40 سال پیش روی مریخ موجود زنده پیدا شده است

به گزارش رکنا، یک دانشمند به نام گیلبرت لوین مدعی شده که فرودگرهای وایکینگ یک و دو بیش از ۴۰ سال پیش به سطح مریخ فرستاده شدند تا به اکتشافاتی روی سطح این سیاره بپردازند، نشانه‌هایی از حیات روی این کره خاکی پیدا کردند. نتایج اکتشافات آنها سال ۱۹۷۶ میلادی به زمین ارسال شد و اینطور نشان می داد که اتفاقاتی روی مریخ در حال رخ دادن است.

لوین، مخترع و مهندسی که ناظر اصلی آن پروژه هم به شمار می رفت حالا بعد از گذشت ۴۰ سال مقاله ای بلند بالا نوشته و در آن از کشف نشانه های حیات روی مریخ خبر داده و مدعی شده که ناسا گفته های دانشمندان را در آن زمان نادیده گرفته است.

لوین در مقاله ای که در این رابطه نوشته می‌گوید : "در تاریخ ۳۰ جولای ۱۹۷۶، نخستین نتایج پروژه LR از مریخ به زمین ارسال شد و شگفتا که نتایج مثبت از آب در آمدند. با جلو رفتن برنامه و در نظر داشتن پنج متغیر کنترلی، چهار نتیجه مثبت از فرود گرهای وایکینگ به دست آمد. دیتای به دست آمده شناسایی تنفس میکروبی روی مریخ را نشان می‌داد.

با این حال تلاش ناسا برای پیدا کردن ماده اورگانیک روی مریخ با شکست روبرو شد: منظور در واقع مواد فیزیکی خود حیات است و نه شواهد مربوط به تنفس میکروبی که در پروژه LR کشف شد. در واقع ناسا به این نتیجه رسید که نتایج به دست آمده از LR ناشی از ماده ای بوده که حیات را تقلید می کرده و نه خود حیات."

از آن زمان تاکنون ناسا پروژه ای مشابه به LR را که صرفا روی پیدا کردن شواهد حیات روی مریخ تمرکز داشته باشد، کلید نزده است. با این حال لوین باور دارد که آن یافته ها در واقع حکایت از وجود حیات فرازمینی در مریخ داشته اند و ناسا باید برای رمزگشایی از آنها کار بیشتری انجام دهد چرا که حیات فرازمینی می تواند تهدیدی علیه حیات زمینی باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 512381 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟