ساخت و ساز غیرمجاز توسط نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در حریم تهران + فیلم
حجم ویدیو: 61.26M | مدت زمان ویدیو: 00:08:20

دهمین جلسه دوره ششم شورای شهر تهران برگزار شد. ریاست این جلسه شورای شهر تهران را پرویز سروری، نایب رئیس شورای شهر تهران برعهده دارد. مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در این جلسه شورای شهر تهران غایب است. نرجس سلیمانی نیز از دیگر غایبان این جلسه شورای شهر تهران است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، امروز فرهاد افشار، شهردار منطقه 20 تهران در جلسه دهم دوره ششم شورای شهر تهران به ارائه گزارش عملکرد شهرداری این منطقه در چهار سال گذشته پرداخت.

در این میان مهدی اقراریان، عضو شورای شهر تهران سوالاتی را از افشار پرسید و گفت: چرا کارگزاران منطقه 20 شهرداری تهران طرح راهبردی حریم پایتخت را علی رغم این که مصوبه شورای شهر تهران است، ابلاغ نکردند و ما در این منطقه با فجایع زیادی مواجه هستیم که در دیدار با دادستان محترم موضوعات را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: دادستان باید به عنوان حقوق عامه و ترک فعل با شهرداری که به وظایف خود عمل نکرده است، برخورد کند و از تداوم وضع موجود جلوگیری کند. ما دچار حکمرانی شلخته هستیم.

اقراریان ادامه داد: ما در شهرری و در منطقه 20 تهران با چالش های زیادی درباره حریم مواجه هستیم. برخی روستاهای شهرری دارای طرح هادی هستند و شهردار محترم باید بفرمایند که برای حریم این روستاها چه اقدام عملی را انجام دادند؟

عضو شورای شهر تهران با اشاره به چالش های منطقه 20 تهران گفت: شهردار منطقه 20 باید بفرمایند که درباره تداخل مرزی و مدیریتی با فرمانداری ری، با توجه حمایت دستگاه قضایی از بخشداری های تابع فرمانداری ری و نامه شورای عالی شهرسازی و معماری درباره ساخت و سازهای غیرقانونی که در حریم منطقه 15 انجام شده است، چه اقداماتی انجام داده اند؟

وی افزود: در حال حاضر فرمانداری ری حضور عوامل شهرداری مناطق 15 و 20 در حریم شهر تهران را غیرقانونی می داند و ضمن جلوگیری از حضور عوامل شهرداری، اقدام به صدور مجوز غیرقانونی در حریم این مناطق می کند و حمایت قضایی و انتظامی از ماموران شهرداری در برخورد با تخلفات وجود ندارد.

اقراریان تاکید کرد: شهردار تهران برای جلوگیری از تفکیک اراضی کشاورزی با کاشت درخت و نهال و تبدیل آن به باغ و باغچه و ساخت و ساز غیرمجاز توسط نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در حریم تهران از جمله در منطقه 20 چه اقداماتی را انجام داده اند؟

وی تصریح کرد: یکی از خبرنگاران در خصوص گزارش شما به من پیامی دادند که من آن را از شما می پرسم. شما گفتید درباره دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید آوینی اقداماتی انجام دادید، اما یکی از خبرنگاران می گوید که شما هنوز یک بیل هم آنجا نزده اید و همچنین هنوز موضوع پارکینگ الکترونیک را در منطقه 20 تهران عملیاتی نکرده اید؟

فرهاد افشار، شهردار منطقه 20 تهران در پاسخ به این سوالات اقراریان گفت: ما 34 میلیارد تومان برای ساخت پل غیرهم‌سطح اعتبار قرار دادیم که امسال 9 میلیارد تومان در این زمینه اختصاص دادیم. حوزه معاونت ترافیک باید با توجه به کمبود اعتبارات این مساله را قبول می کرد و روی اجرای این پروژه نظارت می کرد.

وی افزود: حوزه معاونت ترافیک زیر بار این مساله نرفت و ما تاییدیه معاونت عمران را دریافت کردیم و اسناد فاز 2 آماده شده است و ما اخیرا تفاهم نامه ای را برای انجام مناقصه در این خصوص آماده کرده ایم.

گفتنی است؛ شهردار منطقه 20 تهران پیش از تذکر اقراریان و در هنگام ارائه گزارش عملکرد خود، از انجام اقدامات برای ساخت دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید آوینی خبر داده بود، در حالی که هنوز ضعف های زیادی در این پروژه وجود دارد.

کدخبر: 718385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟