دین‌محمدی: ندیدن دربی ضرر نداشت/ از فوتبال روز دنیا خیلی عقب هستیم

سیروس دین محمدی در گفت‌وگو با رکنا، در خصوص کیفیت دربی 97 بین دو تیم سرخابی اظهار داشت: بازی زیاد دلچسب نبود زیرا همگان انتظار داشتند بازی از لحاظ فنی کیفیت خوبی داشته باشد. متاسفانه یک بازی کسل‌کننده و سرد را شاهد بودیم و روی هم رفته بازیکنان سطح آنچنانی نداشت. فکر می‌کنم آنهایی که بازی را ندیدند مسیر درست را رفته بودند زیرا دربی از لحاظ فنی اتفاق خاصی داشت که مردم اه حسرت بخوردند چرا آن را از دست داده‌اند.  بی شک مشکل اصلی استقلال از لحاظ روحی روانی برمی‌گردد که نتوانسته‌اند در پنج بازی مداوم رنگ پیروزی را ببینند. 

وی افزود: اصل فوتبال ما شده تنها حاشیه، بحث تبلیغات محیطی و همچنین اعتراض به داوری و همه این عوامل دست به دست هم داده تا فوتبال از شکل واقعی خودش دور شود. در صورتی که راه‌های مختلفی برای رسیدن به گلزنی وجود دارد مانند اورلب، شوت و... که می‌توانند بازیکنان با تمرکز بالا در این امر موفق باشند. فکر می کنم مردم هنوز هم با خاطرات گذشته دربی زندگی می‌کنند و با امید علاقه منتظر دیدن دوباره آن هستند اگرچه دربی‌ها دیدار جذابیت گذشته ندارد. 

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: متاسفانه تمرکز در بین بازیکنان ما دیده نمی‌شود اگر چه بازیکنان خوبی داریم. وقتی دیشب بازی دورتموند و بایرن مونیخ را دیدم تمام بازی هیجان‌انگیز بود اما برعکس آنقدر دربی سرد بود که وقتی مردم من را در کوچه و خیابان می‌دیدند به من اعتراض می‌کردند این چه نوع بازی است؟ نمی دانم داستان از چه قرار است شاید بتوان گفت بازیکنان تمرکز ندارند و یا از باخت می‌ترسند که فوتبال واقعی خودشان را ارائه ندادند. ما واقعأ خیلی از فوتبال روز دنیا عقب هستیم.

دین‌محمدی ادامه داد: در بازی دیروز نه تکنیک خاصی دیدیدم و نه ارسال صحیحی از سمت جناحین، پاس اورلب و پاس تو عمق که بگوییم لااقل جدای نتیجه از این بابت بازیکنان خوب کار کرده‌اند. همه منتظر بودند تا به یاد دوران گذشته باز هم یک دربی خوب ببینند اما این اتفاق رخ نداد. البته شاید هم بتوان گفت نبود تماشاگر باعث شده تاثیر منفی در روند بازی داشته باشد. برعکس موقعی که هوادار نیست دیگر اعتراضی به عملکرد داور وجود ندارد و باید بازیکنان با آرامش بالا کار خودشان را پیش ببرند. 

وی درباره صحنه پنالتی که به سود استقلال اعلام نشد، هم گفت: در آن صحنه آنقدر صحنه فیلمبرداری بد بود که نمی‌شد درست صحنه را دید، اگر چه برخی اوقات درباره داوری اظهار نظر می‌کنیم اما تا زمانی که سیستم کمک داور ویدئویی به فوتبال ما ورود نکند این مسائل هم از بین نخواهد نرفت. ما هم باید مسیری را برویم که فوتبال اروپا سالیان سال آن را در پیش گرفته است. 

پیشکسوت باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که عنوان شده برخی هواداران استقلال کادر اخراج مجیدی هستند و نظر شما در این رابطه چیست، گفت: فعلأ در این برهه زمانی تمایلی به صحبت در این رابطه ندارم.

دین‌محمدی در پایان با داستانی از یورگن کلوپ صحبت‌های خود را اینطور خاتمه داد: یورگن کلوپ از لحاظ روحی و روانی واقعا بشر فوق‌العاده‌ای است. وقتی یک بازیکن پیش او می رود و از او توضیح می خواهد چرا در چند بازی به میدان نرفته و یورگن هم با متانت خاصی به او پاسخ می‌دهد من تنها منتظر جمله تو بودم و این نشان می‌دهد این مربی چقدر از لحاظ روحی و روانی تاثیر مثبتی روی بازیکنانش دارد. آنقدر روحیه کلوپ است بالاست که همواره می‌کوشد تا بازی‌‌هایش را ببرد. مربیان هم باید روحیه یورگن را پیدا کنند. مشکل اصلی استقلال هم به این برمی‌گردد که بازیکنان آنها از لحاظ روحی و روانی دچار مشکلات فراوانی هستند که باید آن را برطرف کنند.

کدخبر: 747735 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟