عکس  اولین آسمانخراش تهران/  با ۴۰ هزار تومان ساخته شد !

به گزارش رکنا ، شمس العِماره یکی از بناهای تاریخی تهران است ، شمس العِماره مربوط به دورهٔ قاجار و از شاخص‌ترین بناهای کاخ گلستان و برجسته‌ترین ساختمان ضلع شرقی مجموعه کاخ گلستان است ، شمس العِماره که کار ساخت آن از سال ۱۲۴۴ تا ۱۲۴۶ خورشیدی به طول انجامید شمس العِماره دلیل برجسته بودن این سازه، بلندی، تزیینات و طراحی آن است.شمس‌العماره دارای پنج طبقه و ۳۵ متر ارتفاع است که در زمان ساخت بلندترین ساختمان آن دوره در تهران بوده‌است و اولین ساختمانی بود که از فلز در سازهٔ آن استفاده کرده‌اند

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نخستین آسمانخراش و ساختمان بلندمرتبه تهران صد سال پیش به سبک و سیاق ساختمان‌های مدرن اروپایی ساخته شده است.

 بی دلیل ذهنتان را خسته نکنید! نخستین آسمانخراش و قدیمی‌ترین ساختمان بلند مرتبه تهران، همان «کاخ شمس العماره» در مجموعه تاریخی و فرهنگی کاخ گلستان است که بخشی از آن به همت شهرداری مرمت شده و خوشبختانه این عمارت تاریخی تهران، در سازمان یونسکو به‌عنوان یکی از آثار و میراث فرهنگی ایرانی، در فهرست میراث فرهنگی جهان به ثبت رسیده است.

این بنای تاریخی و ارزشمند که ۳۵‌متر طول و ۵ طبقه دارد، به جز سبک طراحی منحصربه‌فرد دارای ویژگی‌های دیگری نیز بوده است. مثلاً اگر در آن دوران که رنگ و روی شهر مثل حالا تغییر نکرده بود، بالای آن قرار می‌گرفتید می‌توانستید دشت‌های گسترده تهران را از محدوده شمیران تا شهرری را به تماشا بنشینید و لذت ببرید، اما اکنون از این خبر‌ها نیست.

کاخ شمس العماره

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نخستین آسمانخراش و ساختمان بلندمرتبه تهران صد سال پیش به سبک و سیاق ساختمان‌های مدرن اروپایی ساخته شده است.

به گزارش همشهری، بی دلیل ذهنتان را خسته نکنید! نخستین آسمانخراش و قدیمی‌ترین ساختمان بلند مرتبه تهران، همان «کاخ شمس العماره» در مجموعه تاریخی و فرهنگی کاخ گلستان است که بخشی از آن به همت شهرداری مرمت شده و خوشبختانه این عمارت تاریخی تهران، در سازمان یونسکو به‌عنوان یکی از آثار و میراث فرهنگی ایرانی، در فهرست میراث فرهنگی جهان به ثبت رسیده است.

منبع : فرارو

 

کدخبر: 805394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟