حمایت از معلولان در قالب جشنواره «آوای مهر»

به گزارش رکنا، جشنواره هنری «آوای مهر» از سوی اداره‌کل بهزیستی استان تهران و با مشارکت خانه موسیقی ایران، شهرداری تهران، خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد و دیگر نهادها برگزار می‌شود.

 سمانه زمانی (رئیس جشنواره و مدیرکل بهزیستی استان تهران) درباره این رویداد گفت: آیین افتتاحیه جشنواره آوای مهر روز چهارشنبه مورخ پنجم مردادماه از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ در خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد برگزار می‌شود و از سخنران‌های این برنامه دکتر علی‌محمد قادری (معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور)، حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی ایران) و چهره‌های دیگر سیاسی، فرهنگی و هنری خواهند بود.

ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره

وی افزود: جشنواره ویژه افراد دارای معلولیت است و در سه بخش «موسیقی»، «ادبیات» و «خوشنویسی» برگزار می‌شود و لازم به ذکر است علاقه مندان می‌توانند روز بعد از برگزاری آیین افتتاحیه جشنواره، یعنی از تاریخ ۶ مرداد به بعد، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس خیابان پیروزی، چهارصد دستگاه، انتهای خیابان بایزید بسطامی، خانه‌موزۀ دکتر معین و استاد امیرجاهد ارسال کنند.

زمانی در خصوص ارسال آثار گفت: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان آبان‌ماه، روی سی‌دی کپی کرده و پس از تکمیل فرم درخواستی ارسال کنند و همچنین این امکان فراهم شده تا از طریق واتس‌اَپ و تلگرام فرم مربوطه و آثار خود را برای دبیرخانه ارسال کنند. اعلام نتایج و بررسی آثار در آذرماه انجام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مراسم اختتامیه جشنواره «آوای مهر»

رییس جشنواره در مورد اجراها و مراسم اختتامیه خاطرنشان کرد: اجراهای صحنه‌ای پیش‌بینی می‌شود در دی‌ماه برگزار شود و در نهایت اجرای صحنه‌ایِ برگزیدگان جشنواره را خواهیم داشت. مراسم اختتامیه و اعلام برگزیدگان نهایی نیز پیش بینی می‌شود در بهمن‌ماه مراسم برگزار شود.

زمانی درباره شرایط سنی شرکت‌کنندگان گفت: رده سنی شرکت‌کنندگان از این قرار است که ۵ تا ۱۱ سال گروه الف، ۱۲ تا ۱۸ سال گروه ب، ۱۹ تا ۳۵ سال گروه ج، و ۳۶ سال به بالا نیز رده سنی د، که با توجه به نوع معلولیت از یکدیگر تفکیک خواهند شد.

جزئیات بخش‌های جشنواره «آوای مهر»

وی در پایان در خصوص جزئیات بخش‌های جشنواره توضیح داد: بخش موسیقی در قالب تک‌خوانی، دونوازی، و گروه‌نوازی برگزار خواهد شد. عزیزان می‌بایست قطعه‌ای را حداقل ۳ دقیقه و حداکثر ۵ دقیقه ضبط کنند. بخش شعر و ادبیات، شامل شعر نو، کلاسیک، و قطعه ادبی می‌شود و موضوع نیز آزاد خواهد بود. بخش خوشنویسی نیز در سه بخش قلم نی، تحریر، و نقاشی‌خط برگزار خواهد شد و موضوع نیز آزاد خواهد بود و هر شرکت‌کننده مجاز است یک اثر در اندازه ۵۰ در ۷۰ و یا در قطع آ۳ بدون قاب یا پاسپارتو به دبیرخانه ارسال کند.

کدخبر: 807782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟