سردیس عزت‌الله انتظامی رونمایی شد / تایید هنرمند پیش از مرگ

در اولین سالگرد درگذشت عزت‌الله انتظامی طی مراسمی با حضور مجید انتظامی پسر این هنرمند، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، سیدحمید موسوی شهردار منطقه یک و دیگر مسئولین شورای شهر و شهرداری تهران، خانه موزه عزت‌الله انتظامی بازگشایی شد و سپس از سردیس و تابلو خیابانی به نام این هنرمند رونمایی شد.

در این مراسم که در ابتدا با بازگشایی و افتتاح خانه موزه این هنرمند آغاز شد از بخش‌های مختلف این خانه موزه که به تازگی مجددا بازسازی شده است، بازدید شد و از سردیس و مجسمه‌ مومی این هنرمند نیز رونمایی شد.

در ادامه از تابلو نام خیابانی به نام عزت‌الله انتظامی و همچنین سردیس این هنرمند که در ابتدای همین خیابان جایگذاری شده است رونمایی شد.

محمدجواد حق‌شناس بعد از رونمایی از سردیس و تابلو خیابان، بیان کرد: شورای شهر و کمیسیون نام‌گذاری شورای شهر در دو سال اخیر سعی کرده با توجه به در اولویت قرار دادن نام بزرگان فرهنگ و هنر و اندیشه در حوزه نام‌گذاری‌ها گامی بردارد و سهمی اندک در بزرگداشت و ماندگار کردن نامشان داشته باشد. ممکن است این قدم بزرگی نباشد اما سعی شده مراسم بزرگداشتی هم در کنار نصب سردیس‌ها که توسط یک هنرمند سرشناس تجسمی ساخته می‌شود، برگزار کند.

او در ادامه صحبت‌های خود به تجهیز و ساخت خانه موزه انتظامی هم اشاره کرد و گفت: سعی شده تا در این خانه شرایطی به وجود بیاید که مردم بتوانند با ویژگی‌ها و اخلاق و زندگی این هنرمند بیشتر آشنا شوند.

ایرج محمدی مجسمه‌ساز سردیس عزت‌الله انتظامی در سخنانی بیان کرد: افتخار می‌کنم که توانستم این مجسمه را در زمان حیات این‌ هنرمند بسازم. خودشان هم آن را دیدند و خوشحالم که از ساخت این مجسمه رضایت داشتند.

در ادامه این مراسم بزرگداشتی‌ هم در موزه سینما برای این هنرمند برگزار خواهد شد که خبر آن متعاقبا منتشر خواهد شد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 497446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟