اقراریان: بحران آب تهران معضل حاکمیتی است / بختیاری: تهران گنجایش جمعیت 20 میلیونی را ندارد + فیلم
حجم ویدیو: 26.72M | مدت زمان ویدیو: 00:03:39

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران در جریان جلسه امروز شورای شهر که با حضور محمدرضا بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد، در تذکری درباره احتمال کمبود آب تهران با افزایش بیش از حد جمعیت تهران گفت: با روند افزایش جمعیت در اطراف شهر تهران، براساس اظهارات فرماندار تهران به نظر می رسد در آینده جمعیت استان از 15 میلیون به 20 تا 25 میلیون نفر برسد.

وی افزود: بنابراین سوال مهم این است که اگر جمعیت تهران به بیش از 20 میلیون نفر برسد، آیا امکان تامین آب شرب، آب کشاورزی و آب شهرک های صنعتی و مسکونی اطراف تهران وجود دارد یا خیر؟ در چنین شرایطی به نظر می رسد بحران آب تهران یک مساله چند وجهی، حاکمیتی و ملی است و متاسفانه مشاهده می کنیم که مسئولان ذی ربط در استانداری، مجلس و شرکت آب و فاضلاب با مسائل شهر تهران به صورت سرسری برخورد می کنند.

اقراریان تاکید کرد: علت اصلی مواجهه امروز تهران با چالش های موجود همین دستگاه های دولتی هستند که در تهران با هزینه کرد از جیب شهروندان تهران به حکمرانی سیاسی می پردازند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پاسخ به این صحبت های اقراریان گفت: تهران از نظر منابع آبی و زیست محیطی به هیچ عنوان تاب جمعیت 20 میلیونی را ندارد و اگر هر تصمیمی در این زمینه اتخاذ شود، تصمیم کاملا اشتباهی است.

بختیاری ادامه داد: در نامه های محرمانه ما به استانداری و فرمانداری تاکید شده است که اگر جمعیت برخی شهرک ها بیش از حد افزایش یابد، به هیچ وجه نمی توان آب آنها را تامین کرد؛ چراکه منابع آبی تهران توان تحمل جمعیت 20 میلیونی را نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: مواردی از این دست باید در سطوح کلان کشور تصمیم گیری شود، زیرا مشکلات تهران، مسائل پیچیده و بزرگی است که حل آن از عهده یک دستگاه برنمی‌آید.

کدخبر: 729057 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟