این خانم مجری سرشناس همسر داود رشیدی بود + بیوگرافی و عکس های خصوصی احترام برومند

احترام برومند / احترام برومند بیوگرافی / احترام برومند هنرمند / احترام برومند بازیگر / احترام برومند و همسرش

بیوگرافی احترام برومند

احترام برومند متولد 20 فروردین 1326 در تهران، بازیگری و مجری سابق کودک می باشد، نام کامل اش احترام ‌السادات برومند یزدی بوده و فرزند اول خانواد می باشد و سه خواهر هنرمند و دو برادر کوچتر از خود دارد، راضیه عروسک گردان و مرضیه بازیگر و کارگردان و و طاهره قهرمان بدمینتون می باشد برادرش مرتضی طراح داخلی و مجتبی هم در سازمان برنامه و بودجه می باشد. پدرش کارمند بود و به دلیل ماموریت های مختلفی که داشت دائم مهاجرت می کردند و در شهرهای ساری گرگان خوی و ارومیه نیز خاطرات بسیار زیادی دارند، زمانی که 9 سال سن داشت به تهران آمد یکی از خوشگذرانی هایش حضور در منزل مادر بزرگش بوده است که خاطرات بسیار زیادی در بازارچه نایب السلطنه دارد.

احترام برومند

احترام برومند

تحصیلات احترام برومند

فارغ التحصیل مقطع دیپلم می باشد.

ازدواج احترام برومند

او همسر داوود رشیدی ، مادر فرهاد رشیدی (دانشمند ایرانی - سوییسی) ، لیلی رشیدی(بازیگر) است و در سال 1346 و در 21 سالگی با داوود رشیدی 35 ساله ازدواج کرد.

ماجرای اشنایی احترام برومند با داوود رشیدی

ایشان در این باره میگوید اواسط سال 47 شیرین‌ترین و زیباترین خاطره زندگی من شکل گرفت. با همسرم آشنا شدم و بعد از مدتی معاشرت، هشتم اسفند سال 47 مصادف با عید قربان باهم ازدواج کردیم؛ خیلی ساده و صمیمانه و بدون توقع‌های عجیب و غریب از هم. نه او از من جهیزیه آن چنانی توقع داشت نه من از او مهریه هزار و چند صد تایی و عروسی مجلل. با مهریه یک جلد قرآن، برگزاری یک مجلس عقد خیلی ساده و میهمانی ساده خواهر آقای رشیدی، که خدا رحمتش کند زندگی ما شروع شد.

زندگی ماهم مثل همه آدم‌ها و شاید به دلایلی کمی بیشتر فراز و نشیب داشت ولی ما همه روزهای سخت را گذراندیم و از روزهای خوبش خیلی خیلی لذت بردیم. خوشحالم که الان رسیده‌ام به 71 سالگی و آقای رشیدی که در 83 سالگی از دستش دادم، آنچه را که باید انجام می‌دادیم تا شاد باشیم انجام دادیم و از لحظات زندگی بخوبی و با شادی استفاده کردیم. حتی توانستیم لحظات سخت را هم شاد کنیم.

بیماری و مرگ همسرش (زنده یاد داوود رشیدی)

در سال‌های پایانی زندگی‌اش به آلزایمر مبتلا شده بود و در بامداد 5 شهریور 1395 در 83 سالگی در پی ایست قلبی در خانه‌اش درگذشت.

احترام برومند

احترام برومند

آغاز فعالیت احترام برومند

برومند سالهای قبل از انقلاب وارد عرصه هنر شد. او در سال 46 زمانی 20 سالش بود با معرفی دختر عمویش بعنوان مجری و گوینده کار خود را با برنامه 10 دقیقه ای در هفته برای کودکان و نوجوانان شروع کرد. بعدا بخاطر استقبال از اجرایش تایم برنامه هایش بیشتر شد.

او سال 1352 وقتی 26 ساله بود بعنوان مجری دائم و هر روز برنامه کودک انتخاب شد. او بعد از انقلاب 57 هم در تلویزیون ظاهر شد اما سر انجام به بهانه حجاب از صداوسیما اخراج شد. او پس از سال‌ها دوری از صحنه در نهم اردیبهشت ماه سال 1389 به عنوان مجری در جشن انجمن تئاتر کودک و نوجوان حضور یافت.

احترام سادات بعد از جداشدن از تلویزیون هرگز دیگر به صداوسیما باز نگشت. او برای اولین بار در سال 83 در فیلم “دیشب باباتو دیدم آیدا” به کارگردانی رسول صدرعاملی بر نقره ای سینما ظاهر شد. از دیگر آثار سینمایی مهم وی می توان به فیلم “فروشنده” به کارگردانی اصغر فرهادی و فیلم “طلا” به کارگردانی پرویز شهبازی اشاره کرد.

آثار هنری احترام برومند

  1. عروسی مردم (1398)

  2. خواب‌زده (1398)

  3. طلا (1398)

  4. فروشنده (1394)

  5. در سکوت (1394)

  6. وقتی برگشتم… (1394)

  7. دیشب باباتو دیدم آیدا (1383)

احترام برومند

کدخبر: 885292 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟