دل‌نوشته‌ انیماتوریست برای کارگردان درگذشته‎سینمای ایران

یادداشت بهرام عظیمی کارگردان سینمای انیمیشن و مجموعه «سیا ساکتی» برای اکران انیمیشن «قلب سیمرغ» و رفاقت اش با وحید نصیریان کارگردان این اثر به شرح زیر است.

«ساعت شش صبح یه خورده بالاتر از سید خندان توی شریعتی جلوی مسجد باهم قرار گذاشتیم.

قراربود با ماشین من بریم اصفهان برای شرکت در سی امین جشنواره کودک و نوجوان. من خودم 5:30 سرقرار اومدم، وحید خدابیامرز و مسعود علمداری باهم ساعت شش رسیدن و روانبخش صادقی 6:20 دقیقه، کلی روانبخش رو مسخره کردیم که چون رییس آسیفاست مخصوصن دیر اومده که بگه من کلاسم از شماها بالاتره.

گازشو گرفتیم تا بریم اصفهان، همه مون انرژی داشتیم و از همون اول دلقک بازی و چرت و پرت گویی و کل کل شروع شد.

وحید و مسعود، تو جشنواره هیات انتخاب بودن و من و روانبخش عضو داوری. همین موضوع سوژه اصلی دلقک بازیمون شد و در مسیر و یا هتل حتی بعضی وقتها من و روانبخش در کنار وحید و مسعود غذا هم نمی خوردیم و میگفتیم بالاخره باید یه فرقی باشه بین اساتید داوری و هنرمندان نوپای هییت انتخاب.

جالب اینه که بصورت کاملا اتفاقی به من و روانبخش در هتل یک سوییت 85 متری لوکس دادن و وحید و مسعود کلا اطاقشون با حموم و توالت و بالکن 12 مترهم نمی شد.

وای اگه بدونید چقدر میخندیدیم به خاطر همین اتاق‌ها، من و روان به وحید و مسعود میگفتیم که حتی کادر هتل هم متوجه تفاوت ما با شما شدن.

یعنی از زمانی که تو تهران استارت زدیم و چند روزی که اونجا بودیم ، فقط پرت و پلا گفتیم و همدیگرو مسخره کردیم و زیر آب همکارارو زدیم و با صدای تعطیلمون آوازهای درِ پیت خوندیم و کیف دنیا رو کردیم تا برگشتیم تهران.

شب رسیدیم ، سر سه راه تهرانپارس از ماشین پیاده شدیم و همدیگر و بغل کردیم واز همدیگه برای شوخی هامون عذر خواهی کردیم و با یک دنیا حال خوب و انرژی و آرزوی روزهایی اینچنین خداحافظی کردیم و هرکی رفت خونه خودش.

من الان تو خونه ام هستم در حکیمیه، روانبخش خونه ش تجریشه، مسعود هفت تیر میشینه. وحید کجاست!؟

وحید!؟......وحید جان؟؟؟...کجایی وحید عزیزم؟؟؟...خونه ات رو عوض کردی!؟..رفتی بالاشهر ناقلا!؟؟ آخه هییت انتخاب و بالاشهر!!؟؟.موبایلت چرا خاموشه!؟؟...چرا من دیوونه شماره ثابتت رو نگرفتم!؟....کارِت دارم بخدا....مگه اونشب سه راه تهرانپارس همه مون رو بغلم نکردی و نگفتی ایشالا همین جمع بریم شمال عشق و حال!!؟؟؟

خب من و مسعود و روانبخش آماده شمال رفتنیم.

کجایی رفیق؟

بچه ها لطفا هر کی از وحید خبر داره بگین یه زنگی به من بزنه.»

فیلم سینمایی «قلب سیمرغ» از فردا 13 اسفندماه اکران می شود و نخستین اکران این فیلم ساعت 14 در پردیس سینمایی چارسو خواهد بود و روز دوشنبه 14 اسفندماه ساعت 20 آیین گشایش این فیلم سینمایی Movie در موزه سینما Cinema برگزار می شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟