شهر آوج بیشترین بارش ها را در سه روز اخیر داشته است

علی فرخزاد اظهار داشت: بارش‌های اخیر در استان قزوین نیز مانند سایر مناطق کشور بی سابقه بوده و خساراتی به بخش کشاورزی و واحدهای مسکونی و صنعت دامداری وارد کرده است.

وی بیان کرد: سیل الموت شدید است و میزان آب در باغ کلایه به ١٣٠ متر مکعب رسیده و بارش‌ها در معلم کلایه به صورت پراکنده و با شدت ادامه دارد.

فرخ زاد افزود: در معلم کلایه ترانشه بلوار خروجی شهر بر اثر شدت بارش ریزش کرده و مسیر در حال خاک برداری است.

بیشترین بارش در آوج، کمترین در طارم

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: طی ۳۶ ساعت گذشته بیشترین بارندگی در روستای پرسپانج در شهرستان آوج با ۸۲ میلی متر

بارش و کمترین میزان بارندگی استان در سه روز گذشته با ۲۸ میلی متر در طارم سفلی ثبت شده و میانگین بارندگی استان نیز در این مدت ٦٢ میلی متر بوده است.

وی در خصوص وضعیت دبی رودخانه‌ها گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی میزان دبی در رودخانه خر رود: ۱۵۰ مترمکعب بر ثانیه، ابهر رود: ۴۵ متر مکعب بر ثانیه، شاهرود: ۲۴۵ مترمکعب بر ثانیه، رودخانه بازار: ۸۰ مترمکعب بر ثانیه، باراجین: ۸۷ مترمکعب بر ثانیه

ثبت شده که میزان ورودی سیلاب‌ها در حال کاهش و افزایش است.

فرخزاد گفت: آب رودخانه حاجی عرب واقع در بخش مرکزی بوئین زهرا نیز به شدت بالا آمده است و احتمال تخلیه روستای حسین آباد در حاشیه این رودخانه برای جلوگیری از خطر آب گرفتگی وجود دارد.

معاون عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: بارش باران در استان قزوین از روز شنبه آغاز شده و در روزهای آینده هم ادامه دارد هرچند از شدت آن کاسته خواهد شد اما از شهروندان انتظار داریم همچنان به توصیه‌های ایمنی اهمیت داده و امروز سیزده فروردین هم از رفتن به طبیعت خودداری کنند تا این روز را بدون حادثه سپری کنیم.

وی از آمادگی نیروهای امدادی و مدیریت بحران و شهرداری‌های استان هم خبر داد و گفت: تمامی نیروهای پلیس راه، راهداری، آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و مدیریت بحران استان از ابتدای تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل هستند و تاکنون نیز با مأموریت‌های خود توانسته‌اند خسارات ناشی از سیل را در مناطق مختلف کاهش دهند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 467000 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟