خسارت ۳۰ میلیاردی بارش های اخیر در محلات

قمری اظهار کرد: در پی بارندگی‌های اخیر و هشدارهای هواشناسی در سطح شهرستان محلات ستاد مدیریت بحران در ۱۰ نوبت برگزار شد و تمامی دستگاه‌ها به صورت آماده باش کامل درآمدند.

وی افرود:در مرحله نخست بارندگی‌ها ۶۶.۵میلی متر بارندگی داشتیم که باعث پر شدن سدهای خاکی و جاری شدن رواناب ها شد که خوشبختانه در آن مرحله خساراتی در شهرستان نداشتیم.

فرماندار محلات تصریح کرد: در مرحله دوم نیز ۴۳ میلی متر بارندگی داشتیم و حجم بارش ها در یک مقطع ۲۴ ساعته رخ داد که به دنبال آن متاسفانه خسارت های جدی به ابنیه، پل‌ها، راه های روستایی و مزارع کشاورزی و جاده‌ها وارد شد اما خسارت جانی وارد نشد.

قمری ادامه داد:۱۷۱ واحد مسکونی در مناطق روستایی آسیب دیدند و در برخی روستاها مجبور به تخلیه روستا شدیم،همچنین چند بند خاکی داشتیم که شکسته شده و ریزش کوه نیز در شهرستان رخ داد که باعث مسدود شدن جاده های روستایی شد.

وی ادامه داد: جاده روستای امیرآباد،کوه سفید را به دلیل بالا امدن رواناب و جاری شدن سیل مسدود کردیم تا خطری برای اهالی نداشته باشد اما مسیرهای جایگزین نیز پیش بینی شده بود.

فرماندار محلات اضافه کرد:در سطح شهر نیز آبگرفتگی صورت گرفت که با همت شهرداری مدیریت شد، رواناب ها و آب های جاری به دهکده گل هدایت شد که خوشبختانه ظرفیت دو سد ذخیره آب شهرستان برای مصرف دهکده گل، پر و تکمیل شد.

قمری گفت: مجموع خسارت هایی که به دنبال بارش‌های اخیر به تاسیسات شهرستان وارد شده بین ۲۵ تا ۳۰ میلیارد تومان پیش یینی شد که البته دستگاه های مربوطه در حال بررسی و ارزیابی قطعی هستند و رقم‌ قطعی به زودی اعلام خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467259 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟