فیلم / الناز ملک از سقوط تا زخم کاری / صفر تا صد شهرت یک شبه خانم بازیگر جذاب !

الناز ملک نام آشنایی که این روزها بیشتر به گوشمان می خورد، بازیگری 28 ساله که دانش‌آموخته رشته بازیگری و یکی از شاگردان امیر دژاکام است. دژاکام یکی از برترین بازیگران و اساتید بازیگری است که هنرجوهای بسیاری با حضور در کلاس‌های او پا به عرصه سینما و تلویزیون گذاشته‌اند.

الناز ملک پس از گذراندن دوره‌های بازیگری، وارد عرصه تئاتر شد و با نمایش «مکبت» در اسفند ۱۳۹۷ و یکسال بعد نیز با نمایش «ایوب خان» امیر دژاکام روی صحنه تئاتر حاضر شد. او در نمایش «ایوب خان» علاوه بر بازیگری، انتخاب موسیقی و نوازندگی را نیز برعهده داشت و همین نشان دهنده استعدادهای ذاتی او در عرصه هنر است که می‌تواند برای پیشرفت و انتخاب نقش‌های متفاوت  برای او کمک‌کننده باشد.

الناز ملک

اما حضور جدی الناز ملک مقابل دوربین در سریال «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده رقم خورد. نقش صفیه یک زن ترک زبان که به واسطه همسرش اسیر گروه‌های داعشی می‌شود و با چالش های فراوانی برخورد می‌کند. اقدامات جنایتکارانه داعش در سال‌های اخیر باعث شده تا ذهنیتی درباره آن در ذهن همه شکل بگیرد و مطمئناً ایفای نقش زنی که در اسارت این گروه در آمده باید به شکلی باشد که مخاطب نسبتاً آشنا با این گروه بتواند با آن ارتباط برقرار کند که الناز ملک با فاصله گرفتن از کلیشه‌ها به خوبی از پس فراز و فرودهای این نقش سخت و نفس گیر برآمد و همین سبب شد تا توانایی های بازیگری اش مورد توجه دیگر کارگردانان قرار بگیرد. او در تجربه بعدی خود در فصل دوم سریال « زخم‌ کاری » که بتازگی پخشش آغاز شده در نقش سیما بازی کرده است. هنوز در این سریال سکانس های زیادی از این کاراکتر ندیده ایم اما تا همین جای کار آنچه که در قالب نقش سیما باید می دیدم را از الناز ملک دیده ایم. نقش‌های او در سقوط و در زخم کاری تفاوت‌های چشمگیری با یکدیگر دارند، او در سریال «سقوط» زنی تنها و مظلوم اما در عین حال باهوش و قوی است، و در سریال «زخم کاری» زنی کمال گرا، حیله گر و مغرور و خودخواه است.

الناز ملک

تفاوت بازی‌های الناز ملک نشان می‌دهد او مثل بسیاری از بازیگران بر ویژگی‌های ظاهری‌اش تأکید و تکیه ندارد و می‌خواهد با هوش و سخت‌کوشی به عنوان یک بازیگر موفق شناخته شود. بازیگری که اگر همین مسیر را ادامه دهد، می‌تواند به جایگاه خوب و مناسبی در مسیر کارنامه‌اش برسد اما نکته حائز اهمیت در این است که او تا امروز در دو سریالی توانسته اصطلاحاً خودی نشان دهد که هر دو سریال تقریباً توسط یک گروه ساخته شده‌اند و در این میان نمی توان تبحر محمد حسین مهدویان  در کارگردانی و شیوه رهبری بازیگر را نادیده گرفت. به همین علت الناز ملک مثل هر بازیگر جوانی نیاز دارد از خود مراقبت کند تا بتواند در نقش‌های مختلف با گروه‌های مختلف همکاری داشته باشد. باید دید اگر از تیم جدا شود همکاری او با دیگر کارگردانان چگونه خواهد بود.

این بازیگر را می توان جزو آن  دسته از بازیگرانی قرار داد که توانسته اند به اصطلاح یک شبه به شهرت برسند اما باید استعداد او را هم در نظر بگیریم چرا که همین استعداد بازیگری است که جدا از چهره زیبا موجب موفقیت و ماندگار شدن افراد در حرفه بازیگری می‌شود.

و در نکته آخر باید بگوییم حاشیه ها اگرچه نام بازیگران را بیشتر بر سر زبان ها می اندازد و می‌توانند تا حدی مفید باشند و در مسیر حرفه ای بازیگر تاثیر مشخصی داشته باشند اما ملک مانند هر بازیگر باهوشی باید این موضوع را به درستی مدیریت کند تا در مسیر حرفه‌ای باشد و مانند دیگر بازیگرانی مانند ریحانه پارسا که یک شبه شهرت پیدا کردند اما با حواشی از دور خارج شدند، گرفتار این چرخه نشود.

 

کدخبر: 933534 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟