یک اتفاق محرمانه در پرونده پیاده‌رو خیابان سی‌ تیر"  تهران!

به گزارش رکنا، با وجود اینکه صاحبان دکه‌ها در خیابان سی تیر تهران بابت پرداخت اجاره ۳۰ میلیون تومانی در هر ماه به پیمانکار شهرداری معترضند اما شهرداری مبلغ قرارداد خود با پیمانکار برای "اجاره پیاده‌رو خیابان سی‌ تیر" را محرمانه می‌داند!

در بخشی از این گزارش، به اعتراضات غرفه‌دارن نسبت به دریافت اجاره‌های نجومی آن هم بابت اختصاص 2 متر از پیاده‌رو اشاره شده بود! در این گزارش صاحبان برخی از غرف نسبت به پرداخت هزینه‌های میلیونی گلایه داشتند ضمن اینکه آنها در این گزارش عنوان شده بود که اجاره ماهیانه به رقم 30 میلیون تومان به حساب پیمانکار شهرداری مناطقه 12 واریز می‌شود.

حالا پس از 26 روز از انتشار گزارش مذکور، فرشاد شهید‌زاده؛ مدیر گردشگری و بافت تاریخی شهرداری منطقه 12 به این گزارش واکنش نشان داده است.

شهیدزاده درباره قرارداد پیمانکار پروژه سی‌تیر و دکه‌‌های حاضر در این خایابان اظهار کرد: هر ساله شهرداری تهران با حضور افراد مختلف اقدام به برگزاری برای پروژه سی‌تیر می‌کند و در واقع فرد برنده از بین سایر افراد شرکت‌کننده انتخاب می‌شود.

وی تصریح کرد: قیمتی که برای پروژه سی‌تیر تعیین می‌شود، قیمتی است که از سوی کارشناس رسمی دادگستری اعلام و مشخص می‌شود و در واقع شهرداری تهران در فرایند انتخاب پیمانکار برای پروژه سی‌تیر بر اساس قانون عمل می‌کند به طوری که پیمانکاران پاکت‌های را در روز مناقصه ارائه می‌کند و در بین آنها فردی که بهترین قیمت را بدهد به عنوان پیمانکار پروژه انتخاب می‌شود.

شهیدزاده گفت: در اسفند ماه سال گذشته نیز مناقصه‌ای برای انتخاب پیمانکاری پروژه سی‌ تیر برگزار شد و در نهایت یک پیمانکار برای مدت یک سال انتخاب شد و این پروژه تا پایان اسفند امسال اعتبار دارد.

مدیر گردشگری و بافت تاریخی شهرداری منطقه 12 در پاسخ به این پرسش که رقم تعیین شده برای پروژه سی‌ تیر امسال چه میزان است، تصریح کرد: در این بخش بنده نمی‌توانم رقم قرارداد را اعلام کنم و شهردار منطقه در این زمینه اگر صلاح بدانند رقم را اعلام می‌کند!

وی همچنین در ارتباط با تعداد غرفه‌های خیابان سی‌ تیر گفت: 27 غرفه در این پروژه پیش‌بینی شده است که از این تعداد برخی موادغذایی، صنایع دستی و ... هستند.

شهید‌زاده درباره روش پرداخت اجاره‌بها از سوی غرفه‌داران افزود: در این بخش نیز پیمانکار با غرفه‌داران قرارداد امضاء می‌کند و صاحبان غرف بر اساس قیمت کارشناس رسمی دادگستری اقدام به پرداخت اجاره بها می‌کنند که البته در این زمینه شهرداری منطقه نیز نظارت می‌کند!

مدیر گردشگری و بافت تاریخی شهرداری منطقه 12 تصریح کرد: قرارداد مابین پیمانکار پروژه با غرفه‌داران یک ساله بوده و در واقع قیمت اجاره‌بها ثابت بوده و اینگونه نیست که مبلغ اجاره غرفه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان متفاوت باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 490720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟