ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی در حال حاضر یکی از راه هایی است که افراد می توانند فارغ از دردسرهای کنکور سراسری ادامه تحصیل دهند. در ادامه بحث چگونگی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد.

  • شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی چگونه است؟
  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی چه زمانی است؟
  • نحوه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی و قوانین آن چیست؟
  • دانشگاه علمی کاربردی دارای چه رشته هایی میباشد؟

دانشگاه جامع علمی کاربردی از دانشگاه هایی است که تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد. اصلی ترین هدف دانشگاه علمی کاربردی، افزایش و همچنین بهبود سطح مهارت هایی است که افراد برای ورود به بخش های مختلف بنگاه های اقتصادی به آنها نیازمند هستند. این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که اکثر افرادی که فارغ التحصیل مراکز دانشگاهی هستند تجربه عملی درمورد حرفه ای که در آن تحصیل کرده اند را ندارند.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی هر سال در دو نوبت تیرماه برای نیمه اول مهر و بهمن ماه برای نیمه دوم سال می باشد. باید توجه کنیم که پذیرش دانشگاه علمی کاربردی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی است. که هر ساله در این مقاطع به صورت بدون کنکور اقدام به پذیرش داوطلبین و متقاضیان تحصیل در این دانشگاه می کنند.

عزیزانی که قصد ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی دارند میتوانند از طریق سایت سازمان سنجش به ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی بدون گذراندن کنکور اقدام نمایند. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد چگونگی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه 

علمی کاربردی به سایت مرکز مشاوره آویژه مراجعه نمایید و مطالب بیشتر را در این زمینه مطالعه کنید.

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

عزیزانی که قصد ثبت نام در دانشگاه علمی کاربردی به صورت بدون کنکور را دارند باید توجه داشته باشند که شرایط ثبت نام این دانشگاه دارای دو وجه می باشد. شرایط عمومی و شرایط اختصاصی.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی شامل موارد زیر است:

اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیانی که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بیان شده است.

التزام به احکام عملی دین اسلام.

تبصره ای که در اینجا قابل ذکر است این است که در هنگام ثبت نام، ملاک وضعیت حاضر داوطلب است و نکته ای دیگر در مورد اقلیت های دینی که در قانون اساسی ذکر شده اند این است که از این شرایط مربوط به احکام اسلامی مستثنی می باشند.

از دیگر شرایط مربوط به ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی است البته نه اعتراض. نکته بعدی این است که در صورتی که دانشجو سابقه عناد با جمهوری اسلامی را داشته باشد حتما باید تغییر نظر او احراز شود.

نداشتن سابقه عضویت در ساواک و فراماسونوری و همچنین عدم احراز فساد اخلاقی و همچنین عدم اشتهار به انجام اعمال خلاف شئون شغلی – تحصیلی از دیگر شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی است.

از دیگر شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی داشتن توانایی جسمی است که با رشته مورد نظر تناسب داشته باشند.

نکته آخر در مور شرایط عمومی دانشگاه علمی کاربردی عدم اعتیاد به مواد مخدر است.

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

اولین شرط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی این است که داوطلب دیپلم نظام جدید فنی حرفه، کاردانش و نظری را داشته باشد. یا اینکه مدرک دیپلم نظام قدیم را داشته باشد. باید توجه داشته باشید که سایر شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی به صورت اختصاصی توسط هر یک از دانشگاه های علمی کاربردی در دفترچه ثبت نام درج شده است.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

  • شش قطعه عکس پرسنلی
  • اصل شناسنامه دانشجو
  • اصل کارت ملی متقاضی
  • اصل مدرک فوق دیپلم یا مدرک کاردانی از مراکز آموزش عالی مورد تایید شورای انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم یا مدرک کاردانی پیوسته فنی حرفه ای آموزش و پرورش
  • و همچنین مدرکی دال بر تعیین وضعیت داوطلبان مذکر

شهریه دانشگاه علمی کاربردی

شهریه دانشگاه علمی کاربردی نسبت به دیگر دانشگاه ها کمتر است. داوطلبانی که میزان شهریه دانشگاه ها برایشان اهمیت دارد یکی از گزینه های تحصیلی آنها می تواند دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور باشد. شریه ثابت دانشگاه علمی کاربردی برای مقطع کارشناسی در حال حاضر بین 370 تا 430 هزار تومن متغیر می باشد. شهریه متغیر بین 330 هزار تومان تا 550 تومان است. البته باید توجه داشته باشید که به این شهریه هر سال 10 تا 20 درصد اضافه میشود.

مدرک دانشگاه علمی کاربردی تا چه حد معتبر است؟

به لحاظ اعتبار دانشگاه، مراکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی یکی از پنج دانشگاه مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. مدرک تحصیلی این دانشگاه نیز از سوی همین ارگان صادر می شود. بنابراین اعتبار مدارک اخذ شده از این دانشگاه مانند دیگر دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد.

ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی انگیزه بسیاری از افرادی است که وقت کافی برای مطالعه کنکور سراسری را ندارند. یا افراد شاغلی هستند که میخواهند در ضمن کار، تحصیل نیز کنند. نکته ای که در مورد لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی باید گفته شود این است که تمامی داوطلبین حال چه شاغل باشند چه آزاد تنها میتوانند 30 کد رشته برای مقطع کاردانی و حداکثر بیست رشته برای مقطع کاردانی به کارشناسی را انتخاب کنند.

توجه داشته باشید که اگر از چند گروه آزمایشی رشته خود را انتخاب کنید تمامی انتخاب های شما حذف میشود.

رشته های بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی در 4 گروه صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ و هنر قرار میگیرند. تمامی افرادی که مدرک دیپلم را دارند و از طرفی به هر دلیلی در کنکور سراسری قبول نشده اند به راحتی میتوانند در این رشته ها ثبت نام کنند. داوطلبان می توانند برحسب معدل خود و با توجه به رشته ای که به آن علاقه دارند یکی از رشته های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور را انتخاب نمایند.

شرایط نظام وظیفه و حضور در کلاس های دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویان آقا که مشمول خدمت نظام وظیفه هستند باید بدانن که مقطع کاردانی ایست خدمتی ندارد. حضور در کلاس های درس علمی کاربردی در این مقطع الزامی است. تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی تفاوتی با سایر دانشگاه ها یا وزارت بهداشت از لحاظ معافیت تحصیلی ندارد و شما زمانی که در این دانشگاه تحصیل می کنید به مانند سایر دانشگاه ها از سنوات تحصیلی بهره مند می شوید و از طرف دیگر برای ورود به دانشگاه باید وضعیت نظام وظیفه شما مشخص شده باشد. ینابراین تحصیل در حین خدمت در این دانشگاه منتفی است.

 

کدخبر: 513775 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟