انیمیشن ببعی قهرمان ؛ آرزوی بزرگ ببعی کوچولو

به گزارش رکنا، انیمیشن ببعی قهرمان اثری سه بعدی محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج (Owj Arts and Media Organization) است که بزودی در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد. در این مقاله به معرفی انیمیشن ایرانی ببعی قهرمان می‌پردازیم.

ببعی در آرزوی پرواز (ببعی قهرمان) توسط استودیوی ایما تولید شد و نگارش آن را مقداد اخوان برای رده سنی کودکان بر عهده داشته است. این کارتون ایرانی ابتدا قرار بود، سال 101 در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شود. در واقع ببعی قهرمان از سریال انیمیشنی دوبعدی ببعی و ببعو بر گرفته شده که جزو آثار پرمخاطب شبکه پویا بود که بین سال‌های 1397 تا 1400 پخش می‌شد. چنانچه مایلید تا اطلاعاتی کامل‌تر از کارتون ببعی قهرمان داشته باشید در ادامه مقاله پیش‌رو با ما همراه شوید.

داستان انیمیشن ببعی قهرمان

در این بخش از مقاله ابتدا خلاصه انیمیشن ببعی قهرمان را مورد بررسی قرار می‌دهیم. همان‌طور که می‌دانید دنیای انیمیشن‌ها از هیچ محدویت مرزی فکری برخوردار نیست و به همین خاطر طرفدارن زیادی در رده سنی‌های مختلف از بزرگسال تا کودکان به تماشای چنین آثاری علاقه‌مند هستند. داستان این انیمیشن ایرانی درباره یک ببعی است که همیشه مجلات جغد قهرمان در مورد پرواز را با اشتیاق مطالعه می‌کند. حال ببعی تحت تاثیر این کتاب رویای پرواز را مانند پرندگان در سر دارد. اما با توجه به اینکه او ماهیت ببعی دارد، آیا انجام چنین کاری ممکن است؟

در این داستان یک کاراکتر بانمک و ضد قهرمان هم به اسم خانم بوقلمون داریم. خانم بوقلمون کلا مخالف است که غیر پرنده‌ها پرواز کنند. چراکه او پرواز را تنها در انحصار پرندگان می‌بیند. ببعی در روستایی کوچک ساکن است که همه اهالی آنجا بر این تصورند که پرواز کاری خطرناکی محسوب می‌شود. خانم بوقلمون به آن‌ها طوری القا نموده که هیچ کس نباید پرواز کند. ببعی به کمک دوستانش این قاعده جبری را می‌خواهد بشکند. او خواهری کوچک‌تر از خودش هم دارد که خیلی اهل چغلی است. یعنی هر اتفاقی رخ دهد، سریعاً آن را به پدر و مادرش گزارش می‌دهد. تکیه‌کلام این خواهر کوچولو مدام به بابا می‌گم است. او همچنین ادامه می‌دهد که ببعی، ماجراجو و اهل هیجان اما خودش اهل احتیاط است.

علاوه بر این دو کاراکتر ماما و مومو هم در داستان وجود دارند که در واقع گوساله هستند و همراه ببعی و دوستان او برای پرواز به قهرمان این اثر کمک می‌کنند. کاراکتری هم به نام کرکی در روستا زندگی می‌کند که در حقیقت یک سنجاب است. این کارکترها به همراهی  و کمک هم کار تیمی انجام می‌دهند و در نهایت اتفاقاتی می‌افتد که تابوی ایجاد شده خانم بوقلمون شکسته شود تا کل شهر پرواز را به راحتی تجربه کنند.

این انیمیشن ایرانی در واقع با مشارکت موسسه قاب رویا و شرکت رایمون مدیا تولید شده است. همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد ببعی قهرمان با تکنیک سه بعدی و بهره‌مندی از به‌روزترین تکنولوژی انیمیشن‌سازی کشورمان تولید شد. در کل کارتون ببعی در آرزوی پرواز پس از فهرست مقدس و پسر دلفینی سومین انیمیشن سینمایی سازمان هنری رسانه‌ای اوج به شمار می‌رود.

بازیگران انیمیشن ببعی قهرمان

در باره صداپیشگان و هنرپیشه های کارتون ببعی قهرمان باید اذعان نماییم، با توجه به اینکه انیمیشن مذکور تازه قرار است که در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر رونمایی شود، متاسفانه اطلاعات چندانی در این باره وجود ندارد. همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، پیش از این اثر، یک سریال ببعی در گروه سنی خردسالان و با تکنیک دو بعدی توسط حسین صفارزادگان ساخته شده بود. سریال ببعی برای نخستین بار از در تاریخ 28 اسفند 1397 از شبکه پویا پخش شد.

عوامل انیمیشن ایرانی ببعی قهرمان

بر اساس منابع موجود در موسسه سازمان هنری رسانه‌ای اوج انیمیشن ایرانی ببعی قهرمان به کارگردانی مشترک حسین صفارزادگان و میثم حسینی ساخته شده است. همچنین محمدمهدی مشکوری تهیه‌کنندگی این کارتون سه بعدی ایران را بر عهده دارد. در واقع  ببعی قهرمان جدیدترین محصول سازمان سینمایی اوج محسوب می‌شود که قرار است امسال همراه با دو فیلم دیگر در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر  به نمایش درآید. لازم به ذکر است که فیلم آبی روشن و پرویز خان هم از دیگر تولیدات اوج به شمار می‌روند که در جشنواره فجر از آنها هم رونمایی خواهد شد.

به طور کلی عواملی که تاکنون برای ساخت انیمیشن ایرانی ببعی قهرمان مشارکت داشته‌اند، عبارتند از:

    نویسنده: مقداد اخوان

    تهیه کننده: محمد مهدی مشکوری

    کارگردان‌ها: حسین صفارزادگان، میثم حسینی

    کارگردان هنری: میکائیل براتی

    مدیر تولید: مسعود محمدی، سمیرا پیشانیدار

    کامپوزیت: محمد کریمی

    سرپرست نور: سعید گرمابدری

    توسعه بصری: علی متصدی

    طراح کارکتر: محمد خیراندیش، شفیع آهی

نقد انیمیشن ببعی قهرمان

همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، این انیمیشن ایرانی به صورت سه بعدی تولید شده است. داستان ببعی قهرمان در واقع از سریالی کارتونی با ماهیت دوبعدی به نام ببعی و ببعو برگرفته شد. شایان ذکر است که سریال ببعی و ببعو یا همان ببعی در دسته پرمخاطب‌ترین آثار شبکه پویا قرار دارد که از سال 1397 تا 1400 پخش می‌شد.

در واقع خط داستانی این انیمیشن بسیار جذاب و گیرا در باره یک بره است که رویایی پرواز را در سرش دارد. همان‌طور که در خلاصه داستان آمده وی بالاخره با کمک تنی چند از دوستانش موفق می‌شود تا به این فکر جامع عمل بپوشاند. در این کارتون ایرانی ما شاهد همکاری و روحیه تیم برای رسیدن به موفقیت هستیم. با وجود اینکه ببعی قرمان داستان ما، ماهیت پرنده ندارد و همواره توسط خانم بوقلمون از این کار منع می‌شود، اما هرگز خود را تسلیم نمی‌کند. این کارتون ایرانی به کودکان درس همبستگی و کار گروهی در راستای دستیابی به رویاها، هر چند غیرممکن هم به نظر آید، را می‌دهد.

انیمیشن ایرانی ببعی قهرمان

شما تنها پس از تماشای تریلر انیمیشن ببعی قهرمان ترغیب می‌شوید تا فرزندان‌تان را به دیدن این اثر ایرانی تشویق نمایید. ذکر این نکته ضرورت دارد که با توجه به اینکه از اثر مذکور هنوز رونمایی نشده، مدت زمان انیمیشن ببعی قهرمان مشخص نیست.

نمرات کارتون ببعی قهرمان

در واقع امتیازات انیمیشن ایرانی ببعی قهرمان گواهی کامل بر زیبایی و ارزشمند بودن این اثر به‌شمار می‌رود. شاید برخی از مخاطبان مایلند تا بدانند که این اثر تاکنون چه امتیازاتی را به دست آورده است. در پاسخ به پرسش مذکور باید اذعان نماییم که کارتون ببعی قهرمان تا کنون در هیچ جایی به نمایش در نیامده تا نمراتی را بدست آورد. اما با توجه به خط داستانی و همچنین شخصیت‌پردازی اصولی کاراکترهای این اثر، پیش‌بینی می‌شود که ببعی قهرمان پس از پخش توجه مخاطبان زیادی را به خود معطوف نماید.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی و بررسی کارتون ببعی قهرمان (ببعی در آرزوی پرواز) پرداختیم. این کارتون سه بعدی در واقع سومین اثر تولیدی انیمیشن از موسسه هنری رسانه‌ای اوج است. حسین صفارزادگان و میثم حسینی به صورت مشترک کارگردانی انیمیشن ایرانی ببعی قهرمان را به عهده داشتند. همچنین میکائیل براتی هنرمند خوب کشورمان هم در این اثر کارگردان هنری بوده است. ما در مقاله پیش‌رو سعی کردیم تا جای ممکن اطلاعات قابل دسترسی درباره کارتون ایرانی ببعی قهرمان را خدمت شما مخاطبان محترم ارائه کنیم. امید است مقاله معرفی انیمیشن ایرانی ببعی قهرمان برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد.

منبع: وب سایت پلازا

کدخبر: 970332 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی امین شیرافکن
آیا این خبر مفید بود؟