80 تا 82 درصد جامعه نگاه مثبتی به رئیسی دارند / ریشه 99 درصد فسادها در دولت است
حجم ویدیو: 41.98M | مدت زمان ویدیو: 00:06:06

انتخابات 1400 / روز گذشته همایش فعالان ستاد آیت الله سید ابراهیم رئیسی در شهر و استان تهران با حضور مسئولان ستاد انتخاباتی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دفتر مرکزی ستاد آیت الله رئیسی برگزار شد.

نگاه مثبت اکثریت جامعه به آقای رئیسی

به گزارش خبرنگار سیاسی رکنا، محمد حسن نامی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دوم محمود احمدی نژاد و رئیس ستاد آیت الله رئیسی در استان تهران در حاشیه این نشست در گفت و گو با رکنا درباره ارزیابی کلی خود از فضای انتخابات 1400 عنوان کرد: به نظر من 80 تا 82 درصد جامعه ما نگاه مثبتی به آیت الله رئیسی دارند، چون ایشان آزمون خود را در این سه چهار سال اخیر به‌ویژه در دوران حضور خود در قوه قضاییه پس داده است.

وی افزود: آقای رئیسی در دستگاه قضایی در راس مبارزه با ظلم، ویژه خواری، رانت خواری، تبعیض و امضاهای طلایی قرار داشته است و این مسائل مد نظر مردم قرار دارد؛ اگرچه گروه هایی از داخل و خارج می خواهند این فضا را تخریب کنند.

ریشه فساد باید در دولت خشکانده شود

رئیس ستاد انتخابات آیت الله رئیسی در استان تهران همچنین در پاسخ به سوالی درباره علت تصمیم رئیسی برای کوچ از دستگاه قضایی به دستگاه اجرایی برای مبارزه با فساد گفت: امروزه منشاء هر فسادی که در کشور رخ می دهد، دولت ، شهرداری ها و بقیه دستگاه های اجرایی هستند. بنابراین ریشه فساد باید در دولت خشکانده شود.

وی ادامه داد: اگر به‌درستی بررسی کنیم، ریشه تمام فسادها در دولت بوده است؛ مثلا یک مدیر دولتی، رشوه‌ گرفته و امتیازی را خلاف قانون به یک فرد اعطا کرده است. یا مثلا یک مدیر دولتی دیگر، رشوه گرفته است و جلوی اجرای قانون را گرفته یا قانون را دور زده است. بنابراین منشا فسادها دولت است و آقای رئیسی هم به همین خاطر می خواهد برای مبارزه با فساد در دستگاه اجرایی حضور پیدا کند.

نامی در ادامه تاکید کرد: ریشه 99 درصد از فسادهایی که در کشور رخ داده، در دولت بوده و حدود یک درصد فسادهایی که در شهرداری هم به وقوع پیوسته، در ارتباط با مدیران دولتی بوده است. بنابراین به نظر می رسد ورود آیت الله رئیسی به دستگاه اجرایی برای مبارزه با فساد، بهترین تصمیم است.

آیت الله رئیسی نگاه ویژه ای به کشورهای همجوار دارد

وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره نگاه آیت الله رئیسی به روابط خارجی کشور گفت: ایشان در حوزه روابط خارجی نگاه ویژه ای هفت حوزه ژئوپولیتیک پیرامون ایران و به‌ویژه کشورهای همجوار ما دارند که 70 درصد جمعیت جهان را در خود جای داده اند.

وی افزود: نگاه آیت الله رئیسی این است که ما روابط خودمان را با کشورهای همسایه، منطقه و جهان بهینه کنیم که این مساله می تواند شروعی برای بازیابی عزت از دست رفته مردم ایران در چند دهه گذشته باشد.

نامی در بخش دیگری از صحبت هایش آیت الله رئیسی را انسانی پاک و صادق توصیف کرد و گفت: شاید در سه تا چهار دهه آینده چنین شرایطی برای ما فراهم نشود که فردی با این مشخصات، دستگاه اجرایی کشور را به دست بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اکنون شرایط بسیار مطلوب است و من به همه ملت عزیز قول می دهم که آینده جمهوری اسلامی ایران و معیشت مردم در چهار سال آینده بسیار روشن خواهد بود و ملت به سربلندی می رسند.

اهمیت ویژه رئیسی برای آزادی های اجتماعی

رئیس ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی در استان تهران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا با پیروز شدن رئیسی در انتخابات پیش رو، سطح آزادی های اجتماعی و آزادی بیان در کشور کمتر خواهد شد یا خیر، عنوان کرد: کمرنگ شدن آزادی های مردم و رسانه ها در صورت رئیس جمهور شدن آقای رئیسی، تبلیغات سوئی است که از طرف دشمنان انجام می شود؛ چراکه صهیونیسم و استکبار جهانی به محض این که احساس می کند فردی قرار است مسئولیت کشور را برعهده بگیرد که می تواند شرایط مردم را به سطحی که درخور آن هستند، برساند، به این گونه تبلیغات و تخریب ها در فضای مجازی دست می زنند.

نامی در پایان اظهار داشت: من به شما قول می دهم که نه تنها آزادی بیان و آزادی های اجتماعی کشور در صورت پیروزی آقای رئیسی در انتخابات کم نخواهد شد، بلکه آیت الله رئیسی برخلاف تخریبی که مسئولان دولت فعلی در انتخابات گذشته علیه ایشان انجام دادند، برای آزادی های اجتماعی اهمیت ویژه ای قائل هستند و باید مردم عزیز دقت کنند که فریب این تبلیغات سوء را نخورند.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 693828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
محمدحسین خودکار
آیا این خبر مفید بود؟