سه خواهر نوجوان افغانستانی مهمان تهرانی ها شدند

نرگس محمدی گفت: «حدود ۵ سال است که نقاشی می‌کنیم . زمانی‌که اولین نمایشگاه ما برگزار شد، تصور نمی کردیم خیلی از آثار ما استقبال شود، ولی استقبال خوبی صورت گرفت و تصمیم گرفتیم دومین نمایشگاه را نیز برگزار کنیم. در دومین نمایشگاه نیز آثار مورد توجه قرار گرفت و امروز که افتتاحیه سومین نمایشگاه هست، استقبال‌ها بیش‌تر شده است.»

نرگس می گوید: در دوران راهنمایی، وقتی با معلم‌مان «مریم یگانه» آشنا شدیم، ایشان چیزهای متفاوتی به ما آموزش می‌داد که ما در درس هنر Art چنین چیزی نداشتیم.

وی گفت: «سبک کار ما سورئال است. ما عاشق تخیلات بودیم چون‌که در تخیلات ما چیزهای زیادی نهفته است و سعی کردیم تمام تخیلات خود را در نقاشی‌ها به نمایش بگذاریم.»

وی در خصوص برنامه‌های آینده‌اش، گفت: «دوست داریم چنین نمایشگاهی را در افغانستان و دیگر کشورهای جهان نیز برگزار کنیم.»

طی دو سال گذشته، دو نمایشگاه نقاشی از آثار سورئال این سه خواهر هنرمند که در حال‌حاضر سال‌های آخر مکتب را می‌گذرانند، در تهران برگزار شده بود که با استقبال گرم مهاجران و جامعه ایران، همراه شد.

مریم یگانه، آموزگار هنر این خواهران در مکتب، استعداد آن‌ها را کشف کرده بود و به آن‌ها پیشنهاد برگزاری نمایشگاه را داده بود. وقتی این سه خواهر، چنین چیزی را شنیدند، باور نمی کردند، آثارشان آن‌قدر خوب باشد که با آن‌ها بتوانند نمایشگاه برگزار کنند. اما نمایشگاه نقاشی آنان در دو سال اخیر برگزار شد و استقبال خیلی خوبی داشت.

مایشگاه «سه خواهر نوجوان افغانستانی»، با نمایش ۲۱ تابلو از این نقاشان جوان، از ۲۸ مهر تا ۳ آبان، میزبان علاقمندان هنر است.

کارهای این هنرمندان، بین ٣٠٠ تا ٥٠٠ هزار تومان قیمت‌گذاری شده و یکی از کارها نیز که اثر مشترک سه خواهر است، یک میلیون و ٢٠٠ هزارتومان قیمت‌گذاری شده است برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 318919 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟