از پشت بام فروشی تا زیرزمین فروشی در شمیران نو / دردهای مردم کوچه هیچ + فیلم
حجم ویدیو: 21.47M | مدت زمان ویدیو: 00:02:56

به گزارش رکنا، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران با انتقاد از مشکلات مردم محله شمیران نو در صحن علنی شورای شهر گفت: تا حالا کوچه ای به نام و شماره هیچم شنیده اید. نه در اقصی نقاط کشور، بلکه در مرکز تهران. در محله قدیمی و فراموش شده شمیران نو، همسایه لویزان، مردمی که به فرموده حضرت آقا صدایشان شنیده نمی شود.

وی با تاکید بر این که صدای مردم محله شمیران نو شنیده نمی شد، 62 درصد املاک مسکونی و تجاری این افراد قول نامه ای نبود و تلاش های چند دهه ای ایشان برای ثبت و سنددار کردن خانه های فرسوده و ناپایدارشان به نتیجه می رسید.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: شمیران نو محله ای اصیل با مردمانی شریف است که مهد دلاورمردان دفاع مقدس و سرداران شهید زنده همچون سردار علی فضلی است و 170 شهید سرفراز دارد، اما به دلیل مشکلات انباشته و عقیم ماندن تلاش های مردم برای توسعه، بیشتر آنها به مناطق دیگر تهران مهاجرت کرده اند.

امانی تاکید کرد: 50 سال است مشکل ثبت و سند مسکونی مردم را حل نکرده ایم و همزمان اجازه تخریب و نوسازی نمی دهیم و مردم را مجبور می کنیم که از روی اضطرار خانه های خود را تخریب کنند و زمینه را برای سوء استفاده سوداگران و دلالان فراهم می کنیم.

وی تصریح کرد: از پشت بام فروشی و زیرزمین فروشی گرفته تا خانه های چندمالکی، یکی مالک پشت بام، دیگری مالک زیر پله و آن دیگری مالک زیرزمین است و برخی فروشندگان، پشت بام، راهرو، زمین و حیاط را جداگانه می فروشند.

کدخبر: 730532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟