زیبایی زیباترین زن جهان  را ببینید ! / خانم بازیگر را کپی کردند ! + عکس های حیرت آور

احتمالا واقع‌گرایانه خواهد بود اگر حدس بزنم در روزها و هفته‌های گذشته شما هم مانند من عکس‌ها و ویدئو‌های فراوانی درباره فیلم Blonde دیده باشید و پست‌های زیادی  درباره شباهت قابل توجه بازیگر این فیلم یعنی آنا دِ آرماس با یکی از مشهورترین بازیگران زن تاریخ سینما یعنی مرلین مونرو به چشمتان خورده باشد. اما جدا از شباهت اندک ظاهری، بازیگری مانند آنا د آرماس چگونه از نظر ظاهری و رفتاری تا این حد به شخصیتش در فیلم بلوند نزدیک می‌شود؟

در این مقاله قرار است به بهانه توجه زیاد افکار عمومی به عملکردِ تحسین برانگیزِ آنا د آرماس در فیلمی بر اساس زندگی واقعی مرلین مونرو، بررسی کنیم اساسا بازیگران مختلف برای ارائه چنین عملکردی باید قدم در چه مسیری بگذارند.

آنا دِ آرماس یا مرلین مونرو؛ یک بلوند واقعی

آنا د آرماس که پیش از پیوستن به تیم بازیگری فیلم بلوند هم توانسته بود با بازی‌های خوب، توجه مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند بر اساس گفته‌های خودش برای نزدیک شدن به این نقش بیش از یک سال تلاش بی‌وقفه داشته است. خودِ این بازیگر آینده‌دار درباره این دوران چنین می‌گوید:"هیچ زمانی از دورانی که به عنوان یک بازیگر کار می‌کنم از نظر میزان فشار و استرس و البته تلاش خودم با یک سال گذشته قابل مقایسه نبود."

بازیگران

این بازیگر خوش چهره در ادامه همین گفت و گو با Entertainment Weekly اضافه می‌کند:"نزدیک شدن به شخصیت مرلین مونرو برای من بیش از یک سال زمان برد. من این دوره را با تحقیق و مطالعه تمام مستنداتی که از او وجود داشت شروع کردم و بعد به سراغ جنس صدا و لهجه و هرچیزی که فکرش را بکنید رفتم. شاید باور نکنید اما من و اندرو(اندرو دومنیک کارگردان فیلم بلوند) ماه‌ها با هم سر هر جزئیات کوچکی بحث کردیم و در نهایت پس از یک سال، آماده شروع کردن بودیم. بخش فیلم‌برداری اندکی دیوانه‌وار بود چرا که ما برای به هم نخوردن برنامه مدنظر تهیه کننده‌ها 3 ماه بدون هیچ توقفی مشغول فیلم‌برداری بودیم."

بازیگران

ناتالی پورتمن و ۱۰ ماه تلاش برای Thor

ناتالی پورتمن برای هرچه بهتر ظاهر شدن در فیلم Thor: Love and Thunder بیش از 10 ماه تمرین کرد. او در این 10 ماه، هفته‌ای 5 جلسه تمرینی داشته و ظاهرا در هیچ یک از این جلسات غیبت نکرده است.

بازیگران

"تیم کارگردانی از من خواستند تا جایی که ممکن است هیکلم را با ورزش بزرگ‌تر کنم و این موضوع چالش جالب و سختی بود. جدا از تمرینات سخت ورزشی باید با این مسئله هم کلنجار می‌رفتم که آیا به عنوان یک بازیگر زن دوست دارم هیکل بزرگی داشته باشم یا نه؟"

جالب است بدانید ناتالی پورتمن در همین مصاحبه با Variety فاش کرد که علاوه بر کار با تیم بدلکاری، او به صورت جداگانه با چند مربی رقص هم تمرین می‌کرده چرا که قرار بوده جنگیدن، ضربه زدن و حتی راه رفتنِ شخصیتِ جِین در این فیلم شبیه به رقص باشد.

وقتی درباره پورتمن و رقص حرف می‌زنیم، یاد چه چیزی می‌افتید؟

بد نیست حالا که درباره تمرین‌های پورتمن با مربیان رقص حرف زدیم اشاره‌ای هم به روند آماده‌سازی این بازیگر برای به تصویر کشیدن یک بالرین در فیلم محبوب Black Swan داشته باشیم. پورتمن برای این فیلم یک سال تمرین کرد. به گفته خود این بازیگر، او 6 ماهِ اول را برای بالا بردن استقامت و قدرت بدنش با دو ساعت تمرین در روز آغاز کرد و خیلی زود این دو ساعت به پنج ساعت در روز و بعد هشت ساعت در روز رسید. ظاهرا او در تمام این یک سال، در کنار دیگر تمرین‌ها فقط روزی یک ساعت حرکات مختلف برای آماده کردن پاهایش انجام می‌داده است.

بازیگران

البته این همه فشارِ تمرین، آسیب‌هایی هم داشت و خانم بازیگر علاوه بر از دست دادن تمام ناخن‌های پایش، چند باری هم با درد در رفتن و شکستگی دنده‌ها به بیمارستان رفت. ناتالی پورتمن برای توصیف فشار زیادِ آن دوران، یک بار به خبرنگاری گفت:"در آن دوران شب‌هایی بود که از شدت خستگی، کوفتگی و جراحات و کبودی‌ها، واقعا فکر می‌کردم قرار است بمیرم."

البته این همه فشارِ تمرین، آسیب‌هایی هم داشت و خانم بازیگر علاوه بر از دست دادن تمام ناخن‌های پایش، چند باری هم با درد در رفتن و شکستگی دنده‌ها به بیمارستان رفت. ناتالی پورتمن برای توصیف فشار زیادِ آن دوران، یک بار به خبرنگاری گفت:"در آن دوران شب‌هایی بود که از شدت خستگی، کوفتگی و جراحات و کبودی‌ها، واقعا فکر می‌کردم قرار است بمیرم."

البته احتمالا حالا یادآوری آن دورانِ سخت برای پورتمن شیرین‌تر خواهد بود چرا که او خیلی زود با یک جایزه اسکار دستمزد تلاش شبانه‌روزیش برای این فیلم را گرفت.

مارگو رابی پس از این فیلم از اسکیت متنفر شد

احتمالا روند آماده‌سازی مارگو رابی برای بازی در نقش ورزشکارِ پر حاشیه و غیر محبوبِ آمریکا در رشته اسکیت نمایشی یعنی تانیا هاردینگ، تا حدی به تلاش آنا د آرماس شبیه بوده است چرا که هر دو بازیگر قرار بود نقش شخصیتی واقعی را بازی کنند که بسیاری از مخاطبان هنوز او را به یاد داشتند. مارگو رابی برای بازی در فیلم I, Tonya بیش از 6 ماه زمان را صرف آماده‌سازی کرد و او در این زمان هم باید ورزش سختِ اسکیت نمایشی را فرا می‌گرفت و هم باید رفتار و شخصیت و نحوه حرف زدن تانیا هاردینگ را می‌آموخت.

بازیگران

"من هر ثانیه از این 6 ماه را صرف یاد گرفتن کردم. به جرئت می‌گویم هیچ فیلم، عکس یا مصاحبه‌ای از تانیا وجو نداشت که من 100 بار تماشایش نکرده باشم و گاهی وقتی چشمانم را می‌بستم احساس می‌کردم هنوز تصویر تانیا را می‌بینم و صدایش را می‌شنوم."

مارگو 5 ماه تمام را صرف ماهر شدن در ورزش اسکیت نمایشی کرد و همین پشتکار به تیم سازنده اجازه داد بیشتر صحنه‌های اسکیت را بدون بدل و با خودِ مارگو فیلم‌برداری کنند. مارگو رابی درباره فشار آن دوران می‌گوید:"بسیاری از روزها وقتی با صدای آلارم در ساعتِ 5 صبح از خواب بیدار می‌شدم، ناخودآگاه فریاد می‌زدم: واقعا نمی‌توانم همه آن کارها را امروز هم تکرار کنم، هنوز از تمرین دیروز تمام بدنم کبود است."

بازیگران

این شما و این هم آماده‌ترین بازیگر برای یک نقش!

شاید بد نباشد این مقاله را با یکی از آماده‌ترین بازیگران ممکن برای یک نقش در هالیوود به اتمام برسانیم. احتمالا شما هم مانند هر علاقمند دیگری به سینما از تماشای سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها لذت برده باشید و حالا بد نیست اندکی درباره کریستوفر لی ، بازیگر نقشِ جادوگرِ خبیث یعنی سارومان در فیلم ارباب حلقه‌ها هم اطلاعاتی کسب کنید.

بازیگران

کریستوفر لی احتمالا آماده‌ترین بازیگر برای ایفای یک نقش در یک فیلم علمی تخیلی بوده است. او سال‌ها پیش از ساخته شدن فیلم ارباب حلقه‌ها، از طرفداران پر و پا قرصِ کتاب ارباب حلقه‌ها به حساب می‌آمد و جالب است بدانید او هر سال بدون استثنا در مراسم دوباره‌خوانی این کتاب‌ها توسط هواداران شرکت می‌کرد.

حتما تعجب می‌کنید اگر بدانید کریستوفر لی تنها بازیگر ارباب حلقه‌ها بود که واقعا نویسنده افسانه‌ای این کتاب‌ها یعنی جِی.آر.آر.تاکین را در زمان حیاتش ملاقات کرده بود. تلاش این بازیگر برای حضور در فیلم ارباب حلقه‌ها به همین جا ختم نمی‌شود. کریستوفر لی همیشه آرزوی بازی در اقتباس سینمایی از کتاب‌های تاکین را داشت و به همین دلیل و برای اطمینان از انتخابش برای نقش سارومان، او خیلی پیش از شروع پروژه این فیلم به کلاس‌های جادوگری می‌رفت و حسابی تلاش می‌کرد تا دست‌کم از نظر ظاهری یک جادوگر تمام عیار باشد.

بازیگران

معروف است که کریستوفر لی در زمانی که پیتر جکسون(کارگردان فیلم ارباب حلقه‌ها) برای نقش سارومان به دنبال بازیگر می‌گشت، عکس‌هایی از خودش را در ردای جادوگری و با گریمِ شبیه به سارومان برای او فرستاده است و این‌گونه این بازیگر باتجربه به آرزوی قلبی‌اش یعنی بازی در نقش سارومان رسید و حسابی هم در این نقش خوش درخشید.

منبع: برترین ها

کدخبر: 814884 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟