اتحادیه اروپا: مذاکرات وین ادامه خواهد داشت / تعهد داریم برجام را احیا کنیم

سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برنامه هسته ای ایران توضیح داد.

به گزارش رکنا ، پیتر استانو سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به سوالی درباره موضوعات اصلی اختلافات که عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و سرپرست هیئت مذاکرات ایران در وین اظهاراتی درباره آن داشته است، گفت: دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام و مذاکرات احیای برجام، همچنان متعهد است که هر کاری را که ممکن است انجام دهد تا این توافق دوباره به روند عادی برگردد.

استانو ادامه داد: فرصت دادن به دیپلماسی مهم است. تنها راه عملی برای مقابله با برنامه هسته ای ایران، احیای برجام است.

وی معتقد است که «گفتگوها در وین ادامه خواهد داشت. »

این سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه بیان کرد که بر اساس تعهداتی که نسبت به «مذاکرات محرمانه» احیای برجام وجود دارد تاکید کرد که «نمی تواند جزییات مفاد و موارد مورد بحث در برجام را یک کنفرانس خبری بازگو کند . »

او با تایید سخنان عراقچی گفت:‌ برخی از مسائل دشوار و سخت هنوز باقی مانده است اما ما راهمان برای کسب هدف نهایی یعنی اجرای کامل توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ توسط همه طرفها و امضاکنندگان را ادامه خواهیم داد.

یک ماه پیش عباس عراقچی اعلام کرده بود که موارد اصلی اختلافات « رفع تحریم بخش انرژی ایران، تحریم صنایع خودرو، مالی، بانکی، بیمه ای و بنادر » در مذاکرات وین هستند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 693285 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟