گرفتاری 2 زن باردار در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش رکنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: سه نفر گرفتار سیلاب جنوب استان در شهرهای دلگان و ایرانشهر از شب گذشته تاکنون با تلاش نیروهای این جمعیت نجات یافتند.

علیرضا میربهاء الدین اظهار داشت: با توجه به بارندگی های جنوب استان و وقوع سیل و آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و بسته شدن راه ها و مسیرهای ارتباطی گزارشی مبنی بر گیر افتادن ۲ بانوی باردار در محاصره سیل به جمعیت هلال احمر اعلام شد که بلافاصله نجاتگران جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام و بعد از رها سازی آنها با همکاری نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

وی ادامه داد: همچنین شب گذشته  خبری مبنی بر گرفتار شدن یک دستگاه خودرو پراید به همراه سه سرنشین در سیلاب مسیر ابتر شهرستان ایرانشهر به جمعیت هلال احمر اعلام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر این شهرستان برای رهاسازی این افراد به منطقه اعزام و پس از چند ساعت تلاش توانستند این افراد را از رودخانه عبور داده و به منطقه امن هدایت کنند.

میربهاءالدین افزود: بدنبال وقوع بارندگی شدید سه هزار و ۵۶۵ نفر از شهروندان آسیب دیده از سیلاب جنوب استان در قالب ۸۲۱ خانوار توسط نیروهای هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی ادامه داد: از مجموع آسیب دیدگان سیلاب اخیر ۲ هزار و ۵۶ نفر در قالب ۳۸۶ خانوار در چادر اسکان اضطراری داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۳۶۹ تخته موکت، ۵۲۶ تخته پتو و ۲۸۹ کیلوگرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

وی ضمن تاکید بر توزیع  اقلام امدادی بین حادثه دیدگان سیل اظهارداشت: ۸۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته،۲ هزار و ۵۲۰ کیلوگرم برنج، ۴۰۰ عدد بطری آب معدنی و۱۲شعله والور و فانوس در مناطق آسیب دیده توسط نجاتگران این جمعیت توزیع شده است.

میربهاءالدین افزود: ۴۹۸ نفر روز امدادگر با بکارگیری ۶۰ دستگاه خودروی عملیاتی جمعیت هلال احمر استان در شهرستان‌های چابهار و کنارک، سرباز، نیکشهر و فنوج کار امدادرسانی را بر عهده دارند.

 

کدخبر: 758931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟