چمران: حق بیمه کارگران ساختمانی فقط به جیب شرکت های بیمه می رود + فیلم
حجم ویدیو: 15.83M | مدت زمان ویدیو: 00:01:40

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، صبح امروز مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور هفتاد و دومین جلسه علنی دوره ششم شورای شهر با تاکید بر لزوم پیگیری وضعیت بیمه کارگران ساختمانی توسط مجلس گفت: در حادثه متروپل تعدادی از کارگران ساختمانی جان خود را از دست دادند، این در حالی است که معمولا کارگران ساختمانی در زمان حادثه یا فوت از بیمه برخوردار نیستند و به همین دلیل، به خانواده‌های ‌آنها مستمری تعلق نمی‌گیرد.

قانون بیمه کارگران ساختمانی باید اصلاح شود

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در واکنش به این سخنان عباسی گفت: متاسفانه هر کسی که می خواهد پروانه ساخت بگیرد، باید رقم بالایی را به عنوان حق بیمه بپردازد، این در حالی است که کارگران او بیمه نیستند، یعنی حق بیمه کارگران ساختمانی فقط به جیب شرکت های بیمه می رود و این مساله نشان می دهد که قانون در این زمینه دچار نقص است.

وی افزود: در عین این که سازنده ساختمان، حق بیمه کارگران ساختمانی را به شرکت های بیمه می پردازد، اما عملا کارگران از بیمه برخوردار نشوند. البته ممکن است برخی کارگران ساختمانی ایرانی نباشند و مشمول بیمه نشوند، ولی کارگران ایرانی هم عمدتا بیمه نیستند و قانون مربوط به بیمه کارگران ساختمانی حتما باید اصلاح شود.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: متاسفانه در دوره چهارم شورای شهر تهران، حق بیمه کارگران ساختمانی افزایش 12 برابری پیدا کرد و این مساله باعث شد که هم به کارگران و هم به سازندگان ساختمان ظلم شود.

کدخبر: 794857 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟