لایروبی شبکه زهکشی محله باغ آذری تهران + فیلم
حجم ویدیو: 23.03M | مدت زمان ویدیو: 00:03:08

به گزارش رکنا، امروز کانال های شبکه زهکشی محله باغ آذری در منطقه 16 تهران با حضور مسئولان مدیریت شهری و خبرنگاران لایروبی شدند. اقدامی که اگر به صورت منظم انجام شود، می تواند احتمال وقوع سیل در این محله تهران را کاهش دهد.

مجید دیری، معاون آبراه ها و قنوات شهری اداره کل خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر دشوار بودن لایروبی کانال های محله باغ آذری در جمع خبرنگاران گفت: طول مجموع شبکه کانال های این محله به 6 کیلومتر می رسد و تمام نهرهای موجود در این محله به این شبکه زهکشی هدایت می شوند و چون این محله در گودی قرار گرفته است، ما باید شبکه زهکشی را در عمق اجرا کنیم.

وی افزود: تمام روان آب های موجود در این محله از طریق شبکه زهکشی جمع می شوند و به سمت تونل خیام می روند. این شبکه زهکشی حسن ها و عیب های مختلفی دارد که مهترین عیب آن این است که اگر شهروندان، زباله های خود را داخل انهار رها کنند، تمام پسماندها به این شبکه زهکشی هدایت می شوند و لایروبی آن برای ما بسیار دشوار خواهد بود.

دیری تاکید کرد: مهمترین حسن شبکه زهکشی نیز این است که وجود آن باعث تغذیه آبخوان محله باغ آذری می شود و برای منابع آب های زیرزمینی محله بسیار مفید است. اما اگر ما مدیریت زباله خود را کنترل نکنیم، لایروبی شبکه زهکشی روز به روز سخت تر می شود و احتمال بروز سیل در محله باغ آذری را به دلیل گود بودن آن افزایش می دهد.

کدخبر: 741308 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟