دیر ، اما به موقع... معاونت مطبوعاتی ارشاد رسانه ای شد!

به گزارش رکنا، با گذر زمان، تغییر و تحولات است که تفاوت، پیشرفت، تحول و پویایی را به رخ می کشد و‌ در رأس آن ، همانا که قدرت رسانه ؛ خود به تنهایی گواه بر این مدعاست.

قطع به یقین در قرن حاضر که سرعت تکنولوژی و در بطن آن عصر ارتباطات و رسانه به سرعت نور در حال رشد است و هوش مصنوعی هم گوی سبقت را از انسان ها ربوده ، می‌توان به این نظریه رسید که اگر با رسانه و یا در کنار رسانه نباشیم، غائله را باخته ایم!

حال این نکته درست است یا غلط؛ بماند.

آنهایی که در عرصه مطبوعات و رسانه های کاغذی و یا همان نشریات مکتوب ، سال های سال خاک خورده اند و یا همچنان با همان روزهای خوش ، ایام می گذرانند، به این مهم رسیده اند که دوران نشریات کاغذی و یا همان مطبوعات، منقضی شده اند و به پایان راه خود رسیده اند.

این روزها با توجه به اینکه پیشرفته ترین امکانات الکترونیکی موجود به راحتی در اختیار کاربران قرار گرفته است؛ هر فردی روی این کره زمین خود را یک رسانه می داند، چرا که با یک موبایل هوشمند ساده می‌توان با تصویرنگاری از یک‌ رویداد و رخداد ، آن را به یک محتوای پر بازدید و پر بیننده در جهان تبدیل کرد.

شبکه های اجتماعی...

اما بعد از پدید آمدن شبکه های اجتماعی و پیام رسان‌های متعدد در عرصه انتقال اطلاعات و دیتا ؛ پر بیراه نیست که بگوییم در دنیای پر طمطراق رسانه شاهد یک‌ انقلاب بودیم و به عبارتی ساده تر می توان گفت که رسانه انقلابی بزرگ برپا کرد.

این مقدمه را گفتیم تا برسیم به اقدام قابل تحسین و درخور توجه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد که نام و یا همان عنوانش را از «معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی» به «معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات» تغییر داد.

این اقدام هرچند باید زودتر رخ می داد، اما به هر حال با توجه به شرایط حاضر باید به آن امیدوار بود.

در گذشته روزنامه ها و یا همان نشریات مکتوب که در شاهراه های جذب آگهی و تبلیغات برای خود عرض اندام می کردند متأسفانه این روزها با وضعیت پر نوسان اقتصاد کشور در سراشیبی رکود قرار گرفته اند و به عبارتی در کما بسر می‌برند!

در حالت ممکن این روزها، فضای مجازی که به فرمایش رهبر معظم انقلاب فضای حقیقی است، بیش از پیش روی بورس است و مشتری پر و پا قرص خود را دارد.

شبکه های اجتماعی و در کنارشان خبرگزاری ها، سایت ها و پایگاه های خبری مورد وثوق خاص و عام قرار گرفته اند و همانطور که به وضوح پیداست؛ هیچ بنگاه اقتصادی این ریسک را نمی کند که جهت بهتر دیده شدن محصول و یا برند خود به سمت رسانه های مکتوب برود و اینچنین است که با تولید محتوای ویدیویی و یا طراحی محصول مورد نظر، با درج تبلیغات به سمت بازار مشتریان خود سوق داده می شود و به زعم خود، برنده بازی است!

القصه اینکه معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت ارشاد با اقدام هوشمندانه اخیرش نشان داد که با پژوهش و راهکارهای مطالعاتی ؛ این خطر را حس کرده که آژانس داران جای خود را به تاکسی های اینترنتی داده اند؛ مردم برای صرفه جویی در زمان برای خرید به آنلاین شاپ های بزرگ سر می زنند و بازار رسانه های دیجیتال و الکترونیکی حسابی داغِ داغ است!

منتظر می مانیم و زمان می شماریم تا درایت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات نو پدید را در عرصه پر طلاطم رسانه ای کشور با رعایت انصاف و عدالت شاهد باشیم.

 راستی ، وعده دیدار ما نیمه دوم بهمن ماه ۱۴۰۲ ؛

نمایشگاه رسانه های ایران (مطبوعات سابق)

منبع: پارسینه

کدخبر: 955999 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟