معرفی فیلم پرواز 175؛ ادای احترام به شهدای مفقودالاثر

به گزارش رکنا، فیلم پرواز 175 به کارگردانی محمدحسین حقیقت، یکی از فیلم‌های منتخب برای نمایش در جشنواره فجر 1402 است. این فیلم فیلم «پرواز 175» با بازی هنرمندانی نام‌آشنا و محبوب، می‌رود تا در چهل و دومین جشنواره فجر خوش بدرخشد. «پرواز 175» در روز جمعه سیزدهم بهمن ماه به نمایش درآمده و کارگردان و عوامل آن در نشست خبری پس از نمایش فیلم به سوالات پاسخ دادند. در این مقاله بیشتر با داستان این فیلم و عوامل آن آشنا خواهیم شد.

داستان فیلم پرواز 175 چیست؟

داستان فیلم «پرواز 175» یک داستان شاعرانه و عاطفی است که ما را به جنوب می‌برد. ماجرا از آن‌جا آغاز می‌شود که یک کودک جنوبی یک ماهی صید می‌کند. او در کمال تعجب در شکم ماهی متوجه چیزی می‌شود. چیزی که در شکم ماهی پیدا می‌شود؛ انگشتری است که به یکی از شهدای مفقودالاثر جنگ تحمیلی تعلق دارد. ادامه داستان این فیلم با پیچ و خم‌های زیبا و احساسی خود، طوری جلو می‌رود که این انگشتر به دست مادر این شهید که سالهاست چشم‌انتظار خبری از پسرش است؛ برسد.

عوامل فیلم پرواز 175

متاسفانه تاکنون اطلاعات زیادی از این فیلم در دسترس نیست و به خاطر همین آن را یکی از مهجورترین فیلم‌های جشنواره فجر امسال نامیده‌اند. سرمایه‌گذار اصلی این فیلم موسسه سینمایی «نگار فیلم تبیان» می‌باشد. موسیقی این فیلم نیز توسط سیامک مهمان دوست اجرا می‌شود که او را با هنرنمایی‌های جذابش در آثار محبوبی مانند «نیسان آبی»، «روزی روزگاری مریخ»، «ارتش سری» و «خط استوا» و بسیاری آثار دیگر می‌شناسیم.

    کارگردان: محمدحسین حقیقت، کارگردان فیلم «پرواز 175» که اولین فیلم بلند خود را تجربه می‌کند؛ یکی از جوان‌ترین و نوپاترین کارگردان‌های چهل و دومین دوره جشنواره فجر است. این هنرمند جوان هم‌نام یکی از کارگردان‌ها و مدیران سابق فرهنگی است که باعث شده سوء تفاهماتی پیش بیاید و این دو هنرمند عزیز را با هم اشتباه بگیرند.

    تهیه کننده: تهیه کننده این کار سعید شرفی کیا است. شرفی کیا را با تهیه‌کنندگی فیلم‌های «چراغ قرمز» و «گلوگاه شیطان» می‌شناسیم. البته او مدیر تولید فیلم‌های مختلفی مانند «ماجرای نیم‌روز»، «کتاب قانون»، «همیشه پای یک زن در میان است»، «گذر موقت» و «آنجا همان ساعت» نیز بوده‌است که باعث شده سوابق پربار و درخشانی برای خود رقم بزند.

    بازیگران: بازیگران فیلم «پرواز 175» از هنرمندان پیشکسوت و با سابقه سینما هستند. استاد جمشید هاشم‌پور که از دهه شصت تاکنون حضور پررنگی در شاهکارهای بسیار داشته و او را در فیلم‌های مختلفی از جمله «جهنم سفید»، «تاراج»، «نقطه ضعف»، «پایگاه جهنمی»، «عقرب»، «آواز قو»، «مادر»، «دلشدگان» و بسیاری از آثار زیبا و محبوب دیگر دیده‌ایم و امروزه در سکانس‌هایی از سریال طنز «نیسان آبی» نیز حضور درخشانی دارد. ثریا قاسمی نیز از بازیگران این فیلم است. این هنرمند پیشکسوت را در سریال‌های پرطرفداری مانند «بالاتر از خطر»، « او یک فرشته بود»، «قلب یخی» و «تلخ و شیرین» و بسیاری از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های دیگر دیده‌ایم. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به رضا توکلی، مجید پتکی، شاهین باباپور، شهناز شهبازی، افشین صالحی، یاسمین مسعودی، اتابک نادری و جعفر دهقان که در بسیاری از آثار با محوریت دفاع مقدس ایفای نقش کرده‌است؛ اشاره کرد. هنرمندان خوش نام و شناخته‌شده این فیلم، نشان می‌دهند که ما قرار است با یک اثر دیدنی و جذاب مواجه شویم.

کارگردان فیلم «پرواز 175»

محمدحسین حقیقت، کارگردان فیلم «پرواز 175» متولد سال 76 بوده و با بیست و شش سال سن، جوان‌ترین کارگردان شرکت‌کننده در جشنواره فجر محسوب می‌شود. جالب است بدانید که این فیلم، اولین فیلم سینمایی این کارگردان است.

این هنرمند جوان درباره حضور اولین فیلم خود در جشنواره فجر گفت: «جشنواره فیلم فجر قادر است بستری برای بیان دغدغه‌ها فراهم کند و بین اهالی هنر همبستگی بیشتر ایجاد نماید. وی درباره فیلم پرواز 175 چنین توضیح داد که این فیلم 175 شهید غواص را یادآوری کند. البته این فیلم مستقیما در فضای جنگ نمی‌گذرد؛ اما به آن دوران اشاره دارد. قصد ما در این فیلم نگاه به کسانی است که بخشی از قلب خود، جگرگوشه خود را در هشت سال جنگ تحمیلی از دست داده‌اند؛ خصوصا کسانی که حتی مزاری هم از عزیزانشان باقی نمانده‌است.»

منبع: مایکت مگ

کدخبر: 970278 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی مهبد طباطبایی
آیا این خبر مفید بود؟