بود گفت: همانطور که گفتم سرمربی تیم است که برای لحظه و دقایق و هر بازی پیش رو مطمئنا ایده ای در ذهن دارد و بالاخره از اتفاقات در آینده هم استقبال دارد و من فکر میکنم نظرشان اینطور است که ما ده نفره هم می‌توانیم بازی داشته باشیم.

وی درباره تقویت یا تغییر کادر فنی تیم ملی فوتبال گفت: اینکه مدیریت چه اتفاقی می‌خواهد رقم بزند چیزی است که از نظرات شخصی نمی توان مطرح کرد و باید اتاق فکری باشد که یک سری اتفاقات را در بلند مدت و ایده های جدید رقم بزند.

کدخبر: 769206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟