قطع برق در برخی روستاهای نهاوند منجر به قطع آب شده است

ابراهیم طاهری اظهار داشت: متأسفانه ریزش‌های شدید جوی موجب قطع برق در برخی نقاط روستایی شهرستان نهاوند و به تبع آن منجر به قطع برق مخازن انتقال آب و در نهایت قطع آب این روستاها شده که به محض رفع مشکل برق، مشکل آب این روستاها نیز مرتفع می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت روستاهای شهرستان نهاوند در اثر بارش‌های اخیر گفت: در حال حاضر مشکل و تهدید جدی در روستاهای شهرستان نهاوند وجود ندارد و اوضاع تحت کنترل است.

وی ضمن گزارشی اعلام کرد: شهرستان نهاوند به دلیل بارش‌های دیروز و شب گذشته درگیر برخی خسارات شد که البته با تمهیدات اندیشیده شده در ارگان‌های مختلف، میزان خسارات در حالت حداقلی قرار گرفت.

طاهری با اشاره به برخی از خسارات عنوان کرد: متأسفانه بر اثر بارش‌های شدید در شهرستان نهاوند، با قطع برق در بیش از ۳۰ روستای تابعه مواجه بودیم که به تبع آن با قطع برق مخازن ذخیره آب رو به رو شدیم و به همین سبب قطع آب در ۴ تا ۵ روستای شهرستان اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه به محض رفع اشکالات ناشی از قطع برق، مشکل آب روستاهای مذکور از جمله اکبرآباد، امین آباد و علی آباد نیز رفع می‌شود، اظهار کرد: تلاش بر این است تا طی چند ساعت آینده اینگونه حوادث رفع شود.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان نهاوند همچنین با اشاره به اینکه در صورت بحرانی شدن وضعیت، تانکرهای آبرسانی آب مورد نیاز مردم را تأمین خواهند کرد، خاطرنشان کرد: علاوه بر تانکر آبرسانی سیار شهرستان نهاوند، در صورت لزوم دو شهرستان معین شهرستان نهاوند که ملایر و تویسرکان هستند تانکرهای آبرسانی سیار خود را در اختیار مردم نهاوند خواهند گذاشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در برخی از روستاهای تابعه شهرستان روان آب در اطراف چاه‌ها افزایش یافته است، گفت: اکیپ‌های رفع حوادث بلافاصله در محل حاضر شده و مشغول کار هستند.

ابراهیم طاهری در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر قطعی آب در روستاهای حوزه گاماسیاب نیز توضیح داد: با توجه به بارش‌های شدید و گل‌آلوده شدن آب شرب روستاهای حوزه گاماسیاب، با کدورت آب در این مناطق مواجه هستیم اما به محض سالم گزارش شدن آب و رفع آلودگی‌های ناشی از گل آلودگی مشکل این روستاها نیز مرتفع می‌شود.

وی با این توضیح که مردم روستاهای حوزه گاماسیاب قطعی آب نداشتند، عنوان کرد: طی یک تا دو روز پس از بارشها، کیفیت آب به حال اول بر می‌گردد.

وی همچنین بیان کرد: تا کنون در سطح روستاهای شهرستان نهاوند گزارشی مبنی بر شکستگی و آب بردگی خطوط انتقال آب نداشتیم و وضعیت تحت کنترل است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 466852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟