رونمایی از لوگوی متحرک فیلم به وقت شام +فیلم
حجم ویدیو: 2.36M | مدت زمان ویدیو: 00:00:22

حاتمی‌کیا فعالیت‌های سینمایی خود را با ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند در رابطه با سینمای جنگ آغاز کرد. او برای ساخت فیلم آژانس شیشه‌ای جایزه بهترین فیلمنامه و کارگردانی را از شانزدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. وی تاکنون دو بار برای فیلم‌های آژانس شیشه‌ای و به رنگ ارغوان موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر شد.حاتمی‌کیا که رکورددار حضور در جشنواره فیلم فجر است امسال با فیلم «به وقت شام» برای هجدهمین بار به جشنواره فجر می‌آید. به اعتقاد بسیاری وی که بهترین کارگردان دفاع مقدس است توانسته در طی این سال‌ها فیلم‌هایی بسازد که مورد توجه و گاها مناقشه مخاطبین با هر نوع گرایش مذهبی و فکری باشد. او در جدیدترین فیلم خود سراغ سوژه داغ این سال‌ها یعنی گروه تروریستی داعش ISIS و مدافعین حرم رفته است. حضور حاتمی کیا در جشنواره فجر قطعا بر جذابیت ها و حواشی جشنواره خواهد افزود.‌ این فیلم اولین فیلم جدی سینمای ایران است که به داعش و تکفیری ها می پردازد.

فیلمبرداری «به وقت شام» به تهیه کنندگی محمد خزاعی و با سرمایه‌گذاری سازمان هنری رسانه‌ای اوج همزمان با آغاز ماه رمضان(خرداد ماه) در لوکیشن مربوط به یکی از فرودگاه‌های نظامی در تهران آغاز شد. و در ادامه در لوکیشن‌های متعددی از جمله شهرک سینمایی دفاع مقدس، پایگاه هوایی شیراز، اصفهان ، روستاهای اطراف شهریار و شهر دمشق در سوریه پیگیری شد و در روز ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ به پایان رسید. همزمان با فیلمبرداری، تدوین این فیلم نیز توسط مهرداد خوشبخت انجام گردید. کارن همایونفر سازنده موسیقی این فیلم نظرش را این گونه بیان کرد: با نفس گیرترین فیلم سینمای ایران که با گروه فوق حرفه ایش کم از تولیدات هالیوود ندارد.سخت‌ترین موسیقی که کار کردیم مونتاژ و صدای فوق العاده و گروه بازیگران ایرانی و غیر ایرانی عالی و جلوه‌های ویژه میدانی و‌ قصه ای که تماما واقعی، مستند و نفس گیر است. فیلم این روزهاست و دغدغه های امروز ما... فیلمی فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران و منطقه ی پرالتهاب ما.حاتمی‌کیا در این فیلم به سراغ هادی حجازی‌فر رفته است بازیگری که بازی خوب او در جشنواره سال گذشته در فیلم ماجرای نیمروز بسیار مورد توجه و تحسین قرار گرفت. همچنین بعد از فیلم بادیگارد دومین همکاری پیاپی خود با بابک حمیدیان را تجربه می‌کند.

سایر عوامل فیلم عبارتند از:

نویسنده: ابراهیم حاتمی کیا، تهیه کننده: محمد خزاعی (محصول سازمان هنری رسانه ای اوج)

بازیگران: بابک حمیدیان، هادی حجازی فر، پیر داغر، خالد السید، جوزیف سلامه، رامی عطاالله، لیث المفتی، علی سکر، سامر خلیلی، محمد شعبان

آهنگساز: کارن همایونفر، تدوین: مهرداد خوشبخت، فیلمبردار: مهدی جعفریبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟