هنرمندان متولدین مرداد ماه / عکس های جذاب 15 هنرمند

متولدین مرداد ماه در بین بازیگران و هنرمندان برای مخاطبانشان بسیار جذاب هستند. از ویژگی اخلاقی متولدین مرداد ماه میتوان به غرور سرشار آنان اشاره کرد که در این بین برخی از بازیگران متولدین مرداد ماه از این ویژگی برخوردارند.سمبل متولدین مرداد ماه "شیر" است و متولدین مرداد ماه با عنصر وجودی " آتش" شناخته می شوند.

به گزارش رکنا، در ادامه با بازیگران و هنرمندانی که متولد مرداد ماه هستند آشنا می شوید:

سیروان خسروی متولدین مرداد ماه

سیروان خسروی

سیروان خسروی متولد ۴ مرداد ۱۳۶۱ در تهران میباشد. مادرش سنندجی و پدرش جوانرودی است. اصالتا کرد است. او خواننده سبک پاپ، تنظیم کننده، آهنگساز ، صدابردار ایرانی است. سیروان خسروی برادر بزرگ زانیار خسروی می باشد، که خواننده سبک پاپ و رپ است. سیروان خسروی از سن ۱۱ سالگی به مدت چهار سال نزد اوی جونیو به آموزش موسیقی و کیبورد پرداخت. سیروان در ۱۶ سالگی زیر نظر کاوه یغمایی با اصول نوازندگی کیبورد و سبک راک آشنا شد. سیروان همراه گروه کاوه یغمایی در دو کنسرت سال های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ به عنوان نوازنده کیبورد حضور داشت که این تنها اجراهای سیروان به عنوان نوازنده بر روی صحنه بوده است.

یکتا ناصر جزو متولدین مرداد ماه

یکتا ناصر

یکتا ناصر بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است.

یکتا ناصر در ۱۲ آبان ۱۳۵۷ در شهر تهران متولد شد. پدرش افسر بازنشسته نیروی زمینی و مادرش خانه‌دار است. وی در ۱۹ سالگی به واسطه علاقه به بازیگری به چند دفتر سینمایی مراجعه کرده و در تست انتخاب بازیگر شرکت نمود به‌طوری که در نهایت برای بازی در سریال گلهای کاغذی انتخاب شد.

یکتا ناصر پس از بازی درسریال گلهای کاغذی، کماکان فعالیتهای خویش را ادامه داده و در چند مجموعه تلویزیونی دیگر نیز بازی کرد؛ تا اینکه در سال ۱۳۸۰ با ایفای نقش در فیلم ساقی رسماً فعالیت خود را در سینما آغاز نمود. او در این مدت وارد دانشگاه نیز شد و در رشته محیط زیست مشغول به تحصیل گردید.یکتا ناصر همسر منوچهر هادی کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران است. این زوج صاحب فرزندی به نام سوفیا هستند.

لیلا اوتادی متولد مرداد ماه

لیلا اوتادی (2)

لیلا اوتادی متولد 14 مرداد 1362 در محله شمیران ، تهران دارای مدرک معماری داخلی از دانشگاه هنر تهران است. لیلا اوتادی در سال 1381 با بازی در فیلم چشمان سیاه به کارگردانی ایرج قادری وارد عرصه بازیگر ی شد. او با بازی در سریال مهر و ماه سید فیاض موسوی دیده شد.لیلا اونادی در سال 1385 اولین کار مناسبتی خود را در سریال آخرین گناه به کار گردانی حسین سهیلی زاده بازی میکند.چند روز پیش این بازیگر کشورمان در کنار هنرمندانی چون شقایق فراهانی و شبنم فرشادجو جشن تولد خود را برگزار کرد.

جواد رضویان تولد مرداد ماه

جواد رضویان

جواد رضویان در ششمین روز مرداد ماه 1354 در تهران به دنیا آمد. جواد رضویان به طور اتفاقی وارد این رشته شده و سال اول دانشگاه با مهران غفوریان و امیر غفارمنش و بیزن بنفشه خواه همکلاس بوده و به کمک آنها وارد این رشته شده است.

او اولین بار در سال 1373 پا به عرصه بازیگر ی گذاشت و با مجموعه سیب خنده به تلویزیون آمد. اما با مجموعه طنز پاورچین به کارگردانی مهران مدیری به موفقیت رسید و در جایزه بزرگ این موفقیت را تکرار کرد.

داریوش ارجمند متولد مرداد ماه

داریوش ارجمند

داریوش ارجمند متولد 5 مرداد 1323 تهران است. وی با بازی در فیلم ناخدا خورشید ساخته ناصر تقوایی به سینما آمد و در سال 1365 با دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشنواره فیلم فجر جای خود را به عنوان یک بازیگر خوب و قابل قبول تثبیت کرد.

او برادر کوچکتر انوشیروان ارجمند بازیگر ، عموی برزو ارجمند و بهار ارجمند ، و پدر امیر یل ارجمند بازیگر است.

فریدون آسرایی متولد مرداد ماه

فریدون آسرایی

فریدون آسرایی در 17 مرداد ماه سال 1335 در آسارا متولد شد. بعد از تحصیلات مقدماتی، در ژوئیه 1987 به شهر ونکوور کانادا مهاجرت کرد و 14 سال در آنجا زندگی کرد. سال 1988گروه غزال و 2 سال بعد هم گروه پرواز را با حضور کامران، هنگامه، رامین زمانی و... راه انداخت که ترانه ایران ایرانم از دستاوردهای این قبیل همکاری ها است.

او اولین آلبومش را با تنظیم رامین زمانی و با نام اولین سلام که ترانه هایش عباتند از:اولین سلام ، جدایی ، جاده عشق ، تو ای یار ، شاهچراغ ، گل اندام ، قربونت و دختر بندر را در سال 1380 به بازار روانه کرد و به ایران باز گشت.

ویدا جوان بازیگر مرداد ماهی

ویدا جوان

ویدا جوان (زادهٔ ۳۱ مرداد ۱۳۶۵ در تهران) بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر دارای مدرک تحصیلی لیسانس حسابداری طراح و ایده‌پرداز و دانش‌آموخته بازیگری تئاتر در کانون آموزش‌های حمید سمندریان می‌باشد. وی با بازی در سریال زمانه محصول سال ۱۳۹۱ شبکه ۳ سیما در نقش نگار به کارگردانی حسن فتحی به تلویزیون معرفی شد. از دیگر سریالهای او می‌توان به ماه و پلنگ، مجموعه پژمان و زمانه و شمعدونی ،آسمان من و سارق روح و زیر هم کف اشاره کرد.

خالکوبی پژمان بازغی

پژمان بازغی (زادهٔ ۱۹ مرداد ۱۳۵۳، تهران) بازیگر سینما و تلویزیون و مجری اهل ایران است. پژمان بازغی ۱۹ مرداد سال ۱۳۵۳ در یک خانوادهٔ ۵ نفره در تهران متولد شد. در دوران کودکی، به واسطهٔ شغل پدرش، در شهرهای مختلف زندگی کرده‌است. پس از تولد، ۴ سال در تهران و در منازل سازمانی نیروی دریایی زندگی کرده و هم‌زمان با پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران به شهر رشت می‌رود. با شروع جنگ ایران و عراق و اعزام پدرش برای محافظت مرزهای آب ایران و خلیج فارس به بوشهر رفته و با پایان جنگ، خانواده به تهران بازمی‌گردند. بازغی پس از قبولی در دانشگاه آزاد واحد لاهیجان برای تحصیل رشته مهندسی معدن به آنجا بر می‌گردد و از همان‌جا با سینما آشنا می‌شود. در سال ۱۳۷۳ با ورود به سینمای جوانان مرکز گیلان در اولین فیلمش با نام اعتراف ساخته مجید فهیم خواه بازی می‌کند. پس از آن به مدت ۲ سال به ایفای نقش در مجموعهٔ تلویزیونی آژانس دوستی می‌پردازد که باعث شهرت او می‌شود و سپس ایفای نقش در فیلم‌هایی همچون جوانی و بلوغ و مجموعهٔ گمگشته باعث تثبیت جایگاه او در سینما و تلویزیون شد.

همسر او مستانه مهاجر تدوین‌گر سینماست. او همچنین به‌عنوان مجری در چند برنامهٔ تلویزیونی از جمله: چند درجه، کودک شو و برنامهٔ سال تحویل ۱۳۹۶ شبکهٔ دو سیما حضور داشته‌است.

نیما شاهرخ شاهی  هنرمند مرداد ماهی

نیما شاهرخ شاهی

نیما شاهرخ شاهی (زادهٔ ۱۷ مرداد ۱۳۶۰) بازیگر و کارگردان ایرانی است. نیما شاهرخ شاهی در سال ۱۳۸۲ با بازی در فیلم سینمایی مکس به کارگردانی سامان مقدم وارد سینما شد. او در رشته مهندسی عمران درس خوانده‌است.

نیما شاهرخ شاهی تا کنون در بیش از ۱۳۰ فیلم و سریال تلویزیونی و نمایش خانگی ایفای نقش کرده‌است. وی در سال‌های اخیر در کلاس‌های کارگردانی پیشرفته اصغر فرهادی شرکت‌کرد و به‌تازگی دو فیلم کوتاه نیز ساخته‌است، که پخش جهانی آن‌ها به‌وسیله کمپانی بین‌المللی American Bright Light Movies شروع شده است. او همچنین در حال ساخت فیلم بلند خود با موضوعات مربوط به بیماری‌های اسکیزوفرنی و سایر بیماری‌های روان‌پریشی مشابه است.

 داریوش فرضیایی هنرمند مرداد ماهی

داریوش فرضیایی

داریوش فرضیایی (زادهٔ ۱ مرداد ۱۳۵۲ در تهران) مجری و برنامه‌ساز بخش کودک و نوجوان تلویزیون است که بیشتر به خاطر برنامه عمو پورنگ شناخته می‌شود. به دلیل ایفای نقش اصلی در همین برنامه، گاه در رسانه‌ها با نام عمو پورنگ نیز شناخته می‌شود.

مرحوم حسن جوهرچی بازیگر مرداد ماهی

حسن جوهرچی

حسن جوهرچی (زادهٔ ۶ مرداد ۱۳۴۷ – درگذشتهٔ ۱۵ بهمن ۱۳۹۵) بازیگر ایرانی بود که بازی در سینما را در سال ۱۳۶۷ با فیلم فیل در تاریکی شروع کرد. اولین بازی مطرح او در سینما در سال ۱۳۷۰ با فیلم برخورد به کارگردانی سیروس الوند بود.[۲] آخرین حضور حسن جوهرچی در سریال آرام می‌گیریم به کارگردانی و نویسندگی روح‌الله سهرابی بود.

شقایق فراهانی متولد مرداد ماه

شقایق فراهانی

شقایق فراهانی (زاده ۲ مرداد ۱۳۵۱) بازیگر سینما و تلویزیون ایران است.شقایق فراهانی فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا، و خواهر بزرگتر گلشیفته فراهانی، از بازیگران سینما و تلویزیون ایران و آذرخش فراهانی سرپرست، نوازنده، ترانه‌سرا و خواننده گروه موسیقی «کوچ‌نشین» است. وی در طول مدت بازیگری‌اش پرکار بوده‌است و منتقدین بازی وی را در فیلم چتری برای دو نفر ستوده‌اند. این بازیگر نقش‌هایش در فیلم‌های چتری برای دو نفر، پروانه‌ای در باد و سریال کلاه پهلوی را ماندگار می‌داند. او از کودکی در کنار پدر و مادرش در تئاتر بازی می‌کرد. او با حضور در فیلم لیلا به سینما آمد. در بزرگسالی با بازی در فیلم پروانه در سطح بین‌المللی توانست موفق شود.شقایق فراهانی چندین سال قبل ازدواج کرده بود اما این ازدواج او منجر به جدایی و طلاق از همسر سابقش گردید. او یک پسر به نام سام از این ازدواج دارد که با خودش زندگی می‌کند.

شراره رخام متولد مرداد ماه

شراره رخام

شراره رخام (زادهٔ ۱۷ مرداد ۱۳۵۰ در تهران)[۲] بازیگر ایرانی است. او دارای مدرک لیسانس زبان روسی از دانشگاه آزاد و همچنین لیسانس بازیگری از جهاد دانشگاهی است.

امین تارخ متولد مرداد ماه

امین تارخ

امین تارخ متولد 21 مردادماه سال 1332 در شیراز میباشد او علاوه بر بازیگر ی مدرس رشته بازیگر ی است. از معروفترین نقش هایی که وی ایفا نموده نقش اول در مجموعه تلویزیون ی ابن سینا است. او در سال 1373 اولین مدرسه بازیگری را به نام کارگاه آزاد بازیگری در تهران تأسیس کرد که یکی از مؤسسات آموزش بازیگری سینما در ایران محسوب می شود.  امین تارخ بازیگری را با فیلم سینمایی مرگ یزد گرد به نویسندگی و کارگردانی بهرام بیضایی در سال 1360 آغاز کرد. سریال تلویزیون ی اغما یکی از سریال های به یادماندنی بود که امین تارخ در آن در نقش دکتر پژوهان به ایفای نقش پرداخت و یکی از بازی های خوب خود را به اجرا گذاشت.

مهرانه مهین ترابی بازیگر مرداد ماه

مهرانه مهین ترابی

مهرانه مهین‌تُرابی (زاده ۲۰ مرداد ۱۳۳۶ در کرج[۱]) بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است.

مهین‌ترابی اصالتاً تفرشی و دارای کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. نخستین تجربه بازیگری او در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی دیانا در سال ۱۳۵۶ بود.

وی با فیلم گلبهار به کارگردانی تهمینه اردکانی در سال ۱۳۶۵ به سینما آمد و با مجموعه تلویزیونی مش خیرالله صندوقچه اسرار در سال ۱۳۷۰ وارد تلویزیون شد و با نقش آفرینی در مجموعه‌های همسران و خانۀ سبز به اوج محبوبیت رسید.

کدخبر: 708201 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟