اتفاقی خوب برای سینمای کودک در فجر 36

وی افزود: به خاطر ابتکار برپایی جشن سیمرغ و پروانه‌ها از بنیاد سینمایی فارابی تشکر می‌کنم.

این کارگردان انیمیشن تاکید کرد: در فارابی دلسوزانی هستند که به این نتیجه رسیده‌اند که باید فکری به حال سینمای کودک بکنند. آنها با اجرای طرح سیمرغ و پروانه‌ها باعث بالابردن انگیزه ما برای ساخت پروژه‌های بعدی بوده‌اند کما اینکه ما کار بعدی‌مان را آغاز کرده‌ایم و از این جهت از بنیاد فارابی بسیار تشکر می‌کنم.

نخعی عنوان کرد: ۱۷ سال است که در زمینه انیمیشین فعالیت می کنم و روش ما انیمیشن 3 بعدی است.

وی گفت: ایده انیمیشن دنیای کیف ها از مدت‌ها قبل در ذهن من بود و از زوایای مختلف آن را بررسی می کردم و ارتباط بین کودک و اشیا اطراف آن موضوع جالبی بود.

این انیماتور ادامه داد: ساخت این انیمیشین 30 ماه به طول انجامید که این مدت برای ساخت یک فیلم زمان زیادی است و در دنیا، ساخت انیمیشن از 18 ماه تا 2 سال زمان می برد.

وی ادامه داد: این کاراولین کاری بود که در حوزه بین الملل انجام میدادیم و در همه مراحل وسواس به خرج دادیم، مخصوصا دوبله آن که به زبان انگلیسی بود .

نخعی گفت: بعد از انجام دوبله و حتی ساخت موسیقی فیلم برای ساخت انیمیشن به زبان انگلیسی به این نتیجه رسیدیم که نسخه فارسی آن را بسازیم پس همه مراحل را دوباره انجام دادیم.

وی ادامه داد: فروش انیمیشن در حوزه بین الملل قد و قواره اش به مراتب بزرگتر از فروش آن در ایران است. ما دمو کار را به کن بردیم و در آنجا توانستیم پخش کننده هایی را برای تولید کار پیدا کنیم.

جشن بزرگ سیمرغ و پروانه ها به همت کارگروه تخصصی سینمای کودک بنیاد سینمایی فارابی و همکاری تشکل تازه تاسیس "مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان" که توسط جمعی از فعالان سینمای کودک شکل گرفته و همچنین مرکز مردم نهاد "سامانه اردویی مدارس" و نیزمشارکت ادارات کل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های سراسر کشور در حال برگزاری است.

قهرمانان کوچک، دنیای کیف ها، فیلشاه، دزد The Thief و پری 2 وشکلاتی به مدت پنج روز از14 تا 18 بهمن ماه سالجاری در سالن های اصلی سینماهای مردمی جشنواره فیلم فجر در تهران شامل سینماهای: تماشا، کیان،راگا،ماندانا، استقلال، اریکه ایرانیان،مگامال 1، جوان، چهارسو1،فرهنگ1، گراند سینما Cinema کوروش و سالن اصلی سینما آزادی Freedom و همچنین سینماهای منتخب نمایش دهنده فیلم های جشنواره در مراکز استان ها نمایش داده می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟