منشا بوی نامطبوع تهران کجاست؟ / اداره کل محیط زیست استان تهران پاسخ داد

بوی نامطبوع تهران / حدود سه سال است که در فصول سرد سال شاهد بوی نامطبوع تهران هستیم. تا کنون منابع مختلفی به عنوان منشا بوی ناطبوع تهران معرفی شده اند. برخی کارشناسان معتقدند که مجتمع دفن زباله آرادکوه منشا اصلی بوی نامطبوع تهران است. البته مسئولان سازمان پسماند شهرداری تهران تاکید کرده اند که مجتمع آرادکوه نقش اندکی در تولید بوی نامطبوع تهران دارد.

به گزارش رکنا، در سه سال گذشته در فصل سرما شاهد بوی نامطبوع در تهران بودیم که محیط زیست استان تهران تصمیم به بررسی کانون انتشار این بو گرفت.

در این باره زهره عبادتی، معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران درباره علت بوی نامطبوع تهران در سال‌ گذشته، اظهار کرد: بازه زمانی که انتشار بو نامطبوع صورت گرفت در حدی نبود که بتوانیم به طور دقیق کانون انتشار بو را شناسایی کنیم اما هر گازی که فکر می‌کردیم می‌تواند عامل انتشار بوی بد باشد را رصد کردیم مانند؛ گاز H2S و گاز آمونیاک.

عبادتی با اشاره به اینکه در کنار بوی بد تهران، شاهد بوی بد در محور فرودگاه هم بودیم، افزود: مطالعاتی را شهرداری تهران در این زمینه انجام داد. آراد کوه که یکی از کانون‌های انتشار بو نامطبوع شناخته شده بود، که 40 تا 50 سایت کمپوست خود را جمع کرد چراکه در انتشار بوی بد نقش داشت.

او ادامه داد: سیستم بازچرخانی تصفیه شرابه آراد کوه یکی از موضوعاتی بود که در انتشار بو بد نقش داشت به همین دلیل بازچرخانی آن متوقف شد و سیستم شیرابه آن راه اندازی شد همچنین صنایع بزرگ که گازهای خروجی SO2 منشر می‌کنند را پایش کردیم.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران اضافه کرد: برای سنجش کانون انتشار بوی نامطبوع خوداظهاری‌ها و سنجش‌هایی که توسط آزمایشگاه‌های خودمان را انجام دادیم علاوه برآن راه اندازی تصفیه خانه در دامداری‌ها موثر است چراکه یکی از مشکلات برای انتشار بو فاضلاب دامداری‌ها بود.

عبادتی با بیان اینکه در سال 99 حتی چند روز هم در تابستان بحث انتشار بو نامطبوع را داشتیم، تصریح کرد: خوشبختانه امسال شاهد آن نبودیم و این موضوع حاکی از آن است که اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است امیدواریم برای پاییز و زمستان هم مشکلی ایجاد نشود.

منبع: برنا

کدخبر: 719086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟