استقبال ارمنی ها از یک فیلم ایرانی +تصاویر

« یه وا» از ۲۳ سپتامبر با حضور علیرضا تابش مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در شهر ایروان و شهرستانهای ارمنستان اکران خود را آغاز کرد و استقبال از این فیلم ادامه دارد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است؛ زنی که به اتهام قتل Murder همسرش تحت پیگرد قانونی است. برای حفاظت از دخترش فرار Escape را پیشه کرده به محل دور دستی پناه می برد و به ناچار در محل جدید مجبور به مقابله با مسائل و دشواری ها شده رودروی آئینه ای بنام زندگی میشود…..

در این فیلم ، بازیگران شاخص کشور ارمنستان همچون ؛ نارینه گریگوریان، شانت هوانیسیان، سرگی توماسیان، ورژ کاسونی، مارجان آودیسیان، روزا آویدیسوا و ….. حضور داشته اند.

فیلم سینمایی «یه وا» به تهیه کنندگی تقی علی قلی زاده و مشارکت مرکز سینمایی ارمنستان و بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است و تا کنون در جشنواره‌هایی چون مونترال، میل ولی و جهان آسیای لس آنجلس حضور یافته و به بخش مسابقه جوایز سینمایی آسیا – اقیانوسیه راه پیدا کرده است؛ همچنین در دوازدهمین دوره جشنواره فیلم «انار» به عنوان فیلم اختتامیه این رویداد سینمایی روی پرده رفت و جایزه فیلم برگزیده تماشاگران را به خود اختصاص داد.

«یه وا» نماینده سینمای ارمنستان در رقابت اسکار ۲۰۱۸ بهترین فیلم خارجی زبان خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟