شهردار تهران: دولت با واردات مقدار زیادی واکسن کرونا، پیام مثبتی به مردم داد

تزریق واکسن کرونا در کشورمان طی هفته های اخیر سرعت خوبی به خود گرفته بود. تا کنون بیش از 28 میلیون دُز واکسن کرونا در ایران تزریق شده است. طی روزهای اخیر مقادیر زیادی واکسن کرونا به کشورمان رسیده است. گفته می شود تا پایان شهریور چندین میلیون دُز واکسن کرونا از منابع دیگر به ایران خواهد رسید.

به گزارش رکنا، علیرضا زاکانی ظهر امروز در دیدار با وزیر بهداشت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد،  افزود: واکسیناسیون، مانع از ایجاد موج های گسترده و فراگیر بیماری در سطح کشور می شود.

وی با بیان اینکه مایه مباهات است که بتوانیم به کمک نظام سلامت بیاییم و با افتخار کمک کنیم که ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، بهتر و گسترده تر در دسترس مردم قرار گیرد، ادامه داد: مجموعه شهرداری تهران نسبت به بیماری کووید ۱۹ دغدغه مند است،  یک قرارگاه را در شهرداری تهران ساماندهی می کنیم تا همه ظرفیت های شهرداری برای کمک به نظام سلامت، پای کار باشند.

 زاکانی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران ۱۱۰ سوله بحران و نیروهای پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی را در مجموعه شهر سالم در اختیار دارد که می توانند به وزارت بهداشت کمک کنند، همچنین ورزشگاه ها و مراکز شهرداری تهران برای رفع آلام و دردهای مردم آماده هستند و در حوزه پیشگیری، درمان، فاصله گذاری اجتماعی و ایجاد شرایط مطلوب برای زیست مناسب در شهر، آمادگی کمک را داریم.

شهردار تهران گفت: شهرداری در دوره گذشته با هفت مرکز شامل پنج مرکز سیار و دو مرکز مستقر در حوزه واکسیناسیون فعالیت های خودش را آغاز کرده و از فردا یک مرکز واکسیناسیون با ۴۰ ایستگاه تزریق واکسن در بوستان گفتگو وارد مدار خدمت رسانی می شود.

زاکانی اضافه  کرد: در هفته جاری با توجه به واردات مقدار بالای واکسن به کشور، سایر امکانات شهرداری را بسیج می کنیم تا امکانی فراهم شود که مردم در حوزه بیماری کرونا، دغدغه کمتر داشته باشند.

گفتنی است در این نشست دکتر پورحسینی، مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، دکتر رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، روسا و معاونین بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی و دکتر جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت حضور داشتند.

کدخبر: 717579 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟