۱۰ راز عجیب در لباس پرنسس های کارتونی ! / از سیندرلا تا سفیدبرفی !

رنگ آبی لباس بیشتر پرنسس‌های دیزنی برای قدرت بخشی به آن‌ها است شخصیت‌هایی مانند سفیدبرفی ، سیندرلا ، بل ، مریدا ، السا و جاسمین لباسی آبی رنگ دارند و این موضوع احتمالاً تصادفی نیست. به گفته‌ی لئاتریس آیزمن، مدیر اجرایی مؤسسه رنگ پنتون، علت رایج بودن رنگ آبی در لباس‌های پرنسس‌های دیزنی این است که این رنگ همچون آسمان، آرامش بخش و اطمینان بخش، اما در عین حال قدرتمند است. 

لباس های پرنس ها و ملکه های دیزنی به اندازه ی خود این شخصیت ها معروف و ماندگارند، اما کمتر کسی از معانی پنهان آن ها باخبر است.

با چند حقیقت جالب درباره ی لباس پرنسس های دیزنی همراه باشید.

۱- رنگ آبی لباس بیشتر پرنسس های دیزنی برای قدرت بخشی به آن ها است

۱۰ راز پنهان در لباس پرنسس های دیزنی که کمتر کسی از آن ها باخبر است

شخصیت هایی مانند سفیدبرفی، سیندرلا، بل، مریدا، السا و جاسمین لباسی آبی رنگ دارند و این موضوع احتمالاً تصادفی نیست.

به گفته ی لئاتریس آیزمن، مدیر اجرایی مؤسسه رنگ پنتون، علت رایج بودن رنگ آبی در لباس های پرنسس های دیزنی این است که این رنگ همچون آسمان، آرامش بخش و اطمینان بخش اما در عین حال قدرتمند است.

او در اینباره گفته: «با اضافه کردن این رنگ به ظاهر شخصیت، کمی به آن قدرت می دهید. با این کار به شکلی ظریف می گویید زن های جوان هم می توانند قدرتمند باشند.»

۲- لباس آبی بل در «دیو و دلبر» نمادی از متفاوت بودن او است

۱۰ راز پنهان در لباس پرنسس های دیزنی که کمتر کسی از آن ها باخبر است

در انیمیشن «دیو و دلبر»، بل به خاطر مستقل بودن و علاقه اش به کتاب، در آن روستای کوچک فرانسوی غریب و متفاوت می نماید.

اغلب اهالی روستا لباس هایی با رنگ های خنثی و مرده به تن دارند اما لباس بل آبی درخشانی است که او را از بقیه ی شخصیت ها متمایز می کند.

۳- گاهی برای فروش بیشتر عروسک پرنسس ها، کارشناسان بازاریابی تلاش می کنند رنگ لباس آن ها را تغییر دهند

۱۰ راز پنهان در لباس پرنسس های دیزنی که کمتر کسی از آن ها باخبر است

در انیمیشن «علاء الدین» جاسمین چند لباس مختلف به تن دارد اما کراپ تاپ و شلوار خمره ای آبی روشنش معروف ترین لباس هایش هستند.

اما برخی کارشناسان بازاریابی خواسته اند رنگ لباس عروسک جاسمین صورتی باشد، با این تصور که این کار به فروش بیشتر عروسک کمک خواهد کرد.

رون کلمنتس، یکی از کارگردانان این انیمیشن در سال ۲۰۱۷ در مصاحبه ای گفت: «بازاریابی زیادی در رابطه با این فیلم ها صورت می گیرد و گاهی اوقات کارشناس های بازاریابی می گویند لباس عروسک جاسمین باید صورتی باشد چون فروش لباس صورتی بیشتر از لباس آبی است. ولی ما سعی می کنیم تحت تأثیر آن قرار نگیریم.»

۴- تغییر لباس سیندرلا یکی از بخش های مورد علاقه ی والت دیزنی بود

۱۰ راز پنهان در لباس پرنسس های دیزنی که کمتر کسی از آن ها باخبر است

والت دیزنی در ساخت بسیاری از بخش های انیمیشن های کلاسیک دیزنی نقش داشت اما اینطور که گفته می شود صحنه ی مورد علاقه ی او جایی بود که لباس کهنه ی سیندرلا تبدیل به یک لباس شب آبی رنگ زیبا می شود.

فاکس کارنی، مدیر بخش تحقیقات کتابخانه ی پژوهشی والت دیزنی گفته: «یکی از صحنه های مورد علاقه ی والت دیزنی تغییر سیندرلا و لباسش بود. نه به خاطر اینکه از لحاظ انیمیشنی عالی بود. به خاطر مفهوم توانایی تغییر بود که جذابیت زیادی داشت.»

منبع: انتخاب

کدخبر: 853898 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟