مادر شهیدان «شاهنده» به‌ سوی 2 فرزند شهیدش پر کشید + عکس

به گزارش رکنا، مادر شهیدان والامقام «شاهنده» بر اثر کهولت سن روز گذشته دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

پیکر مادر شهیدان شاهنده صبح امروز بر فراز دستان مردم شهیدپرور کرمانشاه ازباغ فردوس تشییع و در قطعه والدین شهدای شهر این شهر به خاک سپرده شد.

این بانوی بزرگوار 2 تن از فرزندان برومندش «رضا و حمیدرضا شاهنده» را در دوران هشت سال دفاع مقدس در راه آرمان‌های امام(ره) و اسلام ناب محمدی تقدیم میهن اسلامی کرد.

شهید والامقام رضا شاهنده در مورخه دوم آبان‌ماه سال 60 طی یک اقدام ناجوانمردانه از سوی منافقین در مشهد مقدس با پرتاب نارنجک، به درجه رفیع شهادت نائل آمد، که پس از طواف پیکر این شهید بزرگوار در حرم مطهر امام رضا(ع)، در قطعه شهدای باغ فردوس کرمانشاه کنار دوستان شهیدشان آرام گرفت.

شهید حمیدرضا نیز در یکم مردادماه سال 67 لباس رزم پوشید و به منطقه عملیاتی مرصاد عزیمت و پس از پنج روز نبرد بی‌امان با عناصر خود فروخته گروهک منافقیثن در تاریخ پنجم مردادماه همان سال از ناحیه چشم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل و در جوار برادر شهیدش و سایر شهدای کرمانشاه به خاک سپرده شد.

این مادر بزرگوار پس از شهادت فرزندانش همواره می‌گفت: با این‌ها به خواب می‌رم، با این‌ها بیدار می‌شم، با این‌ها حرف می‌زنم و با این‌ها نفس می‌کشم، هر وقت بی‌طاقت بشم، می‌رم سر مزار شهدا، اونجا آرام می‌شم و برمی‌گردم.

مراسم ترحیم این مادر شهید نیز امروز از ساعت 18:30 الی 20 در مسجد میر عبدالباقی واقع در خیابان شهید سیدمحمدسعید جعفری شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

در همین راستا آیت الله علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و بازوند استاندار کرمانشاه طی پیامی عروج این مادر جلیل القدر را تسلیت گفتند؛ متن پیام بدین شرح است:

«خانواده محترم شهیدان گرانقدر شاهنده

درگذشت مرحومه اقدس هامونی از نمونه‌های صبر و ایثار و مادر شهیدات گرامی رضا و حمیدرضا شاهنده موجب تاثر و تالم فراوان است.

بی‌تردید پاداش صبر و فداکاری این مادر گرامی رحمت واسعه الهی و همجواری با اولیا و ارواح پاک شهیدان عزیز است.

اینجانبان ضمن تسلیت به خانواده محترم شهیدان شاهنده و مردم بزرگوار استان از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان اجر و پاداش الهی مسئلت داریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 494580 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟