رونمایی کتایون امیرابراهیمی از نوه اش/چه زود زیبا و بزرگ شد

رقص کتایون امیرابراهیمی / زیبایی کتایون امیرابراهیمی / عروسی کتایون امیرابراهیمی / راز کتایون امیرابراهیمی / کتایون امیرابراهیمی بازیگر

کتایون امیرابراهیمی بازیگر پیشکسوت قبل انقلاب سینما و تلویزیون است که بعد از انقلاب هم در فیلم و سریال های زیادی بازی کرده است. توصیری از او در کنار نوه اش در فضای مجازی منتشر شده است.

کتایون امیرابراهیمی

بیوگرافی کتایون امیرابراهیمی

کتایون امیرابراهیمی متولد ۱۳۱۸ در سنندج ، بازیگر سینما و تلویزیون است. فارغ التحصیل دیپلم هنرستان فنی شاه آباد تهران می باشد که از سال ۱۳۴۲ با فیلم سینمایی کارش را شروع کرد و حالا دو فرزند ساکن در فرانسه و آمریکا دارد. زمانی که پدرم در سنندج کار مهندسی ساخت یک پل را برعهده داشت به دنیا آمدم تا اینکه از ۱۲ سالگی بعد از سالها زندگی در شهرهای مختلف ، ساکن تهران شدیم.

پدرم سابقا کارمند وزارت امور خارجه در باکو بود که آنجا با مامانم که اهل قفقاز آذربایجان و اصالتا روس بود آشنا شدند سپس به ایران آمدند و مادرم دبیر ورزش شد. فرزند اول خانواده هستم و دو خواهر و سه برادر بزرگتر از خودم داشتم.

عروسی کتایون امیرابراهیمی

کتایون امیر ابراهیمی

کتایون امیرابراهیمی در گفتگویی جنجالی و بی پرده از حواشی حضور بازیگران زن در سینمای پیش از انقلاب، خاطراتش از ستارگان مرد و کارگردانان معروف آن سالهای سینما Cinema گفت و در بخشی از این گفتگو در خصوص همبازی شدنش با عارف تاکید کرد: همسر عارف به عارف گفته بود تنها می توانی مقابل کتایون بازی کنی، چون سایر بازیگران زن سینما ممکن است تو را بلند کنند. اما کتایون این کاره نیست!

کتایون در قسمت دیگری از این گفتگو در خصوص همکاری با داریوش مهرجویی گفت: مهرجویی هر لحظه عاشق می شد!

کتایون امیرابراهیمی بازیگر پیشکسوت سینما، بازیگری را از سال 1344 و با بازی در فیلم «یک پارچه آقا»ی ناصر ملک مطیعی آغاز کرد و تا سال 53 در بیش از 50 فیلم سینمایی Movie حضور داشت. گذشت بزرگ، هاشم خان، گردش روزگار، غم ها و شادی ها و شب فرشتگان از جمله فیلم هایی بودند که با هنرمندی کتایون بر پرده سینماها جای گرفتند. امیرابراهیمی از سال 53 به مدت 29 سال در هیچ اثری حضور پیدا نکرد تا اینکه در سال 82 با سرالا «بدون شرح» بار دیگر به دنیای بازیگری بازگشت.

گفتنی است ویدئوی کامل گفتگوی "کافه تماشا" با "کتایون امیرابراهیمی" بازیگر سینما، ساعت 20 پنج شنبه 4 مردادماه در سایت tamasha.com منتشر می شود.

کتایون امیرابراهیمی

 

کدخبر: 935373 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟