اتوبان قزوین به رشت  مسدود است

قدرت الله مهدیخانی  در خصوص آخرین وضعیت حوادث ناشی از سیل در استان اظهار داشت: در حال حاضر لاین جنوبی و شمالی اتوبان قزوین به رشت به دلیل طغیان رودخانه و بارش‌های شدید شب گذشته مسدود شده و تردد از جاده قدیم با احتیاط ادامه دارد.

وی بیان کرد: بارش‌های روزهای گذشته و جاری شدن سیل در مناطق مختلف استان خسارات زیادی به زمین‌های کشاورزی و خانه‌های مسکونی برخی روستاها وارد کرده و در این میان راه ارتباطی ۲۰ روستای استان نیز مسدود شده که تلاش برای بازگشایی آنها آغاز شده است.

سیلاب در ۱۷ شهر و ۲۰۰ روستای استان

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآور شد: در اثر بارش‌ها و وقوع سیلاب در چند روز گذشته تعداد ۱۷ شهر و ۲۰۰ روستای استان با مشکلات ناشی از آب گرفتگی و سیلاب مواجه شده و بیش از ۱۰۰ خانه روستایی که برخی از آنها خالی از سکنه بوده نیز در اثر سیل تخریب شده است.

وی بیان کرد: همچنین تعدادی از دامداری‌های استان از نفوذ آب دچار خسارت شدند و بیش از ۱۰ مورد قطعی برق نیز در استان رخ داد که با کمک شرکت توزیع نیروی برق نسبت به رفع مشکلات اقدام شد.

مهدی خانی در خصوص وضعیت سدهای استان هم گفت: البته بجز سد طالقان سدهای بزرگی در استان نداریم و در زمینه سدهای خاکی تمهیدات لازم اندیشیده شده و خروجی آنها باز نگهداشته شده بود که در صورت افزایش حجم آب، سرریز صورت گیرد و خوشبختانه در این زمینه مشکلی نداشتیم.

خطر سیلاب همچنان باقی است، مردم به طبیعت نروند

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در ادامه با اشاره به وضعیت جوی استان اظهار داشت: هر چند هوا ابری است و بارش نیز پیش بینی شده اما شاید چند ساعتی شاهد بهتر شدن هوای استان باشیم اما خطر آب شدن برف در مناطق کوهستانی باقی است لذا به جد از شهروندان انتظار داریم با بهتر شدن موقت هوای استان به هیچ عنوان به مناطق طبیعی و حاشیه رودخانه‌ها نروند زیرا همچنان خطر سیلاب و آّب گرفتگی در مناطق وجود دارد.

سیلاب‌ها کنترل شده است

مهدی خانی از کنترل وضعیت استان خبر داد و گفت: خوشبختانه با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و همکاری مردم با کنترل وضعیت و تهدید حوادث احتمالی شرایط نگران کننده‌ای نداریم و با آماده باش همه دستگاه‌های امدادی و اقدامات انجام شده امیدواریم با رعایت نکات ایمنی از سوی مردم بتوانیم با کمترین مشکل و خسارت ساعات آینده را نیز سپری کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 466912 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟