تونل‌های زیرزمینی مخوف دنیا را معرفی کنید!

آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا(DARPA) به دنبال تونل‌های زیرزمینی بزرگ و مخوف در سراسر دنیاست و از همگان خواسته تا پایان امروز این تونل‌ها را معرفی کنند تا در اختیار این آژانس قرار بگیرد.

این آژانس تحقیقاتی نظامی درخواستی را برای معرفی تونل‌های زیرزمینی غول پیکر متعلق به شرکت‌ها یا دانشگاه‌ها که می‌توانند میزبان تحقیقات و آزمایشات این آژانس باشند، ارائه داده است.

موارد مورد نیاز این آژانس بسیار عجیب هم هست، چرا که می‌خواهد تونل مذکور چندین بلوک شهری را پوشش دهد، در حالی که دارای یک طراحی پیچیده شامل چندین سطح و دارای تنوع ساخت مانند دارا بودن دهلیزها و راه پله‌ها باشد.

نکته این است که "دارپا" خیلی زود جواب می‌خواهد و در حالی که این درخواست را 20 اوت ارائه کرده، از صاحبان این تونل‌ها خواسته تا 30 اوت یعنی همین امروز پیشنهاد خود را ارائه دهند.

البته "دارپا" نگفته است که برای انجام چه کاری به این فضا نیاز دارد و این ابهام موجب ایجاد پرسش‌ها و گمانه‌های علمی-تخیلی زیادی شده است که از میان آنها می‌توان به آزمایش‌های ژنتیکی برای ایجاد غول‌ها و ابرانسان‌ها، کالبد شکافی موجودات بیگانه و آزمایش‌های سری نظامی اشاره کرد.

البته به احتمال زیاد واقعیت چیز دیگری است و دارپا مثلا برای مطالعه امواج رادیویی به چنین فضایی دارد، اما خب نمی‌توان مردم را از تصور چنین چیزهایی منع کرد، چرا که در بسیاری از فیلم‌های ترسناک علمی-تخیلی دیده‌ایم که داستان از چنین جایی شروع می‌شود.

دارپا یا آژانس پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی که در سال ۱۹۵۸ تأسیس شد یک بنگاه پژوهشی و فناوری زیر نظر وزارت دفاع ایالات متحده آمریکاست. این سازمان مسئولیت توسعه و ساخت فناوری‌های نوین را برای استفاده نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا به عهده دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 500305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟