اعتراف ابراهیم تاتلیس درباره ایران ! / دوستش کیست؟ ! + فیلم
حجم ویدیو: 4.30M | مدت زمان ویدیو: 00:00:35

ابراهیم تاتلیس خواننده مشهور ترکیه ای است. ابراهیم تاتلیس علاوه بر زبان ترکی به زبان‌های عربی و کردی نیز تسلط کامل دارد. ابراهیم تاتلیس اخیرا کنسرتی برگزار کرده است. ابراهیم تاتلیس در چند گفت و گو و اجرای خود درباره ایران صحبت کرده است. ابراهیم تاتلیس به ایران ابراز علاقه کرد.

به گزارش رکنا، ابراهیم تاتلیس که بعد از سال ها و پس از ماجرای ترورش دوباره به صحنه برگشته دیشب گفت دوست صمیمی در کشور ما دارد و عاشق ایران و آذربایجان است.او پشت میکروفون پرسید ایا ایرانی در جمع هست که با صدای ایرانی های حاضر همراه شد.

تمام بلیط های کنسرت 2 ساعته او به سرعت فروش رفت.سال 2013 بود که او در یکی از محله های استانبول توسط‌ حزب کارگران کردستان [pkk] مورد حمله قرار گرفت.جمجمه او هدف گرفته شد ولی با جراحی زنده ماند.

وی در سال ۲۰۱۱ با کسب اجازه از رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه این کشور، در انتخابات پارلمانی ترکیه از شهر شانلی‌ اورفا کاندیدا شد.

ابراهیم تاتلیس کیست؟

پدر وی عرب و مادر او کرد است.

تاتلیسس علاوه بر  بر زبان ترکی، به زبان‌های عربی و کردی نیز تسلط کامل دارد.

مردم در ترکیه نام ایبو را هم برای او استفاده می‌کنند.

تاتلیسس با ترانه‌های ترکی‌اش مشهور شده ولی گهگاه به عربی و کردی نیز ترانه‌ای خوانده‌است.

وی افزون بر این، یک تاجر، رستوران‌دار، سازندهٔ شوهای موسیقی تلویزیونی و فعال در زمینهٔ گردشگری است و یک فرستندهٔ رادیویی خصوصی به نام «تاتلیسس» دارد.

وی در پروژه‌های ساخت‌وساز در کردستان عراق نیز درگیر بوده‌است.

وی اکنون در شهر ازمیر زندگی می‌کند و رستوران تاتلیسس را در این شهر تأسیس کرده‌است.

کدخبر: 724409 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟