ازدواج شاهرخ خان با دختر 14 ساله / حادثه ای که طرفداران شاهرخ خان را شوکه کرد + عکس جدید همسرش

عبدالرحمن شاهرخ خان معروف به پادشاه بالیوود ، سوپر استاری بی همتا در سینمای هند و بالیوود است. او در هند بسیار معروف و محبوب است.  او ۱۷۵ سانتی متر قد دارد و یکی از القاب او سلطان خان است.

تولد تا جوانی شاهرخ خان

شاهرخ خان (Shah Rukh Khan) در ۲ نوامبر ۱۹۶۵ میلادی (۱۱ آبان ۱۳۴۴ شمسی) در شهر دهلی کشور هندوستان به دنیا آمد.

پدر بزرگ شاهرخ خان در شهر منگلور  مهندسین نام دار بود. به همین خاطر خانواده شاهرخ خان تا ۵ سالگی او در جنوب هند و در شهر منگلور زندگی می کردند.

لطیف فاطمه نام مادرش است، مادرش دختر خوانده یکی از فرماندهان ارتش هند به نام شاه نواز است ولی لطیف فاطمه در پاکستان به دنیا آمد. میر تاج محمد خان نام پدرش است، که قبل از جدا شدن پاکستان از هند، از فعالان استقلال هند بود و اصالتی افغانستانی دارد.

پدر و مادر او در سال ۱۹۵۹ در دهلی ازدواج کردند که ثمره این ازدواج، دختری به نام شهناز شد که ۵ سال زود تر از عبدالحمن (شاهرخ خان) به دنیا آمد. آن ها خانواده ای در سطح متوسط اقتصادی، مسلمان و اهل تسنن هستند.

شاهرخ خان

شاهرخ خان بزرگ شده ی راجندرا است و تحصیلات ابتدایی خود را در این شهر گذراند.او در سن نوجوانی و جوانی به ورزش علاقه فراوانی داشت به طوری که حاصل این علاقه و استعداد، کسب مدال های رنگارنگ در ورزش های گوناگون بود.

او در رشته کریکت توانست به کاپیتانی تیم ملی هندوستان برسد اما خانواده او ترجیح دادند که سلطان خان برای ادامه تحصیل به دانشگاه هنسراج دهلی در رشته اقتصاد برود. پس از فارغ التحصیلی با مدرک لیسانس، تصمیم گرفت در رشته ارتباطات تحصیل کند.

او پس از مدتی تحصیل را کنار گذاشت تا به سوی علاقه اش یعنی بازیگری روی بیاورد. پدرش در سال ۱۹۸۱ براثر سرطان در گذشت و ده سال بعد یعنی در ۱۹۹۱ دیابت مادرش را از او گرفت. چون خواهرش به مادرش وابسته بود، دچار افسردگی شد. در نتیجه شاهرخ خان مجبور شد تا از او نگهداری کرد.

پس از مرگ مادر، سلطان خان و خواهرش به بمبئی مهاجرت کردند تا به صورت جدی بازیگری را دنبال کند. از نظر خود شاهرخ خان، او مهارت کافی در بازیگری ندارد و زود است که وارد سینمای هند (بالیوود) شود. پس از مرگ مادرش او تغییر عقیده داد.

فعالیت بازیگری

او از اولین تجربه بازیگری اش در تئاتر در سن ۲۳ سالگی زیر نظر کارگردانی به نام بری جان در دهلی نو گفته است.

اولین پیشنهاد بازیگری به وی، نقشی بود که در سریال تلویزیونی به نام دل دریا به او پیشنهاد شد. این سریال وقفه ای طولانی برای تولید داشت و این امر باعث شد تا شاهرخ خان پیشنهاد های دیگری را قبول کند.

او با قبول بازی در نقش اول سریال فاوجی که در سال ۱۹۸۸ ساخته شد، برای اولین رو به روی دوربین قرار گرفت. ازآنجا که نقش اول فیلمی را بازی کرد که سابقه بازی در هیچ فیلمی را نداشت، منتقدان از او حمایت کردند.

از بازی در سریال تا سینما

او در سال ۱۹۹۱ با ثبت قراردادی برای بازی در فیلم دیوانا از حضورش در اولین فیلم سینمایی خود خبر داد که این فیلم از استقبال خوبی برخوردار شد که در نتیجه این فیلم دومین فیلم پر فروش سال تبدیل شد. این فیلم در سال ۱۹۹۲ اکران شد.

او همچنین توانست جایزه بهترین بازیگر مکمل را دریافت کند.

زندگی شخصی و ازدواج

شاهرخ خان

زمانی که سلطان خان ۱۸ سال سن داشت با دختری به نام گوری چیبر ۱۴ ساله در جشن تولدی آشنا می شود. آن ها سرانجام در ۲۵ اکتبر ۱۹۹۱ در ۲۶ سالگی سلطان خان با یکدیگر ازدواج می کنند که ثمره این ازدواج پسری به نام آریان و دختری به نام سوهانا است.

بعد از گذشت مدتی آن ها توسط یک مادر میانجی (رحم اجاره ای)، صاحب فرزند سومی به نام آمرا می شوند.

خانه ضد گلوله شاهرخ خان

خانه شاهرخ خان خانه ای است به سبک ایتالیایی که از در و پنجره های ضد گلوله تشکیل شده است. در ۶ طبقه به همراه باشگاه خصوصی و استخر و اتاق هایی مجزا برای مطالعه با سقفی باز دارد.

سلطان خان به خوانندگی علاقه ویژه ای دارد ولی از آنجا که در طی حادثه ای ستون فقراتش آسیب دید و طی این آسیب به صدایش آسیب زد. اکنون صدای خشنی دارد.

در عوض در مهمانی های خانوادگی به نواختن آلات موسیقی می پردازد که گیتار را از همه بیشتر دوست دارد.

او علاقه ای ویژه ای به غذای چرب دارد و در آمریکا اغلب به فست فودی ها می رود و غذا تهیه می کند. او همچنین به غذاهای تند وطن خود علاقه ای ویژه دارد و بار ها تبلیغات رستوران هایی که می رود و از غذهایشان میخورد، می کند.

شاهرخ خان

شاهرخ خان اکنون مشهور ترین بازیگر سینمای هند (بالیوود) است و در رده ۴۲ چهره های سیاسی و اجتماعی قرار دارد.مجله نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۴ از او به عنوان بهترین بازیگر هند یاد کرد.

آسیب در حین بازیگری

در حین بازی در فیلم شاکتی طی حادثه ای ستون فقراتش آسیب دید و کمر خود را به تیغ جراحان سپرد. او برای ادامه فعالیت های بازیگری اش دچار محدودیت هایی شد که این محدودیت ها تعداد حضور او در فیلم های سینما را کم رنگ کرد.

لازم به ذکر می باشد که در مصاحبه ای عنوان کرد که اگر بازیگر نمی شدم قطعا معلم می شدم چون به بچه ها علاقه دارم و سعی دارم همه چیز را به آن ها آموزش دهم.

شاهرخ خان در یکی از مصاحبه هایش میگوید: زمانی که مادرم فوت شد خیلی از دست خدا عصبانی شدم چون وضعیت خواهرم را می دیدم که به چه روزی افتاده است. با خودم گفتم که خدا چرا باید عزیز ترین فرد زندگی ام را از من بگیری و من تا هفته ها نه نماز میخواندم و نه دعا می کردم. بعد از این که آرام شدم متوجه شدم که نباید با خدا قهر کنم زیرا که دوست دارم در دنیایی دیگر مادرم را ملاقات کنم.

شاهرخ خان

فیلم “دلشکسته ی شجاع عروس را می برد” یکی از ده ها فیلم منتخب در کشور هند است، از زمانی که این فیلم اکران شد تا اکنون مردم هند هر بار از پخش مجدد این فیلم استقبال کرده اند.

شاهرخ خان با بازی در این فیلم توانست نام خود را پر آوازه کند و جایزه ای به نام فیر را به عنوان بهترین بازیگر مرد است دریافت کند.

فیلمی که در سال ۱۳۷۴ (۱۹۹۵) ساخته شد که ژانری عاشقانه، کمدی و اکشن است که در صحناتی رقص و آواز به همراه دارد.

تاسیس شرکت فیلمسازی

در سال ۱۹۹۹ با همکاری دوستان خود تصمیم گرفت تا شرکت فیلم سازی ای را راه اندازی کند. جوهی چاولا (بازیگری مطرح) و عزیز میرزا (کارگردانی صاحب سبک) او را در تاسیس این شرکت همراهی کردند.

در سال ۲۰۰۴ این شرکت به طور کامل در اختیار همسر سلطان خان قرار گرفت.

فعالیت های خیر خواهانه

او یک بنیاد خیریه به نام یک آرزو کن را تاسیس کرد تا بستری برای تحقق آرزوها بچه ها شود.

شاهرخ خان

شاهرخ خان

شاهرخ خان

شاهرخ خان

جزئیات ازدواج شاهرخ خان با دختر 14 ساله

شاهرخ خان سال 1983 زمانی که 18 ساله بود با «گوری چیبر» تهیه کننده و طراح داخلی در یک جشن تولد آشنا شد

سرانجام این زوج پس از 8 سال رابطه عاشقانه در 25 اکتبر 1991 در یک مراسم سنتی هندوی پنجابی با هم دیگر ازدواج کردند

ثمره این زندگی دو پسر به نام های آریان متولد 1997 و آبراهام متولد 2013 که از طریق رحم اجاره ای به دنیا آمده و یک دختر به نام سوهانا متولد 2000 است

عکس جدید شاهرخ خان و همسرش

شاهرخ خان و همسرش

مخالفت همسر با بازیگری شاهرخ خان

گوری که بعدها در پشت صحنه فیلم ها کار می کرد شدیداً با بازیگری شاهرخ مخالف بود و اصلاً نمی‌ خواست شاهرخ خان در سینما پا بگیرد اما پس از موفقیت اولین فیلم وی و تکرار این موفقیت در کارهای بعدی، رضایت داد و آنها در بمبئی مستقر گشتند

شاهرخ خان ورزشکار حرفه ای

شاید کمتر کسی بداند شاهرخان روزگاری کاپیتان تیم ملی کریکت هندوستان بود و الان بعنوان مدیر تیم هر از گاهی فعالیتی دارد

در دوران‌ مدرسه در ورزش هایی چون هاکی و فوتبال فعالیت میکرد اما به دلیل آسیب دیدگی شانه در سال های اولیه، دیگر نتوانست بازی کند.

زندگینامه شاهرخ خان (Shah Rukh Khan) با تصاویر جدید

شاهرخ خان قدرتمندترین مرد جهان

هم اکنون شاهرخ خان پرطرفدارترین بازیگر بالیوودی جهان است و در رده‌ بندی قدرتمندترین مردان جهان از نظر سیاسی، اجتماعی رده 42 را داراست

همچنین سال 2004 از سوی مجله تایمز آمریکا یکی از بهترین بازیگران هند لقب گرفت.

کدخبر: 911303 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟