بازیگران ایرانی که سر فیلمبرداری فوت کردند ! + اسامی و علت مرگ

درگذشت هنرمندان ایرانی در حوادث تلخ سینمایی 

بیش از 120 سال از ورود سینما به ایران می گذرد و در طی این سالها، علاوه بر اتفاقات خوب و ساخت فیلم های ماندگار، رویدادهای تلخ و حوادث مختلفی رخ داده است که منجر به خسارات جبران ناپذیری شده اند.

این حوادث سینمایی تنها مربوط به پشت صحنه فیلم ها نمی شود و در ساخت سریال ها نیز برخی اتفاقات به نقطه عطفی ناراحت کننده در فیلم و سریال های ایرانی تبدیل شده است.

این حوادث گاه منجر به فوت هنرمندان حین ساخت پروژه های مختلف شده و اتفاقات تلخی را رقم زده اند.

در این بخش از نمناک فیلم و سریالهایی را معرفی می کنیم که حین ساخت آنها تعدادی از هنرمندان جان خود را از دست داده اند.

انفجار در فیلم معراجی ها

معراجی ها فیلمی به کارگردانی و نویسندگی مسعود ده نمکی و تهیه کنندگی سید محمود رضوی در سال 1392 است. روز 18 دی ماه 1392 و در زمان تولید این فیلم حادثه دردناکی برای عوامل پشت صحنه رخ داده و هنگام انتقال مواد منفجره از داخل خودرو به محل مورد نظر 5 نفر از افراد پشت صحنه بر اثر انفجار فوت کردند.

در این حادثه 12 نف مجروح شدند که جواد شریفی راد (مدیر جلوه های ویژه بصری)، رضا فرجی، علی اکبر رنجبر(مدیر شهرک سینمایی دفاع مقدس)، دستیار جواد شریفی راد، یکی از کارگران شهرک سینمایی و بدلکار گروه جان خود را از دست دادند.

انفجار در فیلم معراجی ها

شلیک گلوله در فیلم خط آتش

فیلم خط آتش به کارگردانی فرید سجادی حسینی و علی سجادی حسینی در سال 1373 ساخته شد. علی سجادی حسینی به عنوان کارگردان فیلم در روز 26 مهر 1373 هنگام آماده کردن صحنه و تفنگ مورد استفاده در فیلم بود که ناگهان گلوله ای از تفنگ در صحنه خارج شده و منجر به فوت او شد. این فیلم به کارگردانی برادرش فرید سجادی حسینی به اتمام رسید.

علی سجادی حسینی فعالیت جدی خود را با دستیاری کامبوزیا پرتوی در فیلم خاطره انگیز گلنار آغاز کرد و اما با کارگردانی مدرسه پیرمردها در میان سینماگران ماندگار شد.

 فیلم خط آتش

غرق شدن در فیلم خداحافظ رفیق

فیلم 3 اپیزودی خداحافظ رفیق یکی از فیلم های اکشن در سال 1382 بود که حین ساخت آن حادثه ای رخ داده و منجر به فوت 4 نفر شد.

در این فیلم 4 هنرور با تجهیزات کامل نظامی که قرار نبود در آب بروند به داخل دریاچه افتاده و به دلیل سنگین بودن تجهیزات متصل به لباسهایشان غرق شدند.

واژگونی اتوبوس در فیلم چشم های نامحسوس و درگذشت پیمان ابدی

فیلم چشم های نامحسوس به کارگردانی سید محسن موسویان در سال 1388 یکی دیگر از فیلم های حادثه ساز در سینما بود که منجر به فوت پیمان ابدی، بدلکار مشهور بین المللی کشورمان شد.

در آخرین سکانس فیلم، پیمان ابدی که هدایت اتوبوسی را بر عهده داشت در صحنه پریدن به بیرون از آن به علت سهل انگاری در ملاحظات ایمنی کار، روی زمین افتاده و اتوبوس روی او واژگون شد. در نتیجه ضایعه ای بسیار دردناک برای سینمای ایران رخ داد.          

 پیمان ابدی

آتش سوزی در سریال خواب زده

در سریال خواب زده به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری ، روز 19 مهر 1398 به دلیل آتش سوزی در محل تصویربرداری، وحید جعفری طراح صحنه این مجموعه دچار آتش سوزی حاد شد و پس از دو روز در بیمارستان درگذشت.

وحید جعفری

واژگونی خودرو و درگذشت ارشا اقدسی بدلکار مشهور

ارشا اقدسی یکی از بدلکاران مشهور کشورمان و همچنین از شاگردان پیمان ابدی بود که علاوه بر بدلکاری در چند فیلم و سریال نیز نقش آفرینی کرده بود. 

او در حین بدلکای برای یک پروژه سینمایی در بیروت، حین چپ کردن ماشین دچار حادثه ای شدید شده و به بیمارستان منتقل شد اما در نهایت در روز 13 مرداد 1400 درگذشت.

 ارشا اقدسی 

کدخبر: 963898 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟