ادامه فراخوان هزارتو تا پایان آذر

به گزارش رکنا ، مهدی شریفی با اشاره به برگزاری اولین دوره کارگاهی حمایت از تولیدات ادبی نوجوان با عنوان هزارتو اظهار داشت: این فراخوان با همکاری اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و خانواده عقیق در حال برگزاری است.

دبیر فراخوان هزارتو افزود: در این مدرسه رمان همه علاقه‌مندان به نویسندگی می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود با موضوع نوجوان را تا سی آذرماه به دبیرخانه هزارتو به آدرس https://hezartoo.ayandehsazan.ir/ ارسال کنند.

به گفته وی طرح‌های دریافت شده به داوری گذاشته می‌شوند و از بین آنها 10 طرح برتر انتخاب و وارد کارگاه شتاب‌دهی می‌شوند و در طول یک زمان 6 ماهه تا یک‌ساله شرکت‌کنندگان با حمایت اساتید داستان‌نویسی می‌توانند رمان خود را بنویسند.

آن‌طور که مدیر خانواده عقیق گفته است این فراخوان تلاش می‌کند تا نویسندگانی که استعداد دارند اما به شبکه نشر متصل نیستند بتوانند راهشان را پیداکرده و اثرشان را منتشر کنند.

به گفته شریفی این مدل شتاب‌دهنده اتفاق جدیدی در حوزه ادبیات و شبیه به حرکت‌های استارت آپی در دنیای صنایع خلاق است و تلاش می‌کنیم که با این بهانه برای تازه‌تر کردن افراد، موضوعات و فرایندهای حوزه ادبیات نوجوان هم‌قدمی برداریم.

آن‌طور که دبیر فراخوان هزارتو گفته است این کارگاه کمک می‌کند افرادی که ناشناس هستند اما استعداد خوبی دارند در مسیر تولید و ورود به کالای حرفه‌ای تقویت‌شده و مهارت‌های حرفه‌ای نویسندگی را بیاموزند و نهایتاً اثرشان را منتشر کنند.

به گفته وی درواقع افراد در این مدرسه رمان به‌جای اینکه بخواهند تجربه‌هایشان را در کتاب‌های متعدد کسب کنند روی یک اثر و با همراهی افراد باتجربه روی فرایند تولیدی یک اثر سوار می‌کنند که این اتفاق جدیدی در حوزه ادبیات است.

در چه صورت آثار نویسندگان منتشر می شود؟

مدیر خانواده عقیق افزود: شرکت کنندگان بعد از یک دوره شش‌ماهه تا یک‌ساله و تحت نظارت اساتید داستان‌نویسی صاحبان ده طرح برتر در قالب کارگاه شتاب‌دهی اثر خود را تولید کرده و در صورت کسب استانداردهای لازم کتابشان منتشر خواهد شد و به جز حق تالیف مبلغی را هم به عنوان حمایت مادی دریافت می کنند.

به گفته فرهوی هر فرد شرکت‌کننده مجاز به ارسال 3 ایده است و ایده‌های ارائه‌شده نباید در فراخوان و یا توافق دیگری ثبت و یا در حال بررسی باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 02177500771 و 09389284304 تماس حاصل کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 638546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟