استقبال شکوهمند مخاطبان از جشنواره‌ تئاتر پارس + عکس

به گزارش رکنا به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی ، جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس در میان استقبال خوب تماشاگران و با حضور هنرمندان 8 استان کشور در شیراز امشب (جمعه هشتم دی) به کار خود پایان خواهد داد.

این رویداد هنری که نخستین گام از جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای کشور است از روز سه‌شنبه پنجم دی میزبان هنرمندان در 2 بخش صحنه‌ای و خیابانی بود.

در این مدت 19 نمایش صحنه‌ای و 14 نمایش خیابانی با حضور داوران، هنرمندان پیشکسوت و انبوه تماشاگران اجرا شدند.

تصویر از بیست_و_هشتمین جشنواره منطقه_ای تئاتر

طی چهار روز میزبانی شیراز از هنرمندان استان‌های هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، خوزستان، یزد، قم و کرمان، سالن‌های نمایشی استاد هودی، استاد والی، استاد فقیه، سبز هنر شهر و حافظ، همیشه آکنده از تماشاگران بود که نشان دهنده استقبال مردمی از هنر تئاتر است.

همچنین گذرگاه‌های تاریخی_فرهنگی شهر شیراز هر روز پذیرای جمع کثیری از مخاطبان و علاقه‌مندان بود که به تماشای نمایش‌های خیابانی می‌ایستادند. هوای سرد زمستان نیز نتوانست از حضور پرشور مخاطبان در بخش خیابانی بکاهد. همراهی بی‌نظیر تماشاگران با آثار خیابانی تا جایی پیش رفت که در غیاب نوازنده ضرب یک نمایش خیابانی به دلیل بیماری و اعلام این خبر از سوی گروه، یکی از شهروندان شیراز، داوطلبانه با نواختن ضرب به عنوان عضوی از اجرا کار را به کمال رساند.

تصویر بیست_و_هشتمین جشنواره منطقه_ای تئاتر

همچنین حضور حداکثری، همدلی اجتماعی و همراهی مردم خونگرم شیراز با هنرمندان جلوه‌ای از شور و نشاط اجتماعی را به واسطه اجرای نمایش‌های خیابانی در نقاط مختلف این شهر به نمایش گذاشت.

این همراهی در سطح گسترده‌تر با حضور مخاطبان اجراهای صحنه‌ای نیز نمود پیدا کرد.

تصاویر بیست_و_هشتمین جشنواره منطقه_ای تئاتر

تالار حافظ، بزرگ‌ترین سالن نمایشی قاب صحنه‌ای شیراز، با ظرفیتی بالغ بر 700 نفر و همچنین سالن بلک‌باکس استاد والی با ظرفیتی حدود 300 نفر هر روز خارج از ظرفیت، پذیرای تماشاگران و گروه‌های نمایشی بودند.

استقبال مخاطبان از نمایش‌های صحنه‌ای باعث شد تا با توجه به گنجایش سالن، تعداد زیادی از مخاطبان برای تماشای نمایش روی زمین بنشینند.

عکس های بیست_و_هشتمین جشنواره منطقه_ای تئاتر

مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان جشنواره  منطقه‌ای پارس، عصر امروز (جمعه هشتم دی) در تالار حافظ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد شیراز برگزار می‌شود.

بیست‌و‌هشتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر در ادامه مسیر خود، در استان‌های خراسان رضوی (خاوران)، سمنان (راه ابریشم) و آذربایجان شرقی (سهند)، میزبان هنرمندان خواهد بود و برگزیدگان این رویداد هنری‌ به چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا خواهند کرد.

عکسهای بیست_و_هشتمین جشنواره منطقه_ای تئاتر

عکس بیست_و_هشتمین جشنواره منطقه_ای تئاتر

بیست_و_هشتمین جشنواره منطقه_ای تئاتر

کدخبر: 958997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟