استادانی که دانشجویان را تنها نگذاشتند و پیشکسوتانی که قوت قلب جوانان شدند

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ، یکشنبه یکم بهمن، نخستین روز از اجراهای صحنه‌ای خود را پشت سرگذاشت که با استقبال گرم اهالی فرهنگ و هنر روبه‌رو شد.

در این روز که 10 نمایش روی صحنه رفتند، هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون، مسئولان و اعضای اصناف هنری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران فرهنگی و علاقه‌مندان همیشه همراه و پرشور تئاتر، با حضور در سالن‌ها و تماشاخانه‌های میزبان جشنواره، گرمابخش اولین روز زمستان شدند.

عکس از اجراهای صحنه‌ای جشنواره فجر

اجراهای صحنه‌ای جشنواره فجر

حضور گرم هنرمندان در آیین گشایش جشنواره

آیین گشایش رسمی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، چنان مورد استقبال اهالی هنر و رسانه قرار گرفت که بسیاری از حاضران، به طور ایستاده نظاره‌گر مراسم شدند.

اسماعیل خلج، داوود فتحعلی‌بیگی، جلیل فرجاد، هوشنگ توکلی، میکائیل شهرستانی، بهرام ابراهیمی، محمود فرهنگ، مسعود فروتن، حمید نیلی، فرهاد بشارتی، جلیل فرجاد، مونا فرجاد ، ایوب آقاخانی ، احمد جولایی، ساقی زینتی، لیلی عاج و ... از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند که نسل‌های مختلف هنر ایران را نمایندگی می‌کنند.

اجراهای صحنه‌ای جشنواره فجر عکسها

تالار وحدت و میزبانی از اعضای خانه تئاتر

یکشنبه‌شب، تالار وحدت با ظرفیت بیش از 740 تماشاگر، میزبان حضور و همراهی پرشور هنرمندان به‌ویژه اعضای خانه تئاتر ازجمله ایرج راد، جمشید جهانزاده و فرزانه نشاط‌خواه و همچنین سیاستمدارانی چون حجت‌الله فیروزی (نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی) و دیگر علاقه‌مندان بود که برای تماشای نمایش «ایلخون» به کارگردانی آژمان بیژنی نسب از استان فارس، تالار وحدت را پر از نور و نشاط کردند.

در این شب، سالن اصلی تئاتر شهر هم میزبان نزدیک به 400 تماشاگر بود که به تماشای «رویای اسبی به نام شبرنگ» به کارگردانی محمد جهانپا، از اهالی تئاتر خراسان رضوی نشستند.

تالار سایه، قشقایی و چهارسو مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه ایران‌شهر، تالار مولوی، تالار حافظ و تماشاخانه سنگلج، دیگر تالارهای میزبان نمایش‌های صحنه‌ای در یکشنبه‌شب بودند که در بخش‌های گوناگون مسابقه تئاتر ایران، هویت ملی و مسابقه تئاتر دانشجویی، از حضور چشمگیر و باشکوه اهالی هنرهای نمایشی و مخاطبان همیشه همراه آن بی‌نصیب نماندند.

محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، از جمله مدیران فرهنگی بود که شامگاه یکم بهمن، در مجموعه تئاتر شهر حضور یافته بود.

هنرمندان و استادانی که به تماشای کار دانشجویان نشستند

مسابقه تئاتر دانشجویی یکی از بخش‌های چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر  است که در این دوره در جدول برنامه‌های نمایش‌های صحنه‌ای قرار گرفته و با استقبال خوبی مواجه شده است.

هوشنگ قوانلو و امیر دژاکام، از جمله هنرمندان پیشکسوت و با سابقه‌ای بودند که با حضور در تالار مولوی، در کنار جوانان و دانشجویان، به تماشای اجراها نشستند.

این تنها بخشی از نخستین گام پرقدرت و پرشور گروه‌های نمایشی و مخاطبان علاقه‌مندی بود که امید است طی روزهای آتی با اجرای نمایش‌های خیابانی در مشارکت عمومی بیش از پیش مردم و افزایش شور و نشاط اجتماعی موثر باشد.

چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از 27 دی تا 12 بهمن 1402 در تهران در حال برگزاری است.

اجراهای صحنه‌ای جشنواره فجر عکس

چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

عکس سقایان در چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

عکسهای چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

عکس از چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

اجراهای صحنه‌ای جشنواره فجر تصویر

اجراهای صحنه‌ای جشنواره فجر تصاویر

کدخبر: 965926 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟