بازیگر نقش کودکی بیژن در چشم باد در 28 سالگی اش+عکس و بیوگرافی

این بازیگر و خواننده متولد ۱ خرداد ۱۳۷۴ در تهران است. او تاکنون علاوه بر چند فیلم سینمایی در مجموعه‌ های تلویزیونی یوسف پیامبر در نقش کودکی بنیامین و در چشم باد در نقش کودکی بیژن نیز بازی کرده‌ است. ارسلان قاسمی نخستین بار در سن هفت سالگی در مجموعه تلویزیونی در چشم باد در نقش کودکی بیژن به بازی پرداخت. او در فیلم جعبه موسیقی نقش اصلی را به‌عهده داشت.

از جمله آثار او می توان به اتومبیل، اسید، پیشونی سفید ۳، رسوایی، اتومبیل، مرده خور، کلانتری غیرانتفاعی و جعبه موسیقی اشاره کرد.

ارسلان قاسمی

ارسلان قاسمی (زادهٔ ۱ خرداد ۱۳۷۴ در تهران) یک بازیگر نوجوان ایرانی است. او تاکنون علاوه بر چند فیلم سینمایی در مجموعه‌های تلویزیونی یوسف پیامبر در نقش کودکی بنیامین و در چشم باد در نقش کودکی بیژن نیز بازی کرده‌است. قاسمی نخستین بار در سن هفت سالگی در مجموعه تلویزیونی در چشم باد در نقش کودکی بیژن (پارسا پیروزفر) به بازی پرداخت. فیلم‌برداری این سریال از سال ۱۳۸۲ آغاز شد.او در فیلم جعبه موسیقی (فرزاد مؤتمن) نقش اصلی را به‌عهده داشت.

ارسلان قاسمی

پدر ارسلان مدیر عامل شرکت کشتیرانی پرشیا اهرام است و مادرش هم مدیر مهد کودک است.دو خواهر دارد که یکی ۱۰ سال و یکی دیگه ۱۲ سال از ارسلان بزرگترند و ارسلان فرزند آخر خانواده است. ورود ارسلان به سینما از طر یق خانم بهاره رهنما که از دوستان صمیمی مادر ارسلان هستند انجام شد.  از بین بازیگران هم سن و سال با ترلان پروانه، علی شادمان و پوریا ابراهیم پور رفت و آمد خانوادگی دارد. پدر ارسلان مدیر برنامه هایش نیز هست.

داستان سریال در چشم باد

«در چشم باد» قصه زندگی خانواده‌ای است که رویدادها و لحظات تلخ و شیرین زندگی‌شان از دوره قیام میرزا کوچک جنگلی تا آزادسازی خرمشهر در آن به تصویر کشیده می‌شود، قصه از زمانی آغاز می‌شود که میرزا کوچک خان جنگلی، در گیلان اعلام جمهوری می‌کند و با این اقدام دوران پر حادثه تاریخ معاصر ایران آغاز می‌شود که سه دوره تاریخ ایران را بازگو می‌کند (قاجار، پهلوی، جمهوری اسلامی)

پدر خانواده معروف به «ایرانی» از یاران میرزا کوچک خان جنگلی است. پس از کشته شدن میرزا، ایرانی همراه خانواده‌اش به تهران کوچ می‌کند و با دایر کردن یک چاپخانه فعالیت‌های سیاسی‌اش را پی می‌گیرد.

ارسلان قاسمی

در این سریال ۱۵۰ بازیگر در نقش‌های اصلی ایفای نقش کرده‌اند. «سعید نیک‌پور» نقش «حسن ایرانی» پدر خانواده را بازی می‌کند. او از ابتدای سریال در قصه حضور دارد و در فاز دوم با مرگ شخصیت ایرانی از قصه خارج می‌شود. ایرانی ۳ پسر و یک دختر دارد که نام یکی از پسرها «بیژن» است و نقش او را «پارسا پیروزفر» بازی می‌کند. «بیژن» خلبان است و پس از ترک نامزدش «ایران نخجوان» با بازی سحر جعفری جوزانی در جنگ جهانی دوم با متفقین می‌جنگد. او پس از جنگ دستگیر و به خارج از کشور تبعید می‌شود.

بیژن زمانی که اسیر می‌شود عشق دوران کودکی خود یعنی لیلی《ستاره صفراوه》را در ارتش شوروی پیدا می‌کند و به همراه او فرار می‌کند. بیژن زمان جنگ ایران و عراق به ایران می‌آید و برای پیدا کردن پسرش مجبور می‌شود به جبهه برود. نقش پسر دیگر ایرانی به نام «نادر» را «کامبیز دیرباز» بازی می‌کند. «نادر» تاجر است و تمایل زیادی به دخالت در ماجراهای سیاسی ندارد. نقش همکار و دوست او را «رضا شفیعی‌جم» بازی می‌کند.

اسد پسر کوچکتر خانواده «مهدی کاسه ساز» در حمله هوایی متفقین به نیروی دریایی بندر پهلوی به همراه یدالله بایندر کشته می‌شود. فاطمه دختر ایرانی گلاره عباسی با محمود دژگیر محمدرضا هدایتی ازدواج می‌کند.

ازدواج ارسلان قاسمی

ارسلان قاسمی از هنرمندان معروف و جوان ایرانی است که تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است. پیش از این شایعاتی مبنی بر ازدواج ایشان با ترلان پروانه منتشر شد اما این خبر صحت ندارد و از سمت آقای بازیگر تکذیب شده است.

ارسلان قاسمی

فیلم شناسی

    هفت سنگ (مجموعه تلویزیونی) – (۱۳۹۲)

    هوش سیاه ۲ (مجموعه تلویزیونی) – سهیل (۱۳۹۲)

    رسوایی (فیلم سینمایی) (۱۳۹۱)

    تا ثریا (مجموعه تلویزیونی) – پویا (۱۳۹۰)

    فاصله‌ها (مجموعه تلویزیونی) -وحید (۱۳۸۹)

    هوش سیاه (مجموعه تلویزیونی) – سهیل (۱۳۸۸)

    تاکسی نارنجی – فرهاد (۱۳۸۷)

    کلانتری غیرانتفاعی (۱۳۸۷)

    جعبه موسیقی -علی (۱۳۸۶)

    خاک سرد (۱۳۸۴)

    شام عروسی (۱۳۸۴)

    یوسف پیامبر – بنیامین (مجموعه تلویزیونی، ۱۳۸۷)

    در چشم باد – بیژن (مجموعه تلویزیونی، ۱۳۸۷)

    ۱۰۱ راه برای ذله کردن پدر و مادرها – مسعود (مجموعه تلویزیونی)

ارسلان قاسمی

ارسلان قاسمی

ارسلان قاسمی

کدخبر: 969291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
ترانه محمدی
آیا این خبر مفید بود؟