دنیای ژوراسیک از 4 میلیارد دلار گذشت

فیلم دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی که دنباله‌ای بر فیلم «دنیای ژوراسیک» و پنجمین قسمت از این مجموعه فیلم علمی-تخیلی است با آغاز اکران خود در سینماهای چین ۱۱۲ میلیون فروخت تا مجموع فروش بین‌المللی خود را به ۳۷۰ میلیون دلار برساند و در مجموع فروش پنج قسمت از مجموعه فیلم‌های «ژوراسیک» را از مرز چهار میلیارد دلار فراتر ببرد.

این فیلم به کارگردانی «خوان آنتونیو بایونا» به زودی در گیشه آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و استرالیا نیز اکران خود را آغاز می‌کند.

اولین قسمت از این مجموعه فیلم با عنوان «پارک ژوراسیک» در سال ۱۹۹۳ به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» به سینما Cinema آمد و به فروش بیش از یک میلیارد دلار دست یافت. «اسپیلبرگ» در سال ۱۹۹۷ فیلم «پارک ژوراسیک: دنیای گمشده» را ساخت که درنهایت به فروش جهانی ۶۱۸ میلیون دلار دست یافت. «پارک ژوراسیک ۳» ساخته «جو جانسون» در سال ۲۰۰۱ به سینما آمد و فروش ۳۶۸ میلیون دلار را رقم زد اما در سال ۲۰۱۵ «دنیای ژوراسیک» به کارگردانی «کالین ترورو» به فروش جهانی چشمگیر ۱.۶۷ میلیارد دلار رسید و پرفروش‌ترین فیلم این مجموعه نام گرفت.

«دنیای ژوراسیک: سقوط پادشاهی» جدیدترین فیلم از این مجموعه که تاکنون در ۵۱ بازار Store خارجی اکران شده از هفته آینده اکران خود را در سینماهای آمریکای شمالی آغاز می‌کند.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟